Janmandelid Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Som topic'en tilsier så slår maskinen seg av selv helt uten videre. Trodde det var sassarviruset som hadde slått til, men jeg har alle oppdateringer både fra windowsupdate og Norton Antivirus 2004. Scannet maskinen også med Adaware og Spybot, men likevel er noe rivruskende galt. Noen som kan hjelpe meg her? P.S. Visste egentlig ikke hvor jeg skulle poste dette innlegget så prøver meg her... EDIT: Slår seg ikke av, men restarter! Endret 11. mai 2004 av Janmandelid Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 I hvilken sammenheng slår den seg av ? Er det som om den kutter strømmen ? I så tilfelle kan det være at BIOS er innstilt til å slå av maskinen dersom den kommer til en viss temperatur. Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Slår seg av uansett om CPU'en jobber mye eller lite, så tror ikke det er det som gjør det...virker nesten som det er et virus. Jeg så på en gang det skjedde og skulle bare åpne et program som lå nede på oppgavelinjen. Klikket for å få vinduet aktivt og da gikk oppgavevinduet tregt opp på skjermen, musepekeren virket ikke, bare to sekunder hvert tiende sekund og så slo maskinen seg av etter hvert..... Skal se på temperaturen, er jo ganske varmt her i rommet, så kan være det. Men hva sier du, tror ikke du/dere at det er virus? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Kan være verd ett forsøk å teste minnet med Memtest. La programmet stå og gå en stund, og se om det finner feil, du kan og teste maskinen med prime95 (søk på google) Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Fant nok ikke noen feil med Memtest, nei.... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Du kan jo ta en titt i loggen til maskinen din, her er noen tips fra microsoft til feilsøking : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;322205 Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Takk skal dere ha alle sammen. Tror nok at det er varmen som gjør det. Ganske så varmt inne i kabinettet, og jeg brenner meg nesten når jeg tar på harddiskholderen. I tillegg er det ganske varmt i rommet nå når sola står på hele dagen. Installerte ei vifte i døra på kabinettet nå så nå har maskina vært okei ei stund! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå