Gå til innhold

RIS installasjon av xp med programmer


Anbefalte innlegg

jeg har noen pc'er hjemme som jeg hadde tenkt til å bruke RIS for å innstallere win xp. disse pcene skal bruke de samme applikasjonene som noen andre pc'er, men disse applikasjonmene ligger sentralt på servern for alle maskinene (dvs. at filene til programmet ligger på servern,mens registernøklene ligger på den lokale maskinen).

nå vil jeg innstallere disse applikasjonene på de nye pc'ene uten å måtte kopiere programfilene på nytt (dvs. bare legge inn registernøklene)

veit noen hvordan jeg gjør det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså: jeg kjører programmer som er innstallert på servern. disse programmene krever at det ligger registernøkler på klientene for at det skal kjøre.du kan si filene som programmet bruker er lagt inn på et mappa nettverksdrev på klientene som fysisk sitter i servern, men disse programmene krever at registernøklene kjøre lokalt på klientene. når man legger med programmer i unattended install må jo hele applikasjonen innstalleres, mens her vil jeg kun ha registernøklene siden programmene ligger på servern.

jeg har funnet ut at det kanskje går annå bruke regedit og eksportere disse registernøklene til en egen fil.går det da ann å legge inn disse registernøklene som et program som innstalleres på samme måte som andre applikasjoner i unattended install?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487

När du loggar in på servern med en roaming profil så laddas en del av registret från servern (ntuser.dat). Har du använt profiler på servern innan så ska det väl inte vara något problem..?

 

Är det detta saken gäller?

 

AM

Endret av Slettet+9871293487
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...