Gå til innhold

Søstra mi skal ha ny PC

Anbefalte innlegg

Hei. Søstra mi skal ha seg en ny PC for komf penga sine, hun skal bruke 6000 ca. uten skjerm, tastatur osv.

Så har jeg fått i oppdrag å hjelpe til da. Så jeg tenkte å bygge en PC til henne.

Det jeg tenkte da er at, siden hun ikke har noe som helst peiling så kan jeg jo bytte noen deler til min fordel. Tenkte bare å ta CPU, kanskje HK også.

PC'n min er som følger: ASUS A7V333, GF4TI4400, 512mb PC2700 ram, Audigy2 og AMD XP1900+

Kan noen hjelpe meg litt her om hva jeg bør kjøpe til min kjære søster? :) Tenkte no sånn som XP2500+ for det passer på HK mitt gjør det ikke? Kan noen sette opp et oppsett for eks? Det ville vært snillt.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kanskje komme med litt mer info først?

- Hva skal hun bruke PCen mest til? Surfing, navngitte spill?

- Utseendet på kabinett: Hvor skal maskinen stå? Bør det se pent ut?

- Støy. Betyr det mye?

- DVD brenner? Eller holder det med CD brenner. Snart kommer dual layer DVD brenner til en ok pris, så kanskje man kan vente med det?

Lenke til kommentar

OK, Hun skal bruke den til å spille The Sims og Rollercoaster Tycoon, og surfe (sitte på MSN) Tror ikke hun bryr seg så mye om støy, for hun sitter på PC'n min når hun får kjangs, og den bråker en del. 36db? ca. Det er noe jeg pgså tenkt eå kjøpe til "henne" kabinettvifter.

Hun skal ha DVD og CD brenner. Kan være et helt vanlig Chieftec kabinett, noe som er billig.. med strømforsyning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...