Prelude Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Hei Jeg holder på å bygge meg en serverboks som jeg vil bruke på LAN treff. Denne boksen kommer til å ha 300gb snadder opp mot LAN og av den grunn kommer også til å vere ganske populær. Det som er at jeg ønsker og å bruke det den boksen har og er av person ekstremt utolmodig så funderer jeg på om det går an å lage til et 'privat' nettverk på LAN'et. Det jeg har i tankene er som følger. server <--100mbit hub--> min maskin | | |----meget aktivt LAN---- | Altså, to nettverkskort i begge maskinene, det ett kort er koblet opp mot LAN og det andre mot hub'en. Går dette ann? I så tilfelle hvordan skal en sette opp nettverksinstillingene for å få det til å fungere (Jeg skal bruke 2K server på servern og bruker selv 2K på min maskin) Etter som LAN'ene jeg bruker å vere med på er god blanding av linux, mac, pc og et par Amiga'er så vil jeg ikke bruke std windows fildeling, men kun tcp/ip og FTP. Noen tips eller råd? _________________ AMD Rocks! [ Denne Melding var redigert av: prelude på 2001-11-01 09:44 ] Lenke til kommentar
Borf Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 du trenger ikkje ein hub mellom to maskiner du kan bruke ein tp kabel som er kryssa. viss du skal inn på ftp`en på den maskina så skriver du inn ip`en som er på det netverkskorte som er kopla på nette som er mellom dei to maskinen. og ved kopiering i win så finner sansynleg maskina ut at det går fortare å me direktoe kopling mellom maskine slik at meste parten avdata overføringne går over der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå