Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig du blander litt her, men <a> har da ingen verdens ting med css å gjøre.

Derimot så er det HTML, og target er en utgått attributt, alt åpnes i det vinduet som det klikkes i, og med mindre du bruker frames (som man ikke "skal") så er jo ikke dette noe problem. Og eksterne linker kan brukeren selv åpne i nye vinduer, er siden interesant så vil brukeren selv sørge for det.

Lenke til kommentar

...men poenget er at brukeren selv skal kunne velge om siden din var interessant nok til å få beholde vinduet, eller om brukeren vil det bare skal legges over. Personlig synes jeg det blir litt feil, siden det er veldig mange som ikke vet at man i det hele tatt kan åpne linker i nye vinduer...

Lenke til kommentar
Når noen trykker på en link på sia mi, så vil jeg jo at den skal poppe opp i en ny rute.Slik det er i dette forumet. Ikke at den skal dekke over siden min.

Det vil ikke jeg, og blir veldig sint hvis du gjør noe slikt :devil:

Brukeren selv må få bestemme hva som gjøres med lenkene han tykker på !

Lenke til kommentar

Egentlig er jeg helt enig med deg. :) Eller. dvs... Vist alle andre hadde gjort det samme som deg. Men det er det langt i fra. De fleste som er på internett bare klikker i vei, og håper det går bra. :hmm: Men når det er sagt, er det noen annen måte å gjøre det på. Uten a target?

Lenke til kommentar
Helt klart ja. <- min mening.

Jeg venstre klikker så og si aldri på linker, med mindre jeg er kjent med siden og vet at de åpner i samme vindu. "Høyreklikk->Open link in new tab" jepp.

Helt enig, men siden jeg bruker FireFox (tha Ultimate ..!) trykker jeg bare med midtre musetast i stedet for 'Høyreklikk->Open link in new tab' ;)

Lenke til kommentar
Helt klart ja. <- min mening.

Jeg venstre klikker så og si aldri på linker, med mindre jeg er kjent med siden og vet at de åpner i samme vindu. "Høyreklikk->Open link in new tab" jepp.

Helt enig, men siden jeg bruker FireFox (tha Ultimate ..!) trykker jeg bare med midtre musetast i stedet for 'Høyreklikk->Open link in new tab' ;)

Det hjelper ikke at DU gjør det så lenge ikke alle andre gjør det. Det er det som er problemet.

Lenke til kommentar
Det hjelper ikke at DU gjør det så lenge ikke alle andre gjør det. Det er det som er problemet.

Sprøyt ! Det er brukerens problem om han ikke får maksimal utnyttelse av weben, og alt har med vaner å gjøre ;) Det er jo en grunn til at target ble fjernet i XHTML ...

Det kommer riktignok tilbake i XHTML 2.0 sammen med en del andre forandringer ( f.eks. får alle elementer href som gjør at de fungerer som lenker...), men diveintoaccessibility har en god forklaring på hvorfor man ikke skal bruke target...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...