awesnes Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Hei Sikkert ikke det første spørsmålet om dette emnet men.... Sitter og vurderer å kjøpe et speilfeflektkamera når skatte og feriepengene ruller inn på kontoen i juni. Men hva skal jeg kjøpe? Hadde egentlig innstilt meg på EOS300, men har fått følelsen av at Nikon D70 er et bedre kjøp (men til høyere pris) Stemmer dette? Har nå et analogt Eos 300 med den orginale linsen (28-90), den vil jo ikke være så egnet da vidvinkelen blir alt for liten og så har jeg en zoomlinse fra 75-300. Sånn sett er jo selvsagt det beste å kjøpe eos300, da kan jeg iallefall bruke zoomlinsa. Blir jo fort ganske dyrt å måtte kjøpe en Nikonzoom vedsiden av. Har også et A80 nå, og er veldig fornøyd med det Har testet eos300 litt, og synes at det var et veldig bra kamera. Har ikke fått testet D70, er det noen av dere som har testet begge deler?? Et annet alternativ er prøve å oppdrive et brukt EOS 10D, vet noen hva "vanlig" bruktpris er for dette?? Mvh Anders Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Det er lite 10D å få tak i brukt, men de dukker av og til opp for rundt 12.000. Ellers ville jeg kalt Canon-kameraet 300D for å unngå å blande med den analoge versjonen.. Lenke til kommentar
Elph Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Har selv en EOS300D og bruker mest min EF 24-70mm f2,8L som standard objektiv, savner ikke mer vidvinkel selv, det medfølgende objektivet EF-S 18-55mm bruker jeg så og si ikke, men er jo kjekt å ha om behovet for mer vidvinkel skulle dukke opp. Er selv godt fornøyd med kamera, føler det er jeg som fotograf og ikke kamera som er begrensningen, gikk fra en Canon G5 til dslr og føler det åpnet seg en helt ny verden! Tror du vil bli godt fornøyd uansett om du velger EOS300D eller D70, tror du bør tenke litt på hva som er viktig for deg og så la behov, penger og følelser avgjøre, fornøyd blir du nok uansett! Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 [OT] Elph, signaturen din er alt for stor, maks er 4 linjer (uten mellomrom(?)) [/OT] Etter det jeg har fått høre vil du ikke bli skuffet av verken 300d eller D70, men jeg tror det beste for deg er å gå for 300d, siden du allerede har objektiver til dette kameraet. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Har selv en EOS300D og bruker mest min EF 24-70mm f2,8L som standard objektiv, savner ikke mer vidvinkel selv, det medfølgende objektivet EF-S 18-55mm bruker jeg så og si ikke, men er jo kjekt å ha om behovet for mer vidvinkel skulle dukke opp. Er selv godt fornøyd med kamera, føler det er jeg som fotograf og ikke kamera som er begrensningen, gikk fra en Canon G5 til dslr og føler det åpnet seg en helt ny verden! Tror du vil bli godt fornøyd uansett om du velger EOS300D eller D70, tror du bør tenke litt på hva som er viktig for deg og så la behov, penger og følelser avgjøre, fornøyd blir du nok uansett! Anbefaler du den EF 50mm F1.8 eller er den dårlig? Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 den beste 5megapixel kamaraet er canon ixus 500 og den koster nå bare 4000,- på expert det er jo neste ikke noe..............KJØP DEN OG LIVET DITT GÅR RETT VEI Lenke til kommentar
Elph Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 G2Petter: skjønner ikke helt hvorfor det er noen big deal, men fjernet noen tegn så alle blir fornøyd. Men det er da viktigere ting i verden enn å telle linjer i en signatur? den har nå fått passere i 3/4 år eller noe, but anyway, fornøyd? Lenke til kommentar
Elph Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 pondus: EF50mm f1,8 er helt ok den, billig og lett, men en del "forstå seg på'ere" vil hevde at den er elendig bygget, masse plast, dårlig glass osv og at det er uendelig mye bedre å kjøpe f1,4 USM varianten som koster 3,5 gang så mye omtrent, men ikke vet jeg, den duger for meg, men jeg trives jo og med EOS300D som vistnok også er elendig bygget i plast og det hele.... er nok litt sær jeg der, for jeg er fornøyd og har intet å klage på. Skal innrømme at jeg ikke bruker 50mm'ern så ofte, blir til at jeg bruker 24-70 zoomen i det området, EF 85,, f1,8 USM derimot bruker jeg ofte, fin til portretter den, passe lett og fin og i forhold til de tyngre L-zoomene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå