Gå til innhold

low end 6800 VS. Fx5950..

fflex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i situasjoner uten AA og AF vil jeg anta 5950 vil være kjappere enn 6800 low-end, i situasjoner med AA og AF vil de nok komme mer likt ut. har imidlertid aldri hørt om at low-end kortene i en serie er kjappere enn high-end kortene i forrige serie. tror nok nvidia tenker såpass strategisk at de ikke faser ut fx generasjonen helt ennå, prisen på de "dårligste" 6800\x800-kortene er dessuten langt fra low-end ennå

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere i posten har Gainward 6800 (low end, 2.8ns minne, eller hva det nå engang heter) rating 2100XP mens 5950Ultra har 1800XP. Iogmed høyere tallverdi er bedre tilsier dette at 6800kortet er bedre enn 5950Ultra.

Lenke til kommentar
i situasjoner uten AA og AF vil jeg anta 5950 vil være kjappere enn 6800 low-end, i situasjoner med AA og AF vil de nok komme mer likt ut. har imidlertid aldri hørt om at low-end kortene i en serie er kjappere enn high-end kortene i forrige serie. tror nok nvidia tenker såpass strategisk at de ikke faser ut fx generasjonen helt ennå, prisen på de "dårligste" 6800\x800-kortene er dessuten langt fra low-end ennå

skjønner du ikke at det er forskjell på low end 6800 (6800 non pro) og low end kort i en hel serie (generasjon)

se feks ti 4600 er ikke bedre enn fx 5900 xt

det vil nok komme low end kort i denne generasjonen med kort også (6300, 6500 etc)

Endret av magnus1987
Lenke til kommentar

magnus 1987 skrev:

QUOTE (Bamsemoms @ 12/05/2004 : 21:06)

skjønner du ikke at det er forskjell på low end 6800 (6800 non pro) og low end kort i en hel serie (generasjon)

se feks ti 4600 er ikke bedre enn fx 5900 xt

det vil nok komme low end kort i denne generasjonen med kort også (6300, 6500 etc)

joda,men en vesentlig forskjell er at jeg vil definere 6800-standard-kortene som low-end siden de har 8-pipelines og lavere minne\klokkehastighet enn sine større brødre, pipelines har veldig mye å si for hastigheten (9500 vs 9500pro). det jeg først og fremst ville fram til var at forskjellen mellom et 5950 ultra og et 5900xt er mye mindre enn mellom 6800ultra og 6800 128mb (low-end 6800)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Regner med det er vanilla 6800 trådstarter snakker om selv om diskusjonen utartet seg litt :p Vet ikke om det ble nevnt her men det var en annen tråd der dette kortet ble testet og scoret rundt 8200 i 3dmark uklokket. Det gir vel en indikasjon på hvor det ligger om man legger til grunn at ett 9800xt ligger på rundt 6000 eller så?

Sikkert en fordel å finne fram den tråden for å få ett litt skikkeligere svar :p

:edit Her var den: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=246834&hl=

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...