jonnor Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Children of Bodom slår alltid ann når jeg er deppa... Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Når folk snakker Linkin park ( - One step closer) tenker jeg Lostprophets - Shinobia vs Dragon ninja Endret 13. mai 2004 av dub Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Den kan jeg desverre ikke støtte deg på i definisjonen "ildsint", heller som litt snill skate-pop/rock/punk Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Metallica med "the unnamed feeling" og "Seek and destroy" Endret 13. mai 2004 av graslauk Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 LP = Kvise-opprør Begrunnelse? Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Den kan jeg desverre ikke støtte deg på i definisjonen "ildsint", heller som litt snill skate-pop/rock/punk hadde ikke hørt den på en stund, det er bare starten som er no (maks 1 min) anse tipset som ugyldig MEN snill skate-pop/rock/punk ? ærlig talt man, når ble dette pop? de har for det meste elementer av Alternative Metal og Post-Grunge, akkurat som deftones og koRn, men ikke resten av elementene deres... Endret 13. mai 2004 av dub Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Skal jeg få ut aggresjon hjelper det mye å høre på litt hard og aggresiv musikk. dette er sanger som: Sepultura - Refuse/Resist Sepultura - Territory Sepultura - Propaganda Slipknot - People=Shit Slipknot - New Abortion Slipknot - The Heretic Anthem Slayer - Angel of Death Slayer - Piece by Piece Slayer - Necrophobic Slayer - Raining Blood Slayer - Jesus Saves Slayer - God Hates Us All vet det fins så mye mye mer av slik musikk der ute, men for å være ærlig så er det år og dag siden sist jeg hørte på slik musikk. Bortsett fra Slayer da, som jeg hører på no For å få full virkning av musikken er det lurt å hoppe villt rundt, og helst skade deg selv opptil flere ganger. Hvis du ikke har fått ut aggresjonen din da, kan ikke jeg hjelpe deg. Lykke til Når folk snakker Linkin park ( - One step closer) tenker jeg Lostprophets - Shinobia vs Dragon ninja hmmm... merkelig. når jeg hører folk snakke om Linkin Park tenker jeg:FJORTISSALARM!! . Da er det best å komme seg til helvete derifra Endret 13. mai 2004 av Nidhogg Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Heh har en skikkelig favoritt aggressiv sang som jeg synes det er festlig å sitte på en gang i blant Dope - Die motherfucker, Die! (er litt usikker på sangnavnet, men det er noe i den duren). Utrolig fete riff, med god aggressiv vokal Godsmack - I Fucking Hate You er jo også ok Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) EDIT: I ettertid så er eg tildels enig. Ja eg er enig i at musikken er preget av tenårings depresjoner, men eg vil ikke si at det er noe dårligere enn en gjeng med folk kledd i dyre skinn som synger om usannsynlige kriger fra oldtiden (Manowar). Det som eg vil definere som kulest her er da klart Rage Against The Machine, System of a Down, Sepultura og den slags. De synger mot urettferdighet, om krig, og maner opp til opprør. EDIT:Hele posten var ikke rettet mot nidhogg, men mot numetal hatere generelt (ironisk nok er slipknot numetal) Nok OT nå! Viss det er flere som har sint musikk så må de gjerne komme med det... Endret 8. juli 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Bodylotion - No Worries Take off på the verve - bittersweet symphony Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) MEN snill skate-pop/rock/punk ? ærlig talt man, når ble dette pop? Når de ble gjort kjente ved å bare reklameres på TV'n og ble et MTV-band. de har jo og det at de er helt forsvunnet nå som fjortissene ble lei av de ensformige sangene deres. og å prøve å kalle Linkin Park for metal er vel å gå litt for langt? Endret 13. mai 2004 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Nå ble eg sint: *går og hører på litt agressiv musikk... Nå må eg nesten le. Du får fjortiss alarm når du hører folk snakke om Linkin? Du hører på slipknot, som er i akkurat samme kategori musikk og stil. Og svær rødskrift? Ikke særlig voksent vil eg si. I det hele tatt å måtte skrike ut at man hater typer musikk er veldig unødvendig... Ja eg er enig i at musikken er preget av tenårings depresjoner, men eg vil ikke si at det er noe dårligere enn en gjeng med folk kledd i dyre skinn