Gå til innhold

raid 10

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt meg Asus K8V SE DELUXE Hovedkort Socket 754 K8T800, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid fra psdata. der står det at det er mulig å sette denne i raid 10.. jeg har ikke klar å finne noen info om hva raid 10 innebærer..

noen som veit det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RAID 10 eller 1.0 ?

1 er vel 2 disker som jobber sammen før økt hastighet hviss jeg husker rett. RAID 10 har jeg ikke hørt om før. Med mindre det er an mer avansert form for "Stripping and mirroring" over flere "enheter"

Lenke til kommentar

Er nok raid 1+0 det er snakk om. Dvs at du kan kjøre 2 sett med disker i striping. Det er samme innhold på begge settene med disker.

Raid 1 - Lik lagring på 2 harddisker

+

Raid 0 - Striping, 2 harddisker lagrer halvparten hver for å forbedre ytelse.

Raid 0+1 gir deg fordelene til begge men krever 4 liker disker...

Lenke til kommentar
ASUS K8V SE- DELUXE:

The Promise 20378 RAID controller incorporated two Serial ATA and one parallel connectors with RAID 0, RAID 1 and RAID 0+1 functions while the VT8237 RAID controller provides another two Serial ATA connectors for RAID 0 and RAID 1 functions. The K8V SE Deluxe is the ideal solution to enhance hard disk performance and data backup protection without the cost of add-on cards.

fra uk.asus.com...

Så det spørs om det er RAID 10 ("ti") som trådstarter sier... Setr mer ut for meg som om det er RAID 1+0 (evt RAID 0+1) som ett eller annet sted på veien har blitt misforstått som RAID 10...

Noe annet hadde forundret meg, da RAID 10 sjelden er å se på hovedkort-integrerte kontrollere såvel som billigkontrollere.

mvh

Jørgen

Lenke til kommentar

dette stod på psdata..

Diskkontroller

Diskkontroller RAID

Kontroller grensesnittype Serial ATA-150/DMA/ATA-133(Ultra)

RAID-nivå RAID 0, RAID 1, RAID 10

Diskkontroller (2.) IDE

(2.) kontrollergrensesnitt-type DMA/ATA-133 (Ultra) Fast Drives

fikk ikke fiksa link..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...