Gå til innhold

Siemens MC60 - SIM kort fult, hva skal jeg gjore

Anbefalte innlegg

Moderen min har kjopt seg en Siemens MC60 som var paa tilbud hos Shell for ikke lenge siden. Greit nok det.

Etter aa ha brukt telefonen en stund saa faar hun feilmelding om at Sim kortet er fult. Til aa begynne med saa kunne hun lagre ca 50 SMS'er, jeg forklarte henne at etterhvert som det fyltes opp saa maatte alt slettes og det har hun gjort, men naa i den senere tid saa viser det seg at SIM kortet er blit fylt opp, saa selv om hun kun har 5 SMS'er inne saa kommer det frem at (ja du gjettet riktig) SIM kiortet er fult.

Jeg har selv en eldre Siemens mobil saa jeg faar jo forklart litt over telefonen hvordan hun skal gjore ting for aa fikse opp, men denne feilen hun har beskrevet til meg skjonner jeg ikke.

For meg saa kan det virke som om at telefonen lagrer SMS'er i SIM kortet og selv om SMSene i Innboksen blir slettet saa blir ikke alt slettet fra SIM kortet, er det noen som har noe ide? Eventuelt samme problemer som jeg har beskrevet?

NB: Har jeg postet feil, send meg en PM og flytt traaden :)

MvH

Frank Jarle

Singapore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for gode tilbake meldinger, uten at jeg sitter paa noe manual og jeg trokke moderen er saa teknisk av seg, er det noen som har noe fremgangs maate paa hvordan man lagrer sms paa mobilen istedenfor paa SIM kortet. Jeg tenker paa at man kan sette opp default at SMSer blir lagret paa mobilen og ikke SIMen.

JEg skal finne ut av det med UTboksen, ikke dum den. :)

MvH

Frank Jarle

Singapore

Lenke til kommentar

Tror det skal være ganske enkelt å flytte SMS til arkivet i. Bare markere en SMS, velge 'Valg' og 'Flytt til arkiv'.

I Meldinger-menyen, sjekk 'Innstillinger' - 'SMS' - 'Lgr.etter send' og deaktiver den.

Fant ingen innstilling for automatisk lagring av SMS på mobil i manualen på siemens-mobile.com i allefall.

Lenke til kommentar
Tror det skal være ganske enkelt å flytte SMS til arkivet i. Bare markere en SMS, velge 'Valg' og 'Flytt til arkiv'.

I Meldinger-menyen, sjekk 'Innstillinger' - 'SMS' - 'Lgr.etter send' og deaktiver den.

Fant ingen innstilling for automatisk lagring av SMS på mobil i manualen på siemens-mobile.com i allefall.

Har vert inne paa Siemens jeg ogsaa, og som du sier det var ikke skrevet noe der om at man kan deaktivere "Lagre etter sendt" JEg skal sjekke denne ut.

Aha, saa Arkiv er aa flytte meldingen til mobilen altsaa. Jaja der ser du hvor dum man kan vere, jeg trodde arkivet kun var arkiv paa SIM kortet.

Tusen takk for hjelpa, men er det noen som har noe mer aa komme med saa spytt ut :yes:

MvH

Frank Jarle

Singapore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...