Zethyr Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk klarer bruke tabels i det hele tatt til layout. Jeg har ellers lite erfaring med det, men om man må bruke style="" i html så virker det som alt for mye arbeid. Hva mener du med at man må bruke style="" ?? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 feks <table style="width: 500px; osvosvosv"> på allt tag'er skal innrøme at jeg ikke har peilig på bruk av tabels til layout, men ser jo ut som at man må gjøre slik hele tiden Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Gi cellene en klasse, så gjør du alt eksternt i et css ark, og sparer mye skrivearbeid... _men_ du sparer mye mer skrivearbeid på å lage layouts med <div> Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Gi cellene en klasse, så gjør du alt eksternt i et css ark, og sparer mye skrivearbeid... _men_ du sparer mye mer skrivearbeid på å lage layouts med <div> Det at du sparer skrivearbeid er IMO ikkje den beste grunnen til å la vere å bruke tabeller, fordi et WYSIWYG program lager hurtig riktige koder med tabeller. Du skal bruke div's hovedsaklig fordi det er logisk, i motsetning til tabell-layout. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Ja, men den grunnen overtaler få folk... Det er det riktige, men få folk vil gjøre noe uten noen direkte fordeler... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Ja, men den grunnen overtaler få folk... Det er det riktige, men få folk vil gjøre noe uten noen direkte fordeler... Det er nettopp derfor du skal fortelle slike folk at det nettopp er slik det er. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jaok, jeg gir meg, man forteller begge deler Lenke til kommentar
gather Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Tabeller har blitt brukt av typografer til å lage presentasjoner helt siden gutenbergs tid for å si det sånn Lenke til kommentar
Tobba Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har alltid brukt tabeller til design. Så derfor gadd jeg ikke sette meg inn i å designe med css. Men har hatt et prosjekt på skolen nå, der jeg skulle lage en servlet for et system. Og sånn ser en linje ut(som skriver ut html): out.println("<title>blablabla</title>"); Det er gull med lite html kode med andre ord. Ved å bruke css slapp jeg masse unødvendig kode. Poenget er at css er genialt. Lenke til kommentar
betty Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Forresten så er target en utdatert attribut, og du bør unngå bruk av den. hva skal man bruke i stedet for target? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Ingenting. JavaScript hvis du må. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Ingenting. JavaScript hvis du må. Javascript er nødvendig i ett av tusen tilfeller... Egentlig - så trur eg alt som kan gjørast med javascript kan gjørast med serverside koding.... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 nei... ikke dhtml effekter, vet du det kan sikkert gjøres, men det krever en reload av siden hele tiden Lenke til kommentar
phanti Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Er ikke noe problem å få det til med php hvertfall.. Noe sånt gjør susen med menyen: if(isset($_GET['menucat']) && !empty($_GET['menucat'])) { switch($_GET['menucat']) { /*inkludere, eller printe ut meny under element, list eller hva som helst.*/ case "kategori": echo "<div id="underkategori"></div>\n"; break; osv...... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Ingenting. JavaScript hvis du må. Javascript er nødvendig i ett av tusen tilfeller... Egentlig - så trur eg alt som kan gjørast med javascript kan gjørast med serverside koding.... Derfor understreking av må. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Ingenting. JavaScript hvis du må. Javascript er nødvendig i ett av tusen tilfeller... Egentlig - så trur eg alt som kan gjørast med javascript kan gjørast med serverside koding.... Derfor understreking av må. om du leser innlegget mitt en gang til, så ser du at ditt poeng forsvinner heilt. Javascript er aldri nødvendig Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Vel... Kan man egentlig åpne nye vinduer med serverside koding? Dessuten er JS greit å ha til formvalidering, iom. at det avlaster server endel. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Vel... Kan man egentlig åpne nye vinduer med serverside koding? Dessuten er JS greit å ha til formvalidering, iom. at det avlaster server endel. mitt poeng blir det samme Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 *stikke fingrene i ørene og nynne* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå