cherik Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Kan vel konkludere med at jeg ikke får ut mer av systemet mitt enn det jeg allerede har klart. Som flere sier her er sannsynligvis HK/RAM/CPU flaskehalsen.. Må bare takke for super oppslutning rundt problemet mitt og opplysningene dere har kommet med. (Selv om det ikke var hyggelige nyheter..) Hva skal man med support, dette er jo tingen. Kjapt, trygt og billig! Lenke til kommentar
IpDude Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hei. Det er garantert noe muffens med det oppsettet ditt, søk etter allt nvidia i reg og fjern det. Avinstaller ati og søk i reg på det også. Reboot og legg inn ati Cat 4.4 og hovekort driver på nytt så tror jeg du løser det. Det finnes også programmer som fjerner alt nvidia\ ati rester fra din pc. Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 skal vedde det er noke feil med bios oppgraderinga(9800pro->9800xt) Lenke til kommentar
TDK Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 det er bombesikkert at Sd-rammen trekker ned! Samtidig som prosessoren ikke er noe og slenge ræva i taket for. Skal du få utnyttet 9800pro kortet ditt bør du kjøpe ny maskinvare... Lenke til kommentar
cherik Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Hei. Det er garantert noe muffens med det oppsettet ditt, søk etter allt nvidia i reg og fjern det. Avinstaller ati og søk i reg på det også. Reboot og legg inn ati Cat 4.4 og hovekort driver på nytt så tror jeg du løser det. Det finnes også programmer som fjerner alt nvidia\ ati rester fra din pc. Takk for tipsen! Har prøvd "Driver Cleaner 3" til å renske opp i drivere og slikt og re-installert etterpå. Uten no mer pulver.. Tror det er UT2k4 som trenger _mye_ system, får snaue 20 FPS.. BF1942 og DC gir meg avg. 40 FPS, det er jo i det minste spillbart! Lenke til kommentar
cherik Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Anyway, jeg får jo 157,5 FPS i Q3 i 1024x768 med _alt_ på max! Vært no å hatt for et par år siden a gett! Lenke til kommentar
qwert Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Hvis du vil se positivt på det; så betyr jo det at ytelsen er såpass begrenset av CPU og RAM at du kan kjøre på med høyere oppløsning, AA og AF uten at ytelsen vil gå nevneverdig ned. Tipper at du vil få omtrent samme resultat i 3DMark 2001 med 4X antialiasing og 8X anisotropisk filtrering i 1280x1024 som du får i den standard testen. Ingen grunn til å la være. Hvis du har PC133 SDRAM så kan du jo sjekke om FSB/Minneratio er 3:4 i BIOS, samt vurdere å overklokke litt ved å øke FSB. Endret 12. mai 2004 av qwert Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) ja,virker lite selv om du har bare p4 2.0. jo,ut 2003 krever en del av cpu din,men vet folk som spiller men xp 2000+ og geforce 2 kort uten og komme helt ned på 20 fps.. kjører du ut 2003-2004 i 1280x1024 er det nok grafikkortet som gjør det meste av jobben,og ikke cpu.. har lite tro at sd-ram skal senke system ditt så mye. uten at jeg vet dette sikkert. hva får du i 3d mark 2003 da ? du kan jo prøve ati-kortet ditt i en annen pc, for og se om det er hardwarefeil.. Endret 12. mai 2004 av Traxco Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Som jeg nevnte over så har trådstarter bare 4x agp, så tviler på at kortet får all båndbredden det trenger Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Kan vel konkludere med at jeg ikke får ut mer av systemet mitt enn det jeg allerede har klart. Som flere sier her er sannsynligvis HK/RAM/CPU flaskehalsen.. Må bare takke for super oppslutning rundt problemet mitt og opplysningene dere har kommet med. (Selv om det ikke var hyggelige nyheter..) Hva skal man med support, dette er jo tingen. Kjapt, trygt og billig! Du har rett, systemet ditt yter som det skal, ram'en trekker ned poengsummen i 3dmark. Kan ikke se at noe annet skal skape den "lave" ytelsen. Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Men altså, etter oppgradering fra MX440 burde det vel skjedd noe her? Der problemet ligger sikkert.. Di gamle driverene sager krøll. Vist du gidder så er ikke format c: å forakte.. Men kan fixes på andre vis ogg vel..? Har jo, som sagt de nyeste Catalyst-driverne, og pcn er ny-formattert. jeg hadde et lignende problem med powercolor 128 pro kortet (9800) det hele var egentlig at jeg lastet ned de siste driverne noe jeg altid gjør mens en kompis hadde lagt med driverne som medfulgte kortet og for å si det slik vi hadde bare quack 3 å teste på men vi kjørte opp alt på fult 1600x1200 oppløsning og durra i vei jeg hadde en 2.8 med ht han hadde en 2.66 uten ht og begge har 400 mhz bus minne men alikevel scora han 90 fps meer en meg på quack 3 jeg hadde 100 mens han hadde 190 fps. med orginal driverne så vis jeg hadde vært deg avinstaler kortet og driverne for å så innstallere orginal driverne test dette da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå