mirene Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Jeg har en XP 2600 Barton prosessor Jeg vurderer å kjøpe en AMD XP3000+ Barton prosessor. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116242&cks=PRL Det jeg lurer på,er om jeg vil tjene noe særlig på spill. Merker jo at spill som Far Cry ikke går helt smooth med alt for mye "eye candy" skrudd på. på min nåværende prosessor. Har og hørt at den prosessoren jeg har tengt å kjøpe,er lett å overklokke. Stemmer dette ? Jeg har foruten XP2600 prosessoren, følgende deler MSI KT6 Delta hovedkort 1GB 2700 DDR minne Radeon 9800 PRO (Hercules Prophet) Takker for ale svar Endret 11. mai 2004 av mirene Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hva med å overklokke litt, om du ikke har gjort dette fra før av? De aller fleste barton CPU'ene kjører gladlig på 200MHz FSB. Dette vil øke ytelsen ganske bra. Mulig du må øke coreVolt noe... Du må nesten bare prøve deg frem. Min XP2500+ er dønn stabil på 200x10,5, men dessverre ikke 100% på 200x11 (noe jeg har inntrykk av at de fleste klarer ) Lenke til kommentar
Pop Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Er ikke en oppgradering fra xp2600 til 3000 meningsløs? Det virker som en del penger ut vinduet. Forskjellen i ytelse blir i hvert fall ikke stor nok til å forsvare kostnaden. Kan ikke skjønne hvordan den spec-en din ikke kan kjøre Far Cry med mye godteri. Har sett andre med mindre maskineri kjøre alt på. Kanskje det henger litt på noe annet enn cpuen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå