gullfisk Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg skal kjøpe meg en pc som hovedsakelig skal brukes til spilling men også video og lydredigering. Den skal kunne kjøre de aller nyeste og mest krevende spillene til dags dato (Doom III og Half Life 2) samt en del fram i tid. Med tanke på pris vil jeg nødig gå over 10 000 grensen, men holde meg på et lavest mulig prisnivå. Er det noen som har forslag til bedre komponenter men som ikke er av det dyreste og råeste. Bør jeg kanskje vente til enkelte deler kommer ut eller blir billigere? Jeg har laget en liste over hva jeg vil ha tak i samt produkter\merker jeg tror er bra: Prosessor - AMD Athlon64 3000+ Databutikken.com 1694,- Hovedkort - Abit NF7-S Netshop 795,- ram\minne - har ingen anelse, noen forslag? er dette kanskje bra: TwinMOS Dual Pack PC3200 1024MB/2x512MB Techline.no 1706,- skjermkort - Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB MPX 1860,- lydkort - Creative Soundblaster Audigy LS FBN.no 618,- hardisk - Western Digital Caviar SE 160 GB (WD1600JB) Komplett.no 795,- CD\DVD rom - Nec ND-2500 DVD±RW Databutikken.com 794,- Hva av vifter og kjølere burde jeg ha? er dette noen gode valg? finnest det bedre og billigere? vifte - AOpen 350W, Super low noise, 12cm vifte PS Data 595,- kjøler - Thermaltake Volcano 9 Techline.no 237,- skjerm, kabinett etc. har jeg foreløpig. Er dette bra komponenter til en gunstig pris, og går de greit sammen? Er det noe mer å tilføye som jeg har glemt eller mangler? Har sett litt på annbefalingen på HW av maskinen for spilleren, er dette et bra oppsett med tanke på mine krav? Jeg har liten peiling og er kresen men håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå