haavardfp Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hei, Jeg bor for tiden midt i byen og har vært meget godt fornøyd med mitt NextGenTel ADSL abonnement (Bravo). Hastigheten er grei, nedetiden ikke-ekstisterende, de eneste som noensinne har sugd med NGT er den ekstra måneden jeg i sin tid måtte vente før de fikk fingeren ut og installerte det . Nå skal jeg flytte til et nybygd hus på Skullerud, hvor telefonlinje ennå ikke er lagt inn. Da jeg ringte NGT for å forhøre meg om prosedyrer for å flytte abonnement, fortalte de meg at det på denne adresssen ikke var mulig å få ADSL, kun SHDSL! Det får jeg ikke til å stemme: SHDSL er jo et dyrere, mer fancy tilbud. Hvis det er mulig å få dette, hvorfor kan man da ikke få ADSL? Billigste SHDSL er dobbelt så dyrt som mitt nåværende abonnement (998,-), og jeg ikke klar for å betale det! Noen som kan forklare om dette stemmer? Hva bør jeg gjøre? Lenke til kommentar
manjana Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Sjekke med andre leverandører......... Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 SHDSL kan benyttes ved lengre avstander enn ADSL, kort forklart. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg hadde samme problemet med at jeg kun kunne få SDSL fra NGT. Hadde dog flaks: Flr jeg fikk somlet meg til å bestille fra en annen tilbyder fikk jeg en mail fra NGT om at de likevel kunne installere ADSL. Jeg tror problemet var at det ikke var flere ledige "plasser" i sentralen jeg var knyttet opp til. Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 SHDSL kan benyttes ved lengre avstander enn ADSL, kort forklart. Ikke riktig. SHDSL har max linjelengde 4100 meter, da er max hastighet 640/640 SHDSL krever litt annet utsyr, det kan være derfor han ikke får ADSL, mens sentralen er utbygd for ADSL. Sjeldent, men dog.... Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=223746&hl=adsl Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=223746&hl=adsl Her er det mye feil, hva med å gå rett til kilden? http://www.jara.no/produktomraader/bredbaa...sl_aksess.shtml Får jeg anbefale "SHDSL presentasjon" Problemet er løst... Lenke til kommentar
Rim Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Nei nei nei, nå må dere lære. SDSL er ikke det samme som SHDSL. SHDSL har lengre rekkevidde enn ADSL (og SDSL selvsagt). Det at mange kaller SHDSL for SDSL er en uting og henger igjen fra de dager det var SDSL (som kom før SHDSL). Antaglig gjør noen kloke hoder (selgere) dette for å unngå å forvirre kunder men det har jo stikk motsatt effekt. Det er mulig det er aktører som fortsatt bruker SDSL, det vet jeg ikke, men SHDSL er da betraktelig bedre. 4100m er forøvrig kun Telenor sin rekkevidde på dette produktet. Firstmile tilbyr SHDSL til 8km. Endret 11. mai 2004 av Rim Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Det finnes vel noen andre leverandører vel? Jeg har hatt både telenor og tiscali. Funker konge det og! Endret 11. mai 2004 av Luke Lovegroove Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=223746&hl=adsl Her er det mye feil, hva med å gå rett til kilden? Jara er jo ekstremt konservative på dette med linjelengder, og bruke de som faktagrunnlag på hva man kan tyne ut av xDSL er en meget dårlig ide. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har selv hatt akkurat samme problem. NGT har tilbudt SHDSL, noe som har vær tilgjengenlig relativt lenge. Først for halvannen måned siden kom ADSL, da fra Telenor. NGT har enda ikke mulighet for å gi ADSL til meg. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Kan bekrefte lignende situasjon. SHDSL, men ikke ADSL. Telenor og Tele2 bla. kunne levere ADSL. Jeg har Tele2 og trives med det. NGT sin pris på SHDSL er ikke så kjekk akuratt. Du må nok velge en annen leverandør. Lenke til kommentar
haavardfp Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Hmmm... bummer. Skifte e-mailadresse er noe dr!t. Annet spørsmål: Det ser ut til at det er billig å leie trådløs router fra NGT. Hvis jeg har SHDSL abonnement og deler det med naboen, blir prisen omtrent som idag. Vil trådløs funke gjennom betongvegg? Er det noe herk å dele på denne måten, hvis han har omtrent samme bruk som meg (dvs. av og til heavy downloads og streaming filmer)? Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 wlan eller radio signaler gjennom betong fungerrer dårlig i utganspunktet men du kan få tak i en sender til å ha uten for huset dette løser da problemet. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hmmm... bummer. Skifte e-mailadresse er noe dr!t. Annet spørsmål: Det ser ut til at det er billig å leie trådløs router fra NGT. Hvis jeg har SHDSL abonnement og deler det med naboen, blir prisen omtrent som idag. Vil trådløs funke gjennom betongvegg? Er det noe herk å dele på denne måten, hvis han har omtrent samme bruk som meg (dvs. av og til heavy downloads og streaming filmer)? Vet ikke hvor sterk den trådløse senderen er i ruteren, men ville anbefale deg å ha "vanlig" og heller kjøpe en ekstern basestasjon. Linksys er ganske kraftige, har god erfaring m,ed dem. Hold deg unna D-Link !! Lenke til kommentar
Rim Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Er det armeringsjern i betongveggen sliter du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå