kirjogra Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 han gjorde narr av pc en min koster jo 3000 kr bare for kabinett og hoved kortet da. Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 personlig har jeg ikke noe i mot nvidia eller ati men jeg er entustiastisk når jeg kan si så langt at jeg har så og si bare hatt ati kort hadde ett gforce kort og mine venner har valgt nvidia kort fremfor ati kort helt til dem en dag prøvde ati kort grunnen til dette ati har har hatt priser som folk flest har hatt råd til ati har en strålende 2 kvalitet (noen gang stussa over at en ati bruker har ett så skarpt bilde før) ati har vært strålende på driver support og dette ble ett pluss for meg negative sider med ati ikke fult så flinke til å jukse med driverne slik at kortet yter mer dette ville økt levetiden til disse kortene betraktelig. ikke flinke nok til å oppdatere driverne dette er gjort noe med det siste halv året dem har sluttet med å selge "ekte" ati kort i europa som er produsert av ati selv disse får man egentlig bare i usa og canada. så for å være helt ærlig så vil jeg nok velge ati fremfor nvidia i fremskuelig fremtid Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 oh god, please. Close this thread! Hvorfor det?? så lenge diskusjonen går på et sakelig nivå så finnes det ingen grunn til å stenge. Derfor er slike utsagn som du kommer med helt unødvendig, og kan slå feilt ut. "hva er det med folk og nVidia?" skaper litt forvirring og provosering (iaff for meg), selv om jeg eier ett ATI kort. Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 hmmjeg har hatt både NVidia og Ati og er fornøyd med begge men slik Ati Nv disk. er jo som Amd vs intel, mange fanboys på begge sider som ikke hører på fornuft og er veldig useriøse som ødelegger for de andre tja jeg har vært ihuga amd fan men har nå gått over til intel jeg merker at min 2.8 ghz er tregere på noen områder en min venns amd xp 2600 begge har vifter og opptimalisert det meste som kan optimaliseres problemet ligger ved at hans sin vifte til cpu har ca 2x min vifte sin støy nivå dette er hovedgrunnen til at jeg byttet. men vis jeg får tak i mer penger skal jeg kjøpe watter kitt for inte\amd slik at jeg har alternativene til senere Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Syntes TV/toskjerms-støtten er bedre hos nVidia. Dessuten er de flinke til å forbedre driverne sine. Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Folk kjøper jo gjerne det de vet yter best. Det er lite som kan diskuteres når det gjelder hvilket kort som faktisk yter best. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) ati har en strålende 2 kvalitet (noen gang stussa over at en ati bruker har ett så skarpt bilde før)"Evilman" mm..er det virkelig så forskjell på bidekvalitet i 2d,eller er det noe man tror fordi noen mener dette..? skal ikke på stå for noe jeg ikke vet 100% sikkert,men har ikke merket 1% forskjell i bildekvalitet mellom ati og nvidia. men at ati har litt bedre aa enn geforce er nok sant,hvis ikke dette er forandret på 6800-serien ! Endret 11. mai 2004 av Traxco Lenke til kommentar
Roug Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 det er litt rart at folk sier heletiden at Ati kort er billigere enn Nvidia, når jeg kjøpte geforce fx5900 ultra 256 mb ram, kostet faktisk Ati radeon 9800 pro mere jeg har hatt Nvidia kort helt siden jeg begynt med pc og synes at de er helt fine, den eneste grunnen til at jeg nå skal kjøpe meg ati kort er at jeg simpelten har lyst å prøve et slikt et "superkort" som alle sier knuser nvidia (tviler litt der) alle benchmarks viser forskellige ting, den eneste testen jeg stoler på er min egen når jeg spiller. Jeg d..... i hva 3dmark 01 02 03 sier om min poengsum, det er bare teit, aldri hatt noe problem med plassen og lyden fra mitt skjermkort. selv om folk kaller den for støvsuger, har hørt verreting fra en pc en en vifte som viser atden fungerer men skal vertfll skaffe meg ati x800 nå å seinere xt versjonen:D det er simpelten fordi jeg aldri har brukt et ati kort:D så det var det jeg vil si:D Takk for meg Lenke til kommentar
TJ Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 det er litt rart at folk sier heletiden at Ati kort er billigere enn Nvidia, når jeg kjøpte geforce fx5900 ultra 256 mb ram, kostet faktisk Ati radeon 9800 pro mere Hvis dette NVidia-kortet tilfeldigvis er laget av Gainward, må jeg desverre skuffe deg med at det sannsynligvis er et XT-kort. Gainward bruker veldig forvirrende produktnavn! No offence, jeg liker både ATi og NVidia kort veldig godt. Er fan av begge Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Mitt nVidia asus 5900 ultra kostet 1967,- da de billigste 9800 kortene kostet 2200. Vær oppmerksom på at din forsendelse ofte vil komme i flere små pakker.Du vil motta sporingsnummer på de ulike pakkene pr. epost. Her følger en oversikt over alle bestilte varer: ---------------------------------------------- 1 stk. 806814 - Aopen VGA-Card Geforce FX5900 Ultra 256MB DDR AGP DVI TV-Out Retail Pris: 1 967 inkl. mva (1 586,- eks.mva) ---------------------------------------------- Selger har salgspant i varene inntil oppgjør har funnet sted, jf. Panteloven §§ 3-14, a. Takk for bestillingen din! Ops... Mente selvfølgelig Aopen... Endret 11. mai 2004 av Sjefern Lenke til kommentar
TJ Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Mitt nVidia asus 5900 ultra kostet 1967,- da de billigste 9800 kortene kostet 2200. Vær oppmerksom på at din forsendelse ofte vil komme i flere små pakker.Du vil motta sporingsnummer på de ulike pakkene pr. epost. Her følger en oversikt over alle bestilte varer: ---------------------------------------------- 1 stk. 806814 - Aopen VGA-Card Geforce FX5900 Ultra 256MB DDR AGP DVI TV-Out Retail Pris: 1 967 inkl. mva (1 586,- eks.mva) ---------------------------------------------- Selger har salgspant i varene inntil oppgjør har funnet sted, jf. Panteloven §§ 3-14, a. Takk for bestillingen din! OK. Da tok jeg sikkert feil med mitt innlegg over. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) dem har sluttet med å selge "ekte" ati kort i europa som er produsert av ati selv disse får man egentlig bare i usa og canada. Helt enig. Det er også en av få negative ting med ATI. Disse rene ATI-kortene føler jeg er de beste ATI-kortene. Heldigvis får jeg uansett tak i disse hvis jeg skulle trenge et. Fikk jo tak i Radeon 9700 Pro ("ekte") da jeg kjøpte skjermkort sist. Dette kortet har fungert prikkfritt. Og ja, jeg føler det er noe bedre med skjermbildet etter at jeg gikk over fra nVidia til ATI. Men det er nå min mening. Jeg er fornøyd med det, og kommer til å velge ATI neste gang. Men det er synd de ikke har så bra linux-drivere. Det synes jeg de kunne hatt. Endret 11. mai 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 * Har greid å jukset i flere driverutgaver.* 5800 Hårføneren. * 59xx Floppen. * Pre 6xx Anti Aliasing og bildekvalitet. * Villedende markedsføring. * 59xx Floppen må du forklare litt nærmere. Hvis nVidia kom med en en flopp, så må det jo i alle tilfelle ikke være 59xx-serien, men 58xx kortene. 5900-serien yter jo i de fleste tilfeller like bra som 9800-serien til ATI, selv om de en stund nå har vært en tanke dyrere enn ATI hvis du skal ha ett kort som gir tilnærmet ytelse. Dette ser jo dog ut til å jevne seg ut noe nå. Dette er ikke ment som kritikk av utsagnet ditt, lurer bare litt på hva du egentlig mener? Bruker selv både ATI og nVidia kort, begge har sine fordeler og ulemper, men jeg driter egentlig i hvilket merke det er. Det jeg vil kjøpe er alltid det som gir mest valuta for pengene den dagen jeg vil oppgradere. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 5900-serien yter jo i de fleste tilfeller like bra som 9800-serien til ATI. I de fleste tilfeller med AA og AF gjør den ikke det nei. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hva er det du vil frem til med denne tråden? Lenke til kommentar
TJ Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) 5900-serien yter jo i de fleste tilfeller like bra som 9800-serien til ATI, selv om de en stund nå har vært en tanke dyrere enn ATI hvis du skal ha ett kort som gir tilnærmet ytelse. Dette ser jo dog ut til å jevne seg ut noe nå. At prisene begynner å jevne seg ut er vel litt drøyt å si. I følge prisguiden så koster billigste GeForce FX 5900Ultra 2495kr. Billigste Radeon 9800PRO koster 1699kr. 2495kr - 1699kr = 796kr EDIT: Fjernet et regnestykke jeg tror jeg dreit meg på. Endret 11. mai 2004 av TJ Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Har egentlig alltid vært positiv til nVidia, iallefall f.o.m TNT (som var et bra kort i min mening) t.o.m GeForce4 Ti serien, som er like brukandes den dag i dag. FX serien har jo vært plaget av lav ytelse i billigsegmentet iforhold til ATI, mens alle kortene får ytelsen litt strupet i de fleste spill når AA/AF kommer på. GeForce 6800 serien ser ut til å love mye godt, men ATI har fortsatt det lille fortrinnet. Mulig drivere kan endre bildet da. Når det gjelder ATI og drivere så vil jeg si de er like gode som nVidia idag. Det er iallefall mitt personlige inntrykk av den fartstiden jeg har hatt med mitt Radeon-kort. Så et GF6800 hadde jeg ikke sagt nei takk til, men FX-serien har jeg aldri synes var noe særlig. Det er vel også en grunn til at nVidia droppa FX-navnet i den nye serien. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg har fått stor tillit til ATI sine løsninger. Det er fordi jeg har brukt ATI fra og med Mach64. Jeg ble ikke mindre skuffet over Radeon 9700 Pro. Tvert i mot ble jeg mektig imponert over bildekvaliteten og ytelsen. Og nå gleder jeg meg til å få ATI Radeon X800 Pro installert. Og få byttet ut et GF2 MX200 64 MB på en PII Overdrive 333 MHz-basert maskin til et ATI All-in-Wonder 128. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 "hva er det med folk og nVidia?" skaper litt forvirring og provosering (iaff for meg), selv om jeg eier ett ATI kort. Har du prøvd å kommet med noe konstruktivt i denne debatten?? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Grunnen til at jeg startet tråden, er at jeg har lagt merke til at hver minste lille ting nVidia gjør galt blir blåst opp og ut av dimensjoner, men ATI på sin side slipper ganske billig unna. Rasisme? Går vi 2 år tilbake i tid så var det motsatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå