RickRoll Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Når jeg for en stund siden skulle ha meg nytt skjermkort fant jeg først en prisklasse, så fant jeg MANGE tester på kort i denne klassen. Jeg overførte testresultatene til excel og regnet ut ytelse pr krone. Etter et visst antal tester som jeg hadde overført fant jeg en trend. Og valgte et kort fra ATI... Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg ser aldri på navnet på hvem som har laget det, men følger med på seriøse tester og benchmarks og velger det som passer meg best utfra kriterier som pris, ytelse og driverstøtte. For tiden har jeg et Nvidia Geforce 4200 Ti som jeg er veldig fornøyd med, men antakelig kommer jeg til å bytte det ut utpå sommeren. Om det blir ATI eller Nvidia vil tiden vise... PS: Å velge skjermkort etter navnet er jo egentlig ikke gøy, letinga etter det perfekte skjermkortet er jo halve moroa. Lenke til kommentar
RickRoll Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg ser aldri på navnet på hvem som har laget det, men følger med på seriøse tester og benchmarks og velger det som passer meg best utfra kriterier som pris, ytelse og driverstøtte. For tiden har jeg et Nvidia Geforce 4200 Ti som jeg er veldig fornøyd med, men antakelig kommer jeg til å bytte det ut utpå sommeren. Om det blir ATI eller Nvidia vil tiden vise... PS: Å velge skjermkort etter navnet er jo egentlig ikke gøy, letinga etter det perfekte skjermkortet er jo halve moroa. kunne ikke sagt det bedre selv Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Grunnen til at jeg startet tråden, er at jeg har lagt merke til at hver minste lille ting nVidia gjør galt blir blåst opp og ut av dimensjoner, men ATI på sin side slipper ganske billig unna. Rasisme? Går vi 2 år tilbake i tid så var det motsatt Jeg er fullt klar over det. Ikke ta meg for nVidia fanboy fordi jeg startet tråden. Nå har jeg øynene mine på et X800XT. NV må klare å bevise mer før jeg gir dem pengene mine denne generasjonen også. Men det har jeg en lite følelse av at de vil klare. Men det er bare min mening. Kortet jeg har nå er forøvrig mitt første NV kort. Lenke til kommentar
Roug Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hvis dette NVidia-kortet tilfeldigvis er laget av Gainward, må jeg desverre skuffe deg med at det sannsynligvis er et XT-kort. Gainward bruker veldig forvirrende produktnavn! No offence, jeg liker både ATi og NVidia kort veldig godt. Er fan av begge Jeg har et creative kort, alt vært fornøyd med dem det er ultra, det skal bli digg å få x800 , å litt seinere x800xt:D så må vell legge mitt geforce kort ut for salg snart Lenke til kommentar
zaico Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Jeg har selv et r9800 kort som jeg har vært veldig fornøyd med. Men har også vært særdeles fornøyd med Nvidia produkter, nforce2, Geforce4ti, Geforce 2 osv. Uansett hvor langt jeg graver i ørekanalen, så kan jeg ikke forstå at det finnes "Fan-boys" av en hw-produsent, hvorfor kjøper man ikke det som er best? Jeg kjøpte Nforce2 HK fordi det var best, jeg kjøpte mitt r9800 pro fordi det var best da. Hvem i h** bryr seg om merket på eska til produktet? Rare mennesker! EDIT: Med best mener jeg best til sitt bruk og budsjett. Endret 14. mai 2004 av zaico Lenke til kommentar
MonkyBOY Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Er geforce 6800 ultra bedre en radon x800pro i og med at det koster 235 dollar mer for og få det i systemet en et sjekk ALienware sin hjemmeside http://www.alienware.com/Configurator_Page...=SKU-ENTHUSIAST Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Er geforce 6800 ultra bedre en radon x800pro Det vil jeg påstå at det er ja. NV har mye mere arbeid med sine drivere enn hva Ati har, så de klarer sikkert å presse mere ytelse utav NV40. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Er geforce 6800 ultra bedre en radon x800pro Det vil jeg påstå at det er ja. NV har mye mere arbeid med sine drivere enn hva Ati har, så de klarer sikkert å presse mere ytelse utav NV40. Men tviler på at Geforce 6800 Ultra er bedre enn Radeon X800XT Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Skal ikke utale meg om det så mye før de får gjort noe dx9 ytelsen som er litt laber. Lenke til kommentar
Troggen Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Er geforce 6800 ultra bedre en radon x800pro Det vil jeg påstå at det er ja. NV har mye mere arbeid med sine drivere enn hva Ati har, så de klarer sikkert å presse mere ytelse utav NV40. Får håpe det for Nvidias skyld . Da mener jeg ikke på den måten de optimiserte gfx 5xxx serien hvor de byttet ut ps2.0 og fp32 med ps1.1 og fp16 og forced brilinear . Noe som allerede kan ha forekommet på gf 6xxx (farcry og Halo) Endret 14. mai 2004 av Troggen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå