PixelImp Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 så tenkte jeg at dere skulle få se den her er den tror dere jeg kan få solgt den til en eller annen dårlig firmaside ? hvor mye kan jeg kreve ? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hvor mye du kan kreve kommer vell egentlig litt ann på hvem du vil selge den til. Er det et stort firma med mye penger krever du mer enn for et lite firma. Er vell bare å finne et offer som ser ut til å ha en nettside som innholdsmessig stemmer med den du har laget, så prøve seg. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Så lenge det javascript-scrolle-greiene er der er siden verdiløs, spør du meg Funker ikke skikkelig i IE engang Endret 11. mai 2004 av Loomy Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Så lenge det javascript-scrolle-greiene er der er siden verdiløs, spør du meg Funker ikke skikkelig i IE engang du vil ikke tro hva folk betaler for EDIT; den funker her ... Endret 11. mai 2004 av PixelImp Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Så lenge det javascript-scrolle-greiene er der er siden verdiløs, spør du meg Funker ikke skikkelig i IE engang Enig med han her jeg. Det er til og med enkelte som har "slått av" java-script i brovseren sin. Og da vil det vare 0 verdt. Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 ja, men det er ikke noe problem å finne en java-free scroll ... er mest utseende jeg er interesert i Lenke til kommentar
Decline Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Vel det holder for en lokalbedrift... Noe stort tviler jeg på at du får. Er jo ikke akkurat så imponerende. Og det ansiktet vil du aldri få lov til å ha... Menyen er brukbar, men kommer litt i bakgrunnen av et stoort bilde. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Vel. Ikke kjempeimponerende. Skulle jeg hatt meg en side ville jeg nok hatt en side som er hakket mer funskjonell enn dette. Ansiktet tar VELDIG mye oppmerksomhet. Hadde de andre fargene rundt på sida vært skarpere kunne det _kanskje_ gått greit. Men slik det er nå: Ikke bra. Som Decline nevner her, er menyen ikke optimal. Man finner den etterhvert, men den kommer - som Decline flott formulerer - i skyggen av det store ansiktet. Endret 11. mai 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Nå har jeg fint lite peiling på hvor mye firmaer betaler egentlig. Men det jeg vet er at det er helt sprøtt hva de egentlig betaler for, har sett eksempler på sider som har blitt solgt for rundt 5000 som sammenlignet med denne er totalt søppel, både hva angår funksjonabilitet, utseende, brukervennlighet, og, ja, egentlig det meste. Rette firmaet kunne nok fint betalt en del tusen for den, problemet er å få forklart til firmaet hvorfor de trenger akkurat DIN side. Regner med at inkludert i salget vil du for eksempel kunne inkludere dynamiske løsninger som "legg til artikkel" og slikt. Er bare å prøve seg, beste måten å finne ut av spørsmålet ditt på egentlig. Edit: 400 kroner, om du tar kontakt med firmaet så ville ikke jeg forsøkt å selge for fire hundre kroner, et slikt tilbud er undergraving av bransjen og dermed dine egne og alles her interesser. Endret 11. mai 2004 av Findus Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Du er veldig heldig dersom du får ~5.000.- for den der, det skal jeg bare si deg. Ikke forvent gull og grønne skoger. Men det er sykt hva folk betaler, det er sant. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Ville ikke regnet med 5000 jeg heller, men hos rette firmaet, hvem vet. Det er jo også en viss forskjell her, noe du ikke spesifiserer, hva selger du egentlig? Et design? En "what you see is what you get" side? En side med mulighet for administrering? En side med support og muligheter for forandringer? Slike ting spiller jo selvsagt inn. Men synes uansett at alt for mange undergraver virksomheten/bransjen. Det er forståelig at man som ungdom ønsker noen forholdsvis letttjente penger på noe man normalt ville brukt tid på uten betaling. Men du sender ut et bilde til bedrifter at det kanskje er normalt å få en grei side for noen hundre lapper. Noen hundre lapper i et firmas markedsførings/profilerings budsjett er jo fint lite. Prøv å tenk gjennom hvor mye jobb du har gjort, pluss på jobben med tilpassning som de trenger, pluss på litt ekstra etter det og, og så rund det opp til en grei sum. Timelønn på 10-20 kroner er ikke noe man godtar i en vanlig jobb, så hvorfor godta det når du selger et produkt? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Men synes uansett at alt for mange undergraver virksomheten/bransjen. Det er forståelig at man som ungdom ønsker noen forholdsvis letttjente penger på noe man normalt ville brukt tid på uten betaling. Men du sender ut et bilde til bedrifter at det kanskje er normalt å få en grei side for noen hundre lapper. Noen hundre lapper i et firmas markedsførings/profilerings budsjett er jo fint lite. Prøv å tenk gjennom hvor mye jobb du har gjort, pluss på jobben med tilpassning som de trenger, pluss på litt ekstra etter det og, og så rund det opp til en grei sum. Timelønn på 10-20 kroner er ikke noe man godtar i en vanlig jobb, så hvorfor godta det når du selger et produkt? Fantastisk genialt sagt. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Javascript + table Men ellers... Meget fin side... Men den er ikke mer verdt enn screenshot av den... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Sorry, men fikk en litt sånn "wannabe-proff-look" feeling av den der altså... :\ Grei nok, men ikkje meir - og 5k for den der? Da er du hinsides alt hell. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg bare lurer: Har dere lov å ta penger for et design? Har dere registrert en liten bedrift i Brønnøysundregistrene? Må jo skate for alt man tjener. Driver dere svart, hæ? Nei, jeg bare tuller Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Må jo skate for alt man tjener. Jeg pleide ofte å skate for alt jeg tjente før... Brukte masse penger på det, gitt. Plate til 700 kroner, skoene ble slitt etter tre uker, og kostet oppunder 1000 kroner, i tillegg måtte man ha diverse kule merkeklær for å kunne heve streetrespekten... Skating er dyrt det, men jammen en kul hobby! Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Nå finnes det vell noe som heter hobby inntekt som du ikke trenger skatte av, men som klart skal i selvangivelsen. Dermed ikke svart, for mange er jo dette en hobby, å lage nettsider. Men det er jo fort gjort før man krysser grensen mellom hobbyinntekt og næringsinntekt. Om du skulle selge et design du har laget som hobby, så vil jeg absolutt tro det er hobbyinntekt. Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Grei nok, men ikkje meir - og 5k for den der? Da er du hinsides alt hell. som jeg heller aldri har ment Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Men det er jo fort gjort før man krysser grensen mellom hobbyinntekt og næringsinntekt. nemelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå