SissyMan Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Solgte for noen uker siden en PC til et familemedlem som i etterkant nå har gått til h...... Innholdet var følgende: Et Abit NF7-S hovedkort med en XP 2500+ klokket svakt til 2.0 Ghtz med Corsair Value-S 512 meg Ram drevet av et 300W PSU. Den ene rambrikken tok angivelig fyr, noe som resulterte i ødelagt hovedkort og jeg vet ikke hva. På Datakjeden har familiemedlemet fått beskjed om at dette ikke er en forsikringssak da dette angivelig kan skje hvis PSU'et er for lite. Trenger noen synspunkter på dette fra folk som vet hva de prater om! På forhånd takk Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hvordan PSU-merke er det snakk om her da? Lenke til kommentar
SissyMan Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Det husker jeg desverre ikke, men har det egentlig noe å si? Tenker mest på om vurderingen er holdbar i teorien. Kan et for svakt PSU sørge for at en rambrikke tar fyr? Synes den virker tynn. Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 det syns jeg også er litt tynt! ville heller sagt at volten på rammen av en rar grunn er/var for høy! Lenke til kommentar
SissyMan Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Jepp! Men det har seg da slik at jeg leverte den fra meg med standard volt på RAM og klarer ikke å akseptere at det her har skjedd uten noen form for inngripen. Resultatet av dette er jo at jeg blir holdt ansvarlig. Imøtekommer gjerne flere svar, spesielt de av sorten som stiller meg i et bedre lys, dog jeg selvfølgelig vil ha objektive vurderinger. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Dette høres unektelig noe søkt ut. Hvis det derimot er snakk om en Q-Tec PSU, da forstår jeg hva de snakker om. Disse PSUene klarer å ødelegge HW på de merkeligste måter. Har selv et nesten nytt P4 hovedkort med et Radeon 9800PRO smeltet fast på. Men uansett ville jeg ha meldt krav ovenfor dem som har solgt kabinett/PSU, da dette ikke skal kunne skje. -KJ Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 det er jeg enig i, dersom du ikke har gjort noen endringer i det hele tatt som har innvirkninger på denne skaden skal ikke dette være ditt ansvar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå