Gå til innhold

Hovedkort/Skjermkort-problem

Anbefalte innlegg

Jeg har et Asus P4V8X-X Hovedkort for S478/800mhz og et MSI GeForce FX5700 128MB DDR skjermkort og av en eller annen pussig grunn, så nekter disse to å fungere sammen på noen som helst 3D applikasjoner (spill/3dmark). Jeg bruker siste versjon chipsetdrivere (VIA chipset, så det er via4in1), og utgave 60.72 av Forceware driverne til skjermkortet(finnes på guru3d.com) (har også prøvd 56.72 fra nVidia, men det er ingen forbedring der). Jeg har prøvd skjermkortet i en annen maskin, og det fungerer utmerket der, og jeg har prøvd et annet skjermkort i denne maskinen (problemmaskinen ja) og det har fungert HELT flytende(Et GF4 4800).

Når jeg starter noe som bruker 3D får jeg enten blåskjerm eller så blir bare skjermen svart og maskinen svarer ikke på ctrl-alt-del. :( I enkelte tilfeller så klarer maskinen å kjøre 3D en liten stund (10 sek til 2 minutter), og så stopper maskinen helt opp.

Noen som kan ha den ringeste peiling på hva som forårsaker dette?

meitemark

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på hva som forårsaker dette, men du kan jo begynne med å kjøre 4x agp isteden for 8x hvis hovedkortet støtter det. Dessuten kan du jo slå av fast write. Agp-spenningen kan du også undersøke, og eventuelt sette opp 0.1 volt og se om det gjør forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...