Ceaucescu Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Litt usikker om dette er riktig sted å poste dette, så flytt den gjerne om nødvendig. Når jeg skrur av PCen, restarter den når den skal avslutte. Hadde nylig det samme problemet, og fikk beskjed av Microsoft at det var nok pga. nye installerte driver(e). Jeg avinstallerte driveren, som var CATALYST, og problemet forsvant. Nå har jeg samme problem, men har hverken installert drivere eller noe annet på en stund. Jeg har prøvd "System restore", men uten hell. Noen som har noen andre forslag til hva jeg kan gjøre? Vil en BIOS-oppdatering hjelpe? Endret 11. mai 2004 av Zaeira Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Merkelig nok var det en driver jeg installerte for snart to uker siden som ga meg problemet. Så jeg avinstallerte den, men problemet var der fortsatt. Jeg ble fortalt at en System Restore ville hjelpe meg. Når jeg gjorde dette restartet PCen seg, men ville ikke boote. Jeg fikk denne meldingen: "Windows could not start because the following file is missing or corrupt: \windows\system32\config\system You can attempt to repair this file by starting Windows Setup using the original Setup CD-ROM. Select ´r´ at the first screen to start repair." Da jeg gjorde dette, fant ikke setupen HDDen min. Dette er en S-ATA HDD, så jeg er klar over at man trenger en driver for å installere OS på den, men det er jo allerede gjort! Blir jeg nødt til å formatere HDDen? Er det noen andre løsninger jeg kan prøve? Endret 16. mai 2004 av Zaeira Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Mulig løsning(er) på denne siden : http://www.experts-exchange.com/Operating_...Q_20823950.html Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Mulig løsning(er) på denne siden :http://www.experts-exchange.com/Operating_...Q_20823950.html Det var mer et svar til den første posten min, altså Turn Off resulterer i Restart, men nå har jeg et ganske så mer alvorligt problem. PCen bil ikke boote opp engang. Takk for hjelpen uansett, kunne trengt den posten for et par timer siden. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Du må ha driveren på en diskett for at windows skal finne disken din, selv om du har matet windows med drivere når du installerte. Lag disketten, og start opp fra platen -> reparer Reinstall er ikke nødvendig Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Du må ha driveren på en diskett for at windows skal finne disken din, selv om du har matet windows med drivere når du installerte. Lag disketten, og start opp fra platen -> reparer Reinstall er ikke nødvendig Takk, det skal jeg prøve på. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Du må ha driveren på en diskett for at windows skal finne disken din, selv om du har matet windows med drivere når du installerte. Lag disketten, og start opp fra platen -> reparer Reinstall er ikke nødvendig Gjorde nå som du fortalte, og Windows Setup fant HDDen. Da jeg begynner repareringen får jeg denne skjermen: "Gjennopprettingskonsoll for Microsoft Windows XP. Gjennopprettingskonsollen inneholder systemreparasjons- og gjennopprettingsfunksjonalitet. Skriv EXIT for å avslutte gjennopprettingskonsollen og starte datamaskinen på nytt. 1: C:\WINDOWS Hvilken Windows-installasjon du vil du logge deg på(Trykk ENTER for å avbryte)?" Hvordan kan jeg her skrive inn hvilken installasjon jeg vil gå til? Uansett hva jeg skriver får jeg denne beskjeden: "Ugyldig utvalg. Velg et gyldig installsjonsnummer." Jeg kan såpass lite i DOS så ha tolmodighet, så jeg beklager om dette er helt idiotisk å ikke forstå. Jeg leste om noe her som skulle fikse problemet, men det funket dårlig oss meg. Det samme gjorde det for denne karen. Vil disken automatisk formateres ved reinstallasjon, eller vil filene mine bli beholdt? Endret 16. mai 2004 av Zaeira Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Start fra plate -> velg installer i første meny -> velg reparer Så slipper du å rote i konsollvinduet Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Start fra plate -> velg installer i første meny -> velg reparer Så slipper du å rote i konsollvinduet WOPTIDO! Nå er alt i orden igjen! Fra hele mitt hjerte: Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå