Gå til innhold

er ikke dette 6800 ultra kortet fryktelig dyrt ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

plz***u....

sry azz, men det blir for mange poster om dette emne. er det så vanskelig å holde seg til en post?

"nvidia suger"

"nvidia er dyrt/dårlig"

"nvidia vs ati"

u get the picture? ikke for å slenge dritt, men det er sant... dessuten så vet alle at nye ting ER dyre i release tiden...

Lenke til kommentar

Ikke så veldig dyrt. 9800xx og 59xx seriene kostet da like mye da de kom ut, så det skulle bare mangel at de ikke tar seg like godt betalt for disse kortene. Gainward korta er ganske dyre, men du får det du betaler for)

Det kostar å verra kar :p

Endret av dofferneo
Lenke til kommentar
På Mamoz.no så skal dem ha 5598,- for et Gainward GeForce 6800 Ultra og 4617,- for et Gainward GeForce 6800GT. :wow:

Får håpe prisene faller snart.

Gainward sitt 6800U kort er jo klokket høyere enn vanlige 6800U kort. Tror luftkjøleløsningen til Gainward ville være verd de ekstra hundrelappene.

Edit: Så nettopp at korta var ca 500,- dyrere på mamoz. Dersom det var dette du mente, beklager jeg. ;)

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar
hvis du samenlinger dette med ati x800 pro bli

det feil.6800 gt og x800 pro ligger i ca samme prisklasse

og ytelse.

Da har jeg missforstått helt, troddet 6800 gt = x800 - x800pro = 6800 ultra - x800xt = 6800 ultra extreem (noe sånt tror jeg det skulle hete)

eller er jeg på ture??

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
hvis du samenlinger dette med ati x800 pro bli

det feil.6800 gt og x800 pro ligger i ca samme prisklasse

og ytelse.

Da har jeg missforstått helt, troddet 6800 gt = x800 - x800pro = 6800 ultra - x800xt = 6800 ultra extreem (noe sånt tror jeg det skulle hete)

eller er jeg på ture??

6800NU -> X800se

6800GT -> X800Pro

6800U og 6800UE -> X800XT PE

Edit: Hoho. Herrgeud. Vet ikke hva jeg tenkte på. :lol:

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar
6800NU -> X800

6800GT -> X800U

6800U og 6800UE -> X800XT PE

Den du kaller x800 vil hete x800se.

jeg tviler på at den klarer og hevde seg mot 6800nu fordi den bare skal ha 8 pipelines.

Forresten heter det x800pro ikke ultra :D

Lenke til kommentar

6800gt - x800pro mener du ikke "u"?

Ok, da har jeg tatt feil. Da virker det ikke så galt denne gangen fra nvidia, de ligger faktisk på lik linje.

Er det slik met ati pro og xt denne gangen også at et xt kort er overflødig? jeg har kjørt alt på fult det året jeg haddet 9800pro uten problemer, altså ingen behov for xt ?

Lenke til kommentar
Uansett, med ett 6800 ultra kort så kan de fleste også plusse på noen ekstra kroner i ny strømkilde ,noe man slipper med ATI kortene. :)

Mener at jeg leste nettopp en plass at den offisielle annbefalingen nå var en kvalitets 350W PSU... ? Da er det plutselig ikke så mangen som må oppgradere lenger. Forøverig har vel de fleste lenge vert klar over at det 480W kravet bare var noe piss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...