Gå til innhold

Amd XP-M2400+ for overklokking

GonYx

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å overklokke og XP-M 2400 skull visst være ulåst og mindre varme i,

hvilken av de to XP-M 2400 prossesorne egner best til overklokking.

Og er det flere enn ITbutikken som har de XP-M cpu ene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt å overklokke og XP-M 2400 skull visst være ulåst og mindre varme i,

hvilken av de to XP-M 2400 prossesorne egner best til overklokking.

Og er det flere enn ITbutikken som har de XP-M cpu ene.

35 watt'ern er best, den er billigst hos itbutikken.

Lenke til kommentar
har en Asus A7V333 HK, og lurer på om det går bra å Bruke overnevnte CPU til å overklokke.

Har aldri sett nøye på AMD CPU til overklokking, men dette va intressant!

For å svare kjapt: Hovedkortet ditt støtter 133MHz FSB og PC2700 ram. Det er dermed fullt mulig å bruke Athlon XP-M 2400+ på det på orginal hastighet. 35Watteren er best til å overklokke og du kan sikkert overklokke den til 2,5GHz med Ok luftkjøling. Ytelsen vil sikkert være på høyde med det raskeste som er å få kjøpt orginalt nå. (Athlon64 3400+ og Pentium4 3,4GHz)

Lenke til kommentar
Jeg har snust litt på AMD Athlon XP 2500+ (Barton) som skal være overklokkingsvennlig også, hva er å anbefale av de to CPU'ene???

Skal XP-M yte like godt som en Barton??

Athlon XP-M er en barton. I utgangspunktet (2400+) så er den litt lavere klokket og dermed yter bittelitt dårligere enn en 2500+, men det er når man overklokker at de gode egenskapene kommer frem: XP-M 2400+ 35W går som regel fint på 2,5-2,6GHz på luftkjøling mens 2500+ bare klarer 2,1-2,2GHz på luft. I tillegg så er 2500+ multiplier-låst, mens XP-M er ikke multiplier-låst. Dette gir deg langt bedre fleksibilitet i valg av FSB.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jeg har snust litt på AMD Athlon XP 2500+ (Barton) som skal være overklokkingsvennlig også, hva er å anbefale av de to CPU'ene???

Skal XP-M yte like godt som en Barton??

Athlon XP-M er en barton. I utgangspunktet (2400+) så er den litt lavere klokket og dermed yter bittelitt dårligere enn en 2500+, men det er når man overklokker at de gode egenskapene kommer frem: XP-M 2400+ 35W går som regel fint på 2,5-2,6GHz på luftkjøling mens 2500+ bare klarer 2,1-2,2GHz på luft. I tillegg så er 2500+ multiplier-låst, mens XP-M er ikke multiplier-låst. Dette gir deg langt bedre fleksibilitet i valg av FSB.

kor mye kunne du overklokke med vannavkjøling da ?

Lenke til kommentar
kor mye kunne du overklokke med vannavkjøling da ?

Det er ikke jeg som har testet dette selv. Dette er bare know-how fra ørten andre forum-medlemmer både her og i andre forum. Følg f.eks denne ekstremt lange tråden så ser du hva jeg mener.

De aller fleste rapporterer om max stabil overklokking med luftkjøling til hhv. 2,1-2,2 og 2,5-2,6 GHz for Athlon XP 2500+ og Athlon XP-M 2400+ 35W.

Regn med å pluss på rundt 1-200MHz på alle AMD-CPU'er ved oppgradering fra luftkjøling til vannkjøling, og yttligere rundt 1-200MHz for oppgradering til fase-kjøling som Prometia.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...