l2c Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Dersom det ikke er HL mod, eller quake, bruker jeg standard oppsett i spillet. Som regel wasd.. I HL har jeg desverre vendt meg til noe annet. Jeg løper med høyremusknapp. Angrip med venstre. Altfire med mouse4 (på sida). Num1 og 3 er strafe Num0 er bakover Num2 er crouch, 5 er hopp. Num 8 er drop weapon, / er reload, *er use Num 4 og 6 er fastswitch mellom rifle og pistol (cs) Num 7 og 9 er buy ammo. Funker dårlig om det er dårlig plass der jeg sitter, men er bedre enn før, da piltastene ble brukt istedet for numpad'en. (samme bruk på musa) Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Lol, dere bruker piltastene, så n00bz og gammeldagse dere er a! . HA HA HA!!! Drittunge! "Så n00bs dere er a" HA HA HA Endret 14. mai 2004 av bkvaloy Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Begynte med piltastene i Heretic og Doom. Var ikke før i de tider Quake 3 og Unreal Tournament kom ut at jeg gikk over til WASD kontrollene. Etterhvert kan det bli enda et skift, til TFGH (virket som en god måte å styre på). Det som er så greit med WASD er at det er "lett å komme tilbake til" når man må flytte på hånda for diverse gjøremål (knapp langt unna, ta en matbit, plukke opp mobilen osv.). Men det kan være det bare er en vanesak Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Dere har vel ikke et tastatur til hver fot også, så dere er sikker på og få alle knappene med? Anyways, pil før og wasd nå. Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Dere har vel ikke et tastatur til hver fot også, så dere er sikker på og få alle knappene med? Anyways, pil før og wasd nå. He he....vinnersvaret Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 WASD fremfor både piltastene og ESDF. Synes bl.a. Ctrl og Space ligger behagelig på lillefinger og tommel da, og får maks ut av det Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Modifisert utgave av tastene fra Unreal (1)!Dette var det første FPS-spillet jeg spilte, og jeg er blitt vant med å ha alle taster innenfor num pad: forover=8 bakover=5 høyre=6 venstre=4 jump=, crouch=0 lean right=9 lean left=7 reload=+ use=enter. Øvrige taster avhengig av spill. Dette er en glimrende løsning med alle taster samlet på høyresiden av tastaturet, slik at musen har fritt spillrom... Endret 25. mai 2004 av jultomten Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) ^_ tatoveringer (Hånden tilhører forøvrig "the lizardman", kjent fra diverse TV-show og Jim Rose) Endret 25. mai 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
DaXi Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Bruker tommelen på S'n jeg.. Gjør ikke "alle" det da? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 jeg bruker ALLTID wasd i spill Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 For det meste bruker jeg WASD, men noen ganger tar jeg heller i bruk RDFG. Da har jeg fri tilgang til ALT (som oftest er hopp), og Z (eller ENTER hvis jeg gidder å bruke to hender) som blir skyt. Funker helt fett det. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Bruker tommelen på S'n jeg.. Gjør ikke "alle" det da? Det virket maksimalt ulogisk Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 før brukte jeg s,z,x,c av en eller annen grunn, men etterhvert har gåttover til d,a,s,w, og fordi de fleste nyere spill har standard oppsett som det, det er ikke alkltid jeg gidder å forandre det Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Mitt oppsett er som følger : Y - Bakover X - Forover P - Venstre Page Up - Høyre Fire/bangbang - ESC Tar litt tid å bli vant med, men hvis du blir vant med det er det helt konge! Edit: Nei... Endret 27. mai 2004 av dimdal Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Bruker ASDW self F = Action ( i spill ) ( nei ikke skyte, men plukke opp, åpne osv ) Endret 27. mai 2004 av *Magnus* Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Bruker dette i alle fps spill Fremover: Høyre mus Bakover: - Til venste: , Til høyre: . hoppe: æ sette seg ned: m\ø use: ' Action: venstre mus Alternativ: klikke på scrollehjulet Neste våpen: Space Forrige våpen: Høyre ctrl. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Bruker dette i alle fps spill Fremover: Høyre mus Bakover: - Til venste: , Til høyre: . hoppe: æ sette seg ned: m\ø use: ' Action: venstre mus Alternativ: klikke på scrollehjulet Neste våpen: Space Forrige våpen: Høyre ctrl. den var snodig ... her er alle mine basise: w = fram s = bak a = venstre d = høyre f = use LShift = springe ( hvis ikke run default ) Space = Jump M = map det er de fleste basise Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Bruker tommelen på S'n jeg.. Gjør ikke "alle" det da? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Bruker tommelen på S'n jeg.. Gjør ikke "alle" det da? bruker langfingeren på W/S jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå