Gå til innhold

Hva er det med folk og nVidia

Anbefalte innlegg

Satt nettopp og så over gamle tråder her. De fleste topicene om nVidia indikerte noe negativt. Men ATI topicene var kun positive.... Tror jeg fant 3(?) poster med topic ala "for en pris av nVidia" der folk har dratt fram CoolFx kortet til Gainward. Og så finner en "Flott pris ATI" topicer. Jeg gir meg ende over. :thumbdown:

La nVidia få en sjanse folkens. Greit, de dreit seg ut på en del punkter i FX generasjonen. Men husk at nVidia har levert bra produkt før, og de er i stand til å gjøre det enda. Ikke syt, "det er så stort", "det bruker så mye strøm", "det er så stygt". Som entusiast bryr jeg meg katten om dette, og er det ikke etusiaster kortet er rettet mot? Dessuten bruker det ikke så mye strøm som folk skal ha det til. Flere reviewers som har kjørt 6800U det på kvalitets 350W PSU, også så langt ned som 300W.

Uansett. Måtte bare få lettet litt på hjertet. Greit at folk har mistet tiltro ti NV... Må innrømme at jeg selv var litt skeptisk. Men når jeg ser hva de har klart å få ut på markede nå, tror jeg faktisk denne runden går til NV...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, det er lov å være entusiastisk selv om man har en shuttle, eller til og med en gammel skranglekasse med et vodoo banshee kort!!!!

Nei, det er mange grunner til at nvidia blir disset :

* Har greid å jukset i flere driverutgaver.

* 5800 Hårføneren.

* 59xx Floppen.

* Pre 6xx Anti Aliasing og bildekvalitet.

* Villedende markedsføring.

Tar med det samme noen positive ting om Nvidia

* Geforce Serien var den som revolusjonerte skjermkortmarkedet.

* Geforce 4 Titanium serien hadde den første aa som var brukbar.

* Har markedets mest innoverende kort (6800 Ultra).

* Gode og stabile drivere (men fortsatt ikke feilfrie).

* God støtte for linux.

Personlig så liker jeg ati sitt nye kort best, spesielt pga at det trenger mindre strøm, og at jeg tror det er det kortet jeg kommer til å trives best med.

Lenke til kommentar
oh god, please. Close this thread!

Hvorfor det?? så lenge diskusjonen går på et sakelig nivå så finnes det ingen grunn til å stenge.

Derfor er slike utsagn som du kommer med helt unødvendig, og kan slå feilt ut.

Endret av Robin B
Lenke til kommentar

virker som folk glemmer lett,nvidia har jo vært i toppen siden

geforce 1.og har sikkert solgt mere kort enn ati på verdensbasis.

men de har hatt sine nedturer også,som trådstarter har nevnt.

har ati"s toppkort 5-10%mere ytelse enn nvidia skal alle ha ati,selv om

de skal bare kjøper et Mellomklasse-kort.

og tar ati mere fps i 2-3 tester enn nvidia,da blir det at ati knuser alt.

blir nesten som og være i en clan,enten liker du ati.eller så

er du lite smart.synd det blir slik splittelse mellom medlemene

her på forumet.

men de fleste prioterer grafikkort høyt som hardware

og legger mye penger i dette.

ikke at jeg er så mye bedre enn andre her,men noen ganger

får man virkelig føle på kroppen hvis man ikke velger rett merke

i hardware.

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Tja, ut ifra di diskusjonene jeg har sett , ser det ut som det er veldig mange som er litt "følsomme" her og ikke tåler at folk kommer med diverse utsagn, minner meg ofte om barnehagen :

Liten gutt: Pappaen min er sterkere enn din, Jente : Pappaen min kan banke din for han er raskere. Liten gutt : *gråter*

Nei for all del, kjøp hva du liker best, er vell helt unødvendig å la seg påvirke av en gjeng med hormonelle bavianer som tror at den største frukta er best :thumbup:

For min del kommer jeg til å kjøpe det jeg liker best, gidder ikke å la meg overbevise om at x kort er bedre bare fordi det støtter ditten og datten eller er raskere i x antall spill, kortene er jo veldig like ytelsemessig for tiden så det blir nok mer en smaksak en noe annet.

Lenke til kommentar

Skjermkort preferanser er bunn og grunn en helt individuell sak. Slik er det, og slik vil det alltid være, om det ikke blir monopol i markedet :D

Personlig vil jeg alltid velge Nvidia pga. deres overlegne (noen som tenner nå tipper jeg?:p) drivere og ikke minst satsing på linux drivere. :thumbs:

Lenke til kommentar

Ati fungerer fint med win 32 bit.

Når du skal ha det litt morro med andre os så sliter ati.

Drivere fra ati til win xp\2k3 64 bit finnes ikke. ( har ikke funnet noen i allefall)

Linux drivere er de veldig trege med.

Dette er hovedgrunnen til at jeg skifter fra ati til nvidia neste gang.(ca 1 mnd eller no)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...