som synger om usannsynlige kriger fra oldtiden (Manowar). Det som eg vil definere som kulest her er da klart Rage Against The Machine, System of a Down, Sepultura og den slags. De synger mot urettferdighet, om krig, og maner opp til opprør. Nok OT nå! Viss det er flere som har sint musikk så må de gjerne komme med det... vel..for det første har jeg aldri hørt Manowar Dessuten syns jeg Slipknot er mye bedre å høre på enn Linkin Park når det gjelder å få ut aggresjon. Dessuten er det min personlige mening at Slipknot er bedre enn Linkin Park og at jeg ikke liker Linkin Park. Liknin Park er også en gjeng med wannabe rokkere, men den diskusjoen gidder ikke jeg å starte på her. Overdrev kanskje litt i posten ovenfor og håper ingen føler seg støtt. Unskyld Men tilbake til saken! Andre sanger: Rage against the Machine - Down Rodeo Rage against the Machine - Killing in the name of Rage against the Machine - Bullet In The Head Turboneger - Just Flesh Turboneger - The Midnight NAMBLA Turboneger - Black Rabbit Turboneger - Timebomb Turboneger - Armed and Fairly Well Equipped Turboneger - I'm in love with the Destructive Girls Turboneger - Hush Earthling Turboneger - Übermensch Black Diamond Brigade - Balck Diamond Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 MEN snill skate-pop/rock/punk ? ærlig talt man, når ble dette pop? Når de ble gjort kjente ved å bare reklameres på TV'n og ble et MTV-band. de har jo og det at de er helt forsvunnet nå som fjortissene ble lei av de ensformige sangene deres. og å prøve å kalle Linkin Park for metal er vel å gå litt for langt? nope, det er nu-metal Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 nu-metal blir som å si at Metallica ikke er metal, men thrash-metal... Lenke til kommentar
ratata Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 romper stomper - pulling on the boots... og manowar(hahaha^2k), har jo veldig aggressive tekstar... haahahaha Lenke til kommentar
type_o_negative Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Corrosion of Conformity - Vote with a bullet Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) MEN snill skate-pop/rock/punk ? ærlig talt man, når ble dette pop? Når de ble gjort kjente ved å bare reklameres på TV'n og ble et MTV-band. Dimmur Borgir har ligget lenge inne på Billboard topp 200 med "armageddon death cult" men det er da ikke pop av den grunn. Alt som spilles på mtv er jo ikke pop, Metallica spilles sinnsykt mye der (det har avtatt litt), og ikke en sjanse i H***** for at man kan kalle dette pop de har jo og det at de er helt forsvunnet nå som fjortissene ble lei av de ensformige sangene deres. Pussig at de spilles mer på mtv (og selger mer) nå en før? Jeg omgås en del (ca 300) "fjortisser" pga jobb, ingen omtrent, har hørt om Lostprophets engang og å prøve å kalle Linkin Park for metal er vel å gå litt for langt? Ikke metal, men nu-metal nu-metal blir som å si at Metallica ikke er metal, men thrash-metal... Det er nå sånn at de har noen elementer av metal, og derav blir det nærmest en ny sjanger. Endret 14. mai 2004 av dub Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Det er nå sånn at de har noen elementer av metal, og derav blir det nærmest en ny sjanger. Jeg syns det blir for dumt når man skal finne akkurat den sjangeren som passer til en gruppe. Slik jeg ser det skaper hver gruppe sin egen sjanger. Jeg holder meg til å beskrive musikken med de enkleste : rock, pop, metal, elektronika...osv Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Det er nå sånn at de har noen elementer av metal, og derav blir det nærmest en ny sjanger. Jeg syns det blir for dumt når man skal finne akkurat den sjangeren som passer til en gruppe. Slik jeg ser det skaper hver gruppe sin egen sjanger. Jeg holder meg til å beskrive musikken med de enkleste : rock, pop, metal, elektronika...osv Der motsier du deg selv, da metal kommer av rock, som kommer av blues.. Så derfor vil ikke det funke sånn. Musikk smaken bestemmer jo sjangrene du bruker.. kjenner en som har kategoriene Tranze og Annet dritt... så det er snakk om smak... Selv har jeg Rock (som er veldig vid, alt fra Clapton til Corrs til Coldplay), Pop (boyband, britney, og lignende), rap (hiphop, osv) og elektronisk musikk (som det finnes egen tråd om) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå