Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst PCI kort som kan benyttes i Linux?

Anbefalte innlegg

Jeg er den lykkelige(?) eier av et SMC trådløst PCI-kort (SMC2402W). Mitt problem er at jeg ønsker å benytte Linux, nærmere bestemt Fedora, uten at det finnes noen drivere som passer til dette.

Er det noen som har noen tips/anbefalinger til et tilsvarende kort som jeg kan benytte både under Windows og Linux?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den jeg viste deg kobles rett inn i et nettverkskort, slik at du ikke trenger et eget trådløst kort med driver. Du taster inn en ip adresse og du konfigurer alt via et webgrensesnitt.

Det som du da trenger er et vanlig nettverkskort som har driver i linux og windows.

Lenke til kommentar
Jeg er den lykkelige(?) eier av et SMC trådløst PCI-kort (SMC2402W). Mitt problem er at jeg ønsker å benytte Linux, nærmere bestemt Fedora, uten at det finnes noen drivere som passer til dette.

Er det noen som har noen tips/anbefalinger til et tilsvarende kort som jeg kan benytte både under Windows og Linux?

Mange trådløse kort er støttet i linux. For å se kort som er støttet av linux kan du se her:

http://www.linux-wlan.org/docs/wlan_adapters.html.gz

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker så bruker smc korta prism chipsett, dette menes at prism54 driverne burde virke hos deg.

Ta en titt på prism54.org ellers så har du payware valget med å betale 19.90 til driverloader som er windows emulering av wlan drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...