Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har i det siste prøvd en bunke java-lagde programmer for å endre størrelse på bilder. Ingen har fungert tilfredstillende. Enten er de skrevet av en noob uten like, eller de gir rett og slett for dårlige resultater. Ettersom jeg er ganske lat, og ikke gidder finne opp hjulet igjen, regner jeg med at noen her har slikt program liggende. Eller vet hvordan det bør lages.

Programmet skal endre størrelse på bildet, helst uten noe forringelse av kvalitetet. Kun størrelsen skal endres. Men alle eksempler jeg har sett, komprimperer for mye, og gir den kantete finishen.

Noen bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det sier jo seg selv.

Litt forringelse må man jo akseptere.

Jeg har jo forminsket bilder med andre programmer, med fint resultat. De samme bildene har jeg kjørt gjennom java-programmer. Det ble ikke bra. Enten er billedkvaliteten for dårlig, eller programmene er ellers dårlig laget.

Noen må da ha gjort dette før meg, med hell?

Lenke til kommentar
Ettersom jeg er ganske lat, og ikke gidder finne opp hjulet igjen, regner jeg med at noen her har slikt program liggende.

Men jeg skal kanskje ta en rask titt likevel... Om noen uker. I mellomtiden venter jeg på en ferdigpakke fra noen her...

Eksamen nå. Ikke mye tid til annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...