Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

kan noen anbefale meg en bok eller nettressurs for C++? Jeg har programmert relativt mye i andre språk, særlig Java, så jeg trenger ikke lære hva en for løkke er etc... Det jeg derimot trenger er å vite hvordan man lager god og effektiv c++ kode, å få det til å funke skal jeg nok klare uansett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slev om du kan litt(en del?) så kan det vel kansje være en god ide med en bok som tar for seg alt helt fra begynnelsen?

Accelerated er veldig bra, ihvertfall foreløpig syns jeg(har ikke kommet for langt da men...).

Edit: En liten feil...

Endret av zirener
Lenke til kommentar

Et lite søk på google kan jo være en bra start:

"c++ for java programmers"

En bok er absolutt det beste, men det avhenger også av hvor mye du egentlig kan. Er du f.eks. godt kjent med generelle objektorienterte prinsipper kan det hende at du kommer ganske langt bare med nettressurser.

Det finnes også flere bøker som tar for seg emnet:

C++ for Java Programmers

C++ for Java Programmers

Ingen anelse om de er noe bra desverre. Selv lærte jeg Java lenge etter C++, og derfor har jeg ikke hatt samme problemstilling.

Lenke til kommentar

Takk-takk alle sammen. Siste forslag hørtes veldig bra ut. Har programmert forholdsvis mye Java, så jeg er kjent med de fleste prinsippene. Det jeg trenger, er en bra oversikt over forskjeller, regner med det er det de har sett på i de siste der.

Lenke til kommentar

Jeg vil så absolutt anbefale deg boken "The C++ programming language" av Bjarne Stroustrup. Det har han som har laget språket og boken hans er i så måte den absolutte referanse. Tror du kan bruke den effektivt siden du kjenner til Java.

Selv har jeg lært språk i rekkefølgen C, Java, C++. Når jeg begynte med C++ kjente jeg OO-konsepter fra Java og litt mer low-level ting fra C.

Men ihvertfall, skal du programmer mye i C++ vil du ha stor glede av boken til Stroustrup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...