Kaptein Splætt Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hei, sitter idag med et Corsair Hydrocool 200 kjøleanlegg til CPU. Kan jeg bygge ut denne til å ta NB og GPU?? Hvis ikke, er det pumpa eller noe annet som er problemet. Bruker idag en P4 2,8 800FSB og GF4 Ti4600 på et Abit IC7 MAX3 Setter pris på alle svar og tips Lenke til kommentar
Kaptein Splætt Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Sorry maset men er det absolutt ingen som har noen idè om dette?? Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Burde vel gå an det, pumpa greier det nok. CPU tempen vil vel gå opp et par grader sikkert, men ikke noe veldig. En ting du bør tenke på er vanntempen. Ligger den over 30 grader har det lite for seg å kjøpe vannblokk til chipset, da blir det vel omtrent varmere enn med den originale kjøleløsningen Lenke til kommentar
Acid Burn Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Ligger den over 30 grader har det lite for seg å kjøpe vannblokk til chipset, da blir det vel omtrent varmere enn med den originale kjøleløsningen han vil vel sansynlig vis ha vannkjøling på chipsettet fordi da slipper han å ha en ekstra vifte på denne... Det du kan gjøre er å kjøpe passiv kjøling (dvs en kjøleribbe) til chipsettett. men for at du skal ha passiv kjøling bør (les må) du ha tilførsel av luft inn (og helst ut også) i kabinettet. dette kan enkelt gjøres med en støysvak vifte som pumper luft inn og en som suger luft ut av kabinettet. temperaturen på vannet vil nok stige med en god del mer enn et par grader... jeg vil tippe en økning på rundt 10*C... men så vidt jeg veit har den eksterne vannkjølinga en radiator med 3 vifter så det skal nok gå greit et hett tips: vannkjølings blokker er MYE billigere i usa... så har du en amerikansk venn som bor på en amerikansk militærbase så få han til å kjøpe for deg (siden han ikke betaler skatt på varene og betaler minimalt med frakt kostnader. Eller om du et par venner som også er kine på å kjøpe noen deler fra usa så kan dere gå sammen så blir portoen fordelt på dere... Lenke til kommentar
Kaptein Splætt Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Takk til begge! Godt å høre at pumpa er sterk nok Tanken var å slippe å ha vifte på NBèn ja. Men hvis det ikke er mye å hente der så dropper jeg det. Det viktigste er egentlig kjøling på Skjermkort GPUèn for vifta støyer MYE! Så vi får se. Har et LianLi kabinett med 2 80 vifter i front for luft inn + en 120 vifte i topp for luft ut og selvfølgelig PSU med en 120 vifte der også. Men samtidig har jeg 2 raptor disker + 2 stk. 7200 rpm. disker som produserer endel varme. Hydrocool anlegget har 1 120 mm. vifte ikke 3! Vanntemp ligger på 27 grader øker til 28,5 ved spilling. PS. dårlig med venner som bor på amerikansk millitærbase. hehe. Men tanken er god Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Det går vel alltids an å sette på ein ekstra radiator... Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Sålenge du ikke er ekstremoverklokker så går det fint å kjøle gpu med det der, garantert. NB også hvis meninga er å få vekk viftene. Asetek selger jo vannkjølingssett med tre blokker og kun en 120mm radiator, funker helt fint det, sålenge man som sagt ikke er ute etter å skvise ut det siste av cpu'en. Endret 11. mai 2004 av CSSSK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå