bazzo Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Trenger et php login script til en side. Scriptet må fungere slik: Alle brukere som logger seg på skal komme til en egen side/mappe som kun skal vises til den ene brukeren. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 hvordan har du tenkt å løse dette? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Og hvorfor skal de ha sin egen side? Det virker som du snakker om en "fysisk" egen side. Og ikke bare at hver bruker får opp en litt forskjellig side på grunn av ting som bruker profil osv. Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Tingen er at hver bruker som skal logge seg på siden skal få egen informasjon og en egen form som kun denne brukeren skal bruke. Eks: Bruker1: bruker1.htm bruker2: bruker2.htm Lenke til kommentar
phanti Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Virker som du tenker på noe alla www.url.com/~bruker/whatever.html Virker som en ganske omfattende jobb dersom du ikke finner akkurat det du trenger på hotscripts.com eller lignende. Login og passord for brukerene er ikke noe problem, men fordeling av mapper, skrive lese tilgang, ftp upload acess osv, virker som blir en gedigen oppgave å få til i kun php hvertfall.. med *NIX vet jeg det ikke hadde vært noen sak. Virker som det hele kommer an på serveren din.. Edit: var litt sein der, men jeg forstår ikke helt hva du skal ha enda. Endret 11. mai 2004 av phanti Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Er vell ikke noe problem dette om, generere mapper, generere html/php filer ut i fra et forhåndslaget oppsett. Følge en standard mappe/fil struktur, sende brukere til sin fil, med egen autentisering på denne filen som kun gjelder en bruker. Eneste jeg ikke skjønner er hvorfor, jeg sitter med en følelse at hva enn trådstarter prøver å opnå så kan det gjøres på en annen, litt greiere måte. Endret 11. mai 2004 av Findus Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 det er bedre å generere innhold dynamisk utfra brukernavn, så unngår man problemer med litt for god tilgang til filer man ikke skulle hatt tilgang til. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 hva med å legge "startsiden " til de forskjellige inn i samme databasen som brukernavn/passord? på den måten hentes stien til "startsiden" samtidig som det sjekkes om brukernavnet/passordet er riktig for så å sende folk videre til siden "sin" hvis alt er riktig.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 htmlsiden vil fortsatt være tilgjengelig for alle brukere. skal ikke så mye fantasi til for å gjette seg til bruker1.html, bruker2.html Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 htmlsiden vil fortsatt være tilgjengelig for alle brukere. skal ikke så mye fantasi til for å gjette seg til bruker1.html, bruker2.html hvis en feks bruker sessions og sjekk av ip-adressen burde det være mulig (iallefall til en viss grad) å hindre "uvedkommende" inn på en side....? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 hvis du skal bruke en html side går ikke det. skal du bruke en htmlside må siden dessuten ligge et sted, og de fletse webhotell lar deg ikke ha noe område utenom webområdet så da må den ligge fritt tilgjengelig et sted og da har man ikke annet enn security through obscurity, noe jeg aldri nøyer meg med hvertfall Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Dere tenker alt for avansert, kan jo passordbeskytte filer og mapper med .htaccess En gang til: Jeg skal ha f.eks. 10 personer som skal lese informasjon og kansje bruke en mailform. Alle disse 10 personene vil jeg kunne gi egen informasjon til, som de 9 andre ikke skal få tilgang til. Da tenkte jeg at det måtte være enklest å lage 10 mapper med en html fil i hver mappe og kansje flere filer til de jeg måtte ønske, jeg vet at jeg kan beskytte hver mappe eller fil med .htaccess, men da må hver bruker kunne hele urlen til sin side og det blir litt stress. Da hadde det vært enklest å ha en felles login der et script sender brukeren til sin side. Var dette en fulstendig nok forklaring ? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 ved å sende en header("Location: personlig/$username.html"); vil du kunne sende en bruker til f.eks en mappe personlig og til en fil navvngitt fra brukernavnet, der er det bare å sette opp .htaccess som du måtte trenge Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 OK. Forstod ikke helt hva du mente der? Men er det mulig å sende brukerene videre med en kommando i .htaccess fila? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 nei, i php, header() er en phpfunksjon, mere informasjon om den finner du på www.php.net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå