Lurifaksen Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Feilinformasjon? Jaha, har bare holdt meg til fakta jeg. Du har delvis holdt deg til de teoretiske fakta ja. Men du har tydeligvis ikke peiling på hvordan dette fungerer i praksis. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Feilinformasjon? Jaha, har bare holdt meg til fakta jeg. Du har delvis holdt deg til de teoretiske fakta ja. Men du har tydeligvis ikke peiling på hvordan dette fungerer i praksis. Nei, for all del. Det har sikkert du. Lenke til kommentar
frodelan Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Synes at Voluz får litt vel mye pepper her. At høyere oppløsning på en mindre skjerm teoretisk sett gir skarpere bilder, har han selvfølgelig helt rett i. K700 har blitt testet på flere web-sider, og f.eks. i følge Mobile-Review når ingen av skjermene til Nokia og Siemens opp mot K700. Om man velger å tro på MR eller molna, er opp til den enkelte. Skjermen på 6600 og K700 holder i massevis for de fleste uansett. Mobile-Review Lenke til kommentar
voluz Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Synes at Voluz får litt vel mye pepper her. At høyere oppløsning på en mindre skjerm teoretisk sett gir skarpere bilder, har han selvfølgelig helt rett i. K700 har blitt testet på flere web-sider, og f.eks. i følge Mobile-Review når ingen av skjermene til Nokia og Siemens opp mot K700. Om man velger å tro på MR eller molna, er opp til den enkelte. Skjermen på 6600 og K700 holder i massevis for de fleste uansett. Mobile-Review Takk! Nå tror jeg at jeg skal forlate akkurat denne tråden. Jeg har visst en egen evne til å provosere folk her. Lenke til kommentar
øyst1 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 tror nok at folk som ikke har peil blir litt forvirret her. du kan like godt gi deg voluz. her er det snakk om 3 mot 1, og nå 4 mot 1. alt tyder på at din info er dårlig. jeg velger å ikke bruke ordet "feilinformasjon" siden det er litt overdrevet. og det er kanskje litt sent å trekke seg ut av tråden, nå som du har kranglet en god del allerede. jeg tror grunnen til at du trekker deg ut er at du innser at du tar feil, og det er jo forsåvidt bra. da synes jeg du kan skrive at info'en var dårlig, slik at folk ikke får feil oppfatning av k700. PS. ikke bli sur nå! Lenke til kommentar
scoot Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 tror nok at folk som ikke har peil blir litt forvirret her. du kan like godt gi deg voluz. her er det snakk om 3 mot 1, og nå 4 mot 1. alt tyder på at din info er dårlig. jeg velger å ikke bruke ordet "feilinformasjon" siden det er litt overdrevet. og det er kanskje litt sent å trekke seg ut av tråden, nå som du har kranglet en god del allerede. jeg tror grunnen til at du trekker deg ut er at du innser at du tar feil, og det er jo forsåvidt bra. da synes jeg du kan skrive at info'en var dårlig, slik at folk ikke får feil oppfatning av k700. PS. ikke bli sur nå! .. så K700 sin skjerm er dritt mener du ? Lenke til kommentar
genser Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 tror nok at folk som ikke har peil blir litt forvirret her. du kan like godt gi deg voluz. her er det snakk om 3 mot 1, og nå 4 mot 1. alt tyder på at din info er dårlig. jeg velger å ikke bruke ordet "feilinformasjon" siden det er litt overdrevet. og det er kanskje litt sent å trekke seg ut av tråden, nå som du har kranglet en god del allerede. jeg tror grunnen til at du trekker deg ut er at du innser at du tar feil, og det er jo forsåvidt bra. da synes jeg du kan skrive at info'en var dårlig, slik at folk ikke får feil oppfatning av k700. PS. ikke bli sur nå! .. så K700 sin skjerm er dritt mener du ? Det er en stor forskjell på "herlig" og "dritt". K700 sin skjerm blir veldig bra, men det får være opp til hver enkelt person om man foretrekker stor skjerm med liten pixelstørrelse eller en mindre skjerm med veldig liten pixelstørrelse. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) tror nok at folk som ikke har peil blir litt forvirret her. du kan like godt gi deg voluz. her er det snakk om 3 mot 1, og nå 4 mot 1. alt tyder på at din info er dårlig. jeg velger å ikke bruke ordet "feilinformasjon" siden det er litt overdrevet. og det er kanskje litt sent å trekke seg ut av tråden, nå som du har kranglet en god del allerede. jeg tror grunnen til at du trekker deg ut er at du innser at du tar feil, og det er jo forsåvidt bra. da synes jeg du kan skrive at info'en var dårlig, slik at folk ikke får feil oppfatning av k700. PS. ikke bli sur nå! Ja, du får tro hva du vil. Men jeg står for det jeg har sagt, og mener det av fullt hjerte. Like blid! Edit: irriterende skrivefeil Endret 12. mai 2004 av voluz Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Jeg har hatt 6600 altfor lenge nå, trodde endelig SE hadde skjønt at de skulle legge inn nok minne i telefonene sine, men neida. Jeg vil ha SE, men sidene de ikke legger inn minne kort så kan jeg ikke bruke dem. Det værste er at de reklamerer med 32 MB minne, men halvparten er allerede ibruk av opreativsystemet. Hva er vits med mp3 spiller da ? får plass til 4 sanger i 128kb.... K700 er bare en mellommodell, så jeg må nok vente på oppfølgeren.... Det er jo faktisk satt av plass til mmc kort i K700....... men de har bare ikke satt inn leseren, kjøttpøkker ass! så det betyr at jeg må slepe rundt på min avrundede murstein av en 6600 i hele sommer grrr Edit: voluz har sef helt rett Endret 13. mai 2004 av bzzlink Lenke til kommentar
voluz Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg har hatt 6600 altfor lenge nå, trodde endelig SE hadde skjønt at de skulle legge inn nok minne i telefonene sine, men neida. Jeg vil ha SE, men sidene de ikke legger inn minne kort så kan jeg ikke bruke dem. Det værste er at de reklamerer med 32 MB minne, men halvparten er allerede ibruk av opreativsystemet. Hva er vits med mp3 spiller da ? får plass til 4 sanger i 128kb.... K700 er bare en mellommodell, så jeg må nok vente på oppfølgeren.... Det er jo faktisk satt av plass til mmc kort i K700....... men de har bare ikke satt inn leseren, kjøttpøkker ass! så det betyr at jeg må slepe rundt på min avrundede murstein av en 6600 i hele sommer grrr Edit: voluz har sef helt rett Takk-takk! Ja, kjipt at de ikke leverer K700 med leser i første omgang. Da kunne de heller drøyet noen uker og utviklet den helt ferdig. Men de vil vel tyne penger ut av oss forbrukere i alle ledd av produksjonen. Men, men! Lenke til kommentar
scoot Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg har hatt 6600 altfor lenge nå, trodde endelig SE hadde skjønt at de skulle legge inn nok minne i telefonene sine, men neida. Jeg vil ha SE, men sidene de ikke legger inn minne kort så kan jeg ikke bruke dem. Det værste er at de reklamerer med 32 MB minne, men halvparten er allerede ibruk av opreativsystemet. Hva er vits med mp3 spiller da ? får plass til 4 sanger i 128kb.... K700 er bare en mellommodell, så jeg må nok vente på oppfølgeren.... Det er jo faktisk satt av plass til mmc kort i K700....... men de har bare ikke satt inn leseren, kjøttpøkker ass! så det betyr at jeg må slepe rundt på min avrundede murstein av en 6600 i hele sommer grrr Edit: voluz har sef helt rett Takk-takk! Ja, kjipt at de ikke leverer K700 med leser i første omgang. Da kunne de heller drøyet noen uker og utviklet den helt ferdig. Men de vil vel tyne penger ut av oss forbrukere i alle ledd av produksjonen. Men, men! f.eks jeg trenger ikke minnekort da jeg ikke bruker Mp3 spiller til annet en ferie ( har forøvrig minidisc som funker ypperlig ).. Jeg vil bruke Mp3 funksjonen til ringetoner =) Lenke til kommentar
jendor Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Les dette: (jeg skrev det i et annet innlegg, og kaster meg inn i diskusjonen her også) Selv om skjermstørrelsen på f.eks. Nokia 3200 som har 4096 farger og 128x128 pixels og Siemens MC60 sitt display som har 4096 farger og 101x80 pixels ikke er helt sammenlignbare, så ser man klart at displayet til 3200 er MYE bedre. Det er fordi hver enkelt pixel er fysisk mindre på 3200 (skjermstr. 27,3 mm x 27,3 mm) enn på MC60 (ca. skjermstr. 30 mm x 25 mm - målt med egen tommestokk) På et areal på 745 mm² har Nokia skviset inn 16384 pixler. På et areal på ca. 750 mm² har Siemens skviset inn 8080 pixler. Fra det nesten identiske fysiske arealet på skjermen så ser man at Nokia har over dobbelt så mange pixler enn det Siemens har. Større oppløsning betyr at man kan få inn mer informasjon på samme skjermstørrelse enn ved mindre oppløsning. Nokia 3200 har større oppløsning på sin skjerm enn Siemens MC60, og skjermbildet er derved skarpere og klarere på Nokia 3200 enn MC60 sitt. Om skjermen på K700 har mindre FYSISKE mål enn 6600 sin skjerm, så er skjermen på K700 skarpere. Det er fordi det er flere pixler på et mindre areal. Som vi ser har: K700: 176x220 pixler = 38720 pixler 6600: 176x208 pixler = 36608 pixler Nå vet jeg ikke eksakt fysisk størrelse på begge disse skjermene, men dersom den er identisk er det selvsagt ingen stor forskjell. Men er K700 sin skjerm mindre (uavhengig av antall pixler) så er den faktisk bedre. Endret 13. mai 2004 av jendor Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 I teorien er det ingen som sier om se k700 har bedre skjerm, men i praksis derimot :/ Husk at teori og praksis er to ting Lenke til kommentar
voluz Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Les dette: (jeg skrev det i et annet innlegg, og kaster meg inn i diskusjonen her også) Selv om skjermstørrelsen på f.eks. Nokia 3200 som har 4096 farger og 128x128 pixels og Siemens MC60 sitt display som har 4096 farger og 101x80 pixels ikke er helt sammenlignbare, så ser man klart at displayet til 3200 er MYE bedre. Det er fordi hver enkelt pixel er fysisk mindre på 3200 (skjermstr. 27,3 mm x 27,3 mm) enn på MC60 (ca. skjermstr. 30 mm x 25 mm - målt med egen tommestokk) På et areal på 745 mm² har Nokia skviset inn 16384 pixler. På et areal på ca. 750 mm² har Siemens skviset inn 8080 pixler. Fra det nesten identiske fysiske arealet på skjermen så ser man at Nokia har over dobbelt så mange pixler enn det Siemens har. Større oppløsning betyr at man kan få inn mer informasjon på samme skjermstørrelse enn ved mindre oppløsning. Nokia 3200 har større oppløsning på sin skjerm enn Siemens MC60, og skjermbildet er derved skarpere og klarere på Nokia 3200 enn MC60 sitt. Om skjermen på K700 har mindre FYSISKE mål enn 6600 sin skjerm, så er skjermen på K700 skarpere. Det er fordi det er flere pixler på et mindre areal. Som vi ser har: K700: 176x220 pixler = 38720 pixler 6600: 176x208 pixler = 36608 pixler Nå vet jeg ikke eksakt fysisk størrelse på begge disse skjermene, men dersom den er identisk er det selvsagt ingen stor forskjell. Men er K700 sin skjerm mindre (uavhengig av antall pixler) så er den faktisk bedre. Var som om jeg skulle sagt det selv, ja. Lenke til kommentar
genser Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Som molna sier: MC60 og 3200 er noe helt annet. Av den enkle grunn at der er pixlene ikke særlig små nok til å få detaljer på MC60. På 6600 derimot er pixlene absolutt små nok til å kunne gi et detaljert bilde, de fleste som har brukt en 6600 er nok enig i dette. Lenke til kommentar
Navy Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Som molna sier: MC60 og 3200 er noe helt annet. Av den enkle grunn at der er pixlene ikke særlig små nok til å få detaljer på MC60. På 6600 derimot er pixlene absolutt små nok til å kunne gi et detaljert bilde, de fleste som har brukt en 6600 er nok enig i dette. helt enig. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg har 6600, og er enig i at den har et meget bra skjermbilde. Eksempelet med Nokia 3200 og Siemens MC60 er bare for å illustrere at oppløsningen har noe å si for "kvaliteten" på bildet - jo flere pixler på et gitt areal, jo mer detaljert blir bildet. Men i eksempelet K700 vs. 6600 - er det noen som vet de eksakte målene på disse displayene? Slik som jeg måler min 6600 (med tommestokk) så har den en skjermstørrelse på 35mm x 41mm = 1435mm², eller 14,35cm² På 1435mm² har altså 6600 skviset inn 36608 pixler, eller ca. 25,5 pixler pr. mm².... Noen som vet hva målene på K700 er? Har googlet meg ihjel her Lenke til kommentar
jendor Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 K700 har jo mindre skjerm, men flere pixler... den vil nok være GANSKE smooth den skjermen der!! Lenke til kommentar
voluz Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg har 6600, og er enig i at den har et meget bra skjermbilde. Eksempelet med Nokia 3200 og Siemens MC60 er bare for å illustrere at oppløsningen har noe å si for "kvaliteten" på bildet - jo flere pixler på et gitt areal, jo mer detaljert blir bildet. Men i eksempelet K700 vs. 6600 - er det noen som vet de eksakte målene på disse displayene? Slik som jeg måler min 6600 (med tommestokk) så har den en skjermstørrelse på 35mm x 41mm = 1435mm², eller 14,35cm² På 1435mm² har altså 6600 skviset inn 36608 pixler, eller ca. 25,5 pixler pr. mm².... Noen som vet hva målene på K700 er? Har googlet meg ihjel her SE K700 er visst cirka 2,8 x 3,5 cm, eller 9,8 cm². På 9,8 cm² har altså SE K700 presset inn 38720 pixler, altså 39,5 pixler pr. mm² mot Nokia 6600's 25,5 pixler pr. mm². Lenke til kommentar
jorn_:-D Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Men det er da ikke så mye vits med en kjempe god skjerm, når den blir så liten at alikevel blir "vaskelig" å se hva som står der. Og det kan jo være forskjell på skjermer som skulle være identiske på papiret, så det beste blir vel å vente til k700 kommer, og teste den skikkelig mot 6600. Her "stoler" jeg mer på "molna" siden han her beviser at han har begge telefonene, og at han har peiling på dette med mobiler. Men det beste er vel å vente å se med egene øyne.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå