Gå til innhold

Valg av vannkjøling?


Anbefalte innlegg

Heisann!!!

 

Jeg skal gå til innkjøp av vannkjøling siden gass er dyrt selv om det er - grader der å hente ut.

 

Jeg har sett på Waterchill sette med cpu & nb. Jeg valgte å ikke ta med gpu'en siden den lager masse masse varme i systemet. Har jo 9800 XT så.

Hvordan er det å velge det sette eller har dere noe å anbefale.

Har sett på denne HDD kjøleren http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC25005

Går det ann å sette den in i Waterchill sette?

 

Har sett på følgende:

 

CPU Cooler Antarctica DYO_CPU01/A_10mm 68,00

Pump DYO - Hydor L30/220V [w. 2 x 10mm fittings] 54,00

Fan, Low Noise - Sunon 12 V 120 x 120mm 33,00

Reservoir DYO - RSV02, w. 2 x 10mm fittings 28,00

Radiator Black Ice Extreme 120mm 97,00

VGA Cooler DYO VGA02/P2 10mm 41,00

Chipset Cooler DYO NB01/P2 10mm 41,00

Control Unit DYO ---- [CTU01] 48,00

WaterChill 10mm tube 9,00

Anti Alga Fluid [25ml bottle] 8,00

WaterChill Heat Conduction Compound [2ml tube] 5,00

 

Det går sikkert ann å få det i sett men har ikke funnet det med de komponentene jeg skal ha.

 

Veit ikke om jeg kommer til å bruke vga'en pga. skjermkorte lager masse masse varme sier folk jeg har pratet med.

 

Har eller Chieftec big tower. Hvordan er det å sette det på towere mitt? Har sett den nye radiatoren (Radiator Black Ice Extreme 120mm). Det står at den tar

919 Wh. Regner med at det holder.

 

Kjører ellers med ABIT IC7-Max3, 6 harddisker.

 

Kom med forslag til kjøling og støydemping. Vil ha min pc støysvak, kald og mulighet for overklokking.

 

Takker på forhånd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den raske WD Rapptor harddisken ligger på rundt 32 grader, syns det er høyt og det smitter jo in i systemet. Vil ha det kaldt pc. De andre harddiskene ligger rundt 22 - 25 grader... Men all temp. er jo pga. vifter som kjøler dem ned nå da.

 

Hvordan er det med å fjerne varmen fra psu'en a?

Lenke til kommentar

Har sett på en mulighet for å få varmen fra power supplyen min ut av kabinette mitt. Se link, er det noe man kan få til lett. Prøver bare å bli kvitt varmen.

http://www.jab-tech.com/customer/product.p...5&cat=39&page=1

 

Den kan føres ut på baksiden, er ikke det et godt forslag eller hvordan er det. Tenker bare sånn at man blir kvitt mest mulig varme ut av kassa mi jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...