Gå til innhold

Sint/Agressiv Musikk

TLZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den kan jeg desverre ikke støtte deg på i definisjonen "ildsint", heller som litt snill skate-pop/rock/punk ;)

hadde ikke hørt den på en stund, det er bare starten som er no (maks 1 min)

anse tipset som ugyldig

MEN snill skate-pop/rock/punk ? ærlig talt man, når ble dette pop? de har for det meste elementer av Alternative Metal og Post-Grunge, akkurat som deftones og koRn, men ikke resten av elementene deres...

Endret av dub
Lenke til kommentar

Skal jeg få ut aggresjon hjelper det mye å høre på litt hard og aggresiv musikk. dette er sanger som:

Sepultura - Refuse/Resist

Sepultura - Territory

Sepultura - Propaganda

Slipknot - People=Shit

Slipknot - New Abortion

Slipknot - The Heretic Anthem

Slayer - Angel of Death

Slayer - Piece by Piece

Slayer - Necrophobic

Slayer - Raining Blood

Slayer - Jesus Saves

Slayer - God Hates Us All

vet det fins så mye mye mer av slik musikk der ute, men for å være ærlig så er det år og dag siden sist jeg hørte på slik musikk. Bortsett fra Slayer da, som jeg hører på no :thumbs:

For å få full virkning av musikken er det lurt å hoppe villt rundt, og helst skade deg selv opptil flere ganger. Hvis du ikke har fått ut aggresjonen din da, kan ikke jeg hjelpe deg.

Lykke til :thumbup:

Når folk snakker Linkin park ( - One step closer) tenker jeg Lostprophets - Shinobia vs Dragon ninja

hmmm... merkelig. når jeg hører folk snakke om Linkin Park tenker jeg:FJORTISSALARM!!

. Da er det best å komme seg til helvete derifra :angry:

Endret av Nidhogg
Lenke til kommentar

Heh har en skikkelig favoritt aggressiv sang som jeg synes det er festlig å sitte på en gang i blant :p

Dope - Die motherfucker, Die! (er litt usikker på sangnavnet, men det er noe i den duren).

Utrolig fete riff, med god aggressiv vokal

Godsmack - I Fucking Hate You er jo også ok :)

Lenke til kommentar

EDIT: I ettertid så er eg tildels enig.

Ja eg er enig i at musikken er preget av tenårings depresjoner, men eg vil ikke si at det er noe dårligere enn en gjeng med folk kledd i dyre skinn som synger om usannsynlige kriger fra oldtiden (Manowar).

Det som eg vil definere som kulest her er da klart Rage Against The Machine, System of a Down, Sepultura og den slags. De synger mot urettferdighet, om krig, og maner opp til opprør.

EDIT:Hele posten var ikke rettet mot nidhogg, men mot numetal hatere generelt (ironisk nok er slipknot numetal)

Nok OT nå! Viss det er flere som har sint musikk så må de gjerne komme med det...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
MEN snill skate-pop/rock/punk ? ærlig talt man, når ble dette pop?

Når de ble gjort kjente ved å bare reklameres på TV'n og ble et MTV-band.

de har jo og det at de er helt forsvunnet nå som fjortissene ble lei av de ensformige sangene deres.

og å prøve å kalle Linkin Park for metal er vel å gå litt for langt?

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
Nå ble eg sint: *går og hører på litt agressiv musikk... :devil:

Nå må eg nesten le. Du får fjortiss alarm når du hører folk snakke om Linkin? Du hører på slipknot, som er i akkurat samme kategori musikk og stil. Og svær rødskrift? Ikke særlig voksent vil eg si. I det hele tatt å måtte skrike ut at man hater typer musikk er veldig unødvendig...

Ja eg er enig i at musikken er preget av tenårings depresjoner, men eg vil ikke si at det er noe dårligere enn en gjeng med folk kledd i dyre skinn som synger om usannsynlige kriger fra oldtiden (Manowar).

Det som eg vil definere som kulest her er da klart Rage Against The Machine, System of a Down, Sepultura og den slags. De synger mot urettferdighet, om krig, og maner opp til opprør.

Nok OT nå! Viss det er flere som har sint musikk så må de gjerne komme med det...

vel..for det første har jeg aldri hørt Manowar

Dessuten syns jeg Slipknot er mye bedre å høre på enn Linkin Park når det gjelder å få ut aggresjon. Dessuten er det min personlige mening at Slipknot er bedre enn Linkin Park og at jeg ikke liker Linkin Park. Liknin Park er også en gjeng med wannabe rokkere, men den diskusjoen gidder ikke jeg å starte på her. Overdrev kanskje litt i posten ovenfor og håper ingen føler seg støtt. Unskyld

Men tilbake til saken!

Andre sanger:

Rage against the Machine - Down Rodeo

Rage against the Machine - Killing in the name of

Rage against the Machine - Bullet In The Head

Turboneger - Just Flesh

Turboneger - The Midnight NAMBLA

Turboneger - Black Rabbit

Turboneger - Timebomb

Turboneger - Armed and Fairly Well Equipped

Turboneger - I'm in love with the Destructive Girls

Turboneger - Hush Earthling

Turboneger - Übermensch

Black Diamond Brigade - Balck Diamond

Lenke til kommentar

de har jo og det at de er helt forsvunnet nå som fjortissene ble lei av de ensformige sangene deres.

nope, det er nu-metal

Lenke til kommentar

Dimmur Borgir har ligget lenge inne på Billboard topp 200 med "armageddon death cult" men det er da ikke pop av den grunn. Alt som spilles på mtv er jo ikke pop, Metallica spilles sinnsykt mye der (det har avtatt litt), og ikke en sjanse i H***** for at man kan kalle dette pop

Pussig at de spilles mer på mtv (og selger mer) nå en før? Jeg omgås en del (ca 300) "fjortisser" pga jobb, ingen omtrent, har hørt om Lostprophets engang

Ikke metal, men nu-metal

nu-metal

blir som å si at Metallica ikke er metal, men thrash-metal...

Det er nå sånn at de har noen elementer av metal, og derav blir det nærmest en ny sjanger.

Endret av dub
Lenke til kommentar
Det er nå sånn at de har noen elementer av metal, og derav blir det nærmest en ny sjanger.

Jeg syns det blir for dumt når man skal finne akkurat den sjangeren som passer til en gruppe. Slik jeg ser det skaper hver gruppe sin egen sjanger.

Jeg holder meg til å beskrive musikken med de enkleste : rock, pop, metal, elektronika...osv

Lenke til kommentar

Jeg syns det blir for dumt når man skal finne akkurat den sjangeren som passer til en gruppe. Slik jeg ser det skaper hver gruppe sin egen sjanger.

Jeg holder meg til å beskrive musikken med de enkleste : rock, pop, metal, elektronika...osv

Der motsier du deg selv, da metal kommer av rock, som kommer av blues.. Så derfor vil ikke det funke sånn. Musikk smaken bestemmer jo sjangrene du bruker.. kjenner en som har kategoriene Tranze og Annet dritt... så det er snakk om smak... Selv har jeg Rock (som er veldig vid, alt fra Clapton til Corrs til Coldplay), Pop (boyband, britney, og lignende), rap (hiphop, osv) og elektronisk musikk (som det finnes egen tråd om)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...