alex100 Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Har nå laget et kjapt div/css opplegg. http://213.184.216.249/newdesign2/index.html Men den #textarea (se koden) saken må jeg ha som background image slik at jeg kan legge inn tekst over den. Hvordan fikser jeg det? Edit: Ser at den blir litt forskøvet i Opera. Noen som kan svare på hvorfor? Endret 11. mai 2004 av alex100 Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 myye bedre html kode Noen ting jeg så med engang: - Du har satt bilde rett inn i div'en, prøv å bruke det som bakgrunn - For å fikse det med bildetforskyving: - prøv det ovenfor - prøv med padding: 0; i alle divene Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) - prøv med padding: 0; i alle divene ...og i body og html... Så setter du padding på de elementene som skal ha det... edit: innholdet er borte i FireFox, bare toppen og bunnen vises... Endret 11. mai 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Har lagt som bakgrunn nå. Jeg har lagt inn padding: 0; nå på i alle divene og i body. Men det er fortsatt forskyvet i Opera.. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Ahh, ikke bruk position: absolute; (!!) Anbefales ikke pga IE, Opera osv leser det forskjellig. http://www.w3schools.com/css/pr_class_float.asp Les å bruk og lær Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg har lagt inn padding: 0; nå på i alle divene og i body. Men det er fortsatt forskyvet i Opera.. og i html... den har faktisk mulighet for padding, på samme måte som man kan plassere <title> elementet midt inni body ved bruk av posisjonering... Nå om dagen behøver ikke 'usynlige' elementer å være 'usynlige' lenger.... ! Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 position: absolute; anbefales på det sterkeste, men til sitt bruk... !!!!! De leser det ikke forskjellig nei... position: absolute; er position: absolute; ... bredde+padding+margin derimot leser de ikke helt likt... Men er helt sant at det kan være lurt å bruke float i det tilfellet her, men ikke sant at det er pga at IE og Opera leser det forskjellig.. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 http://213.184.216.249/newdesign2/index.html Nå skal det se greit ut i Opera, men nå har #textearea blitt litt forskyvet i IE! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) ... pga feiltolkning av margin og padding !! se avatar, og klikk link edit: har ikke sett på koden, men regner med at det er det som er feilen. Endret 11. mai 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 ... pga feiltolkning av margin og padding !! se avatar, og klikk linkedit: har ikke sett på koden, men regner med at det er det som er feilen. Så jeg kan ikke gjøre noe for å fikse på det selv? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg har lagt inn padding: 0; nå på i alle divene og i body. Men det er fortsatt forskyvet i Opera.. og i html... den har faktisk mulighet for padding, på samme måte som man kan plassere <title> elementet midt inni body ved bruk av posisjonering... Nå om dagen behøver ikke 'usynlige' elementer å være 'usynlige' lenger.... ! Kan du si noen fler ord om tiltle takk.. (vet at ikke dett er min tråd, men ) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Jo les det som står der, på lenken Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Ok. Har kommet bort i et nytt problem. Det er svært vanskelig å lage det til med så mange småbilder som jeg kunne i tables på menyen til venstre. Er det mulig at jeg kan bygge inn mouseoveren og linkene i selve bildet på venstresiden? Edit: (Får fortsatt ikke til det med IE og Opera sine forskjellige tolkninger. Jeg vet ikke hva jeg har gjort feil). Endret 11. mai 2004 av alex100 Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 det med mouseover'en skal være mulig. a { background-image: url(./url/til/bilde.jpg) } a:hover { background-image: url(./url/til/bilde/med/svart/dott.jpg) } Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 det med mouseover'en skal være mulig. a { background-image: url(./url/til/bilde.jpg) } a:hover { background-image: url(./url/til/bilde/med/svart/dott.jpg) } Det er ikke hele bildet som skal vere mouse over, det er flere deler av det. F.eks. Latest, Guestbook osv. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 ja, lag feks en class hvor hver link: a .gjestebok { osv osv osv } vet det kan være en del arbeid, men det blir vel like mye om man skal bruke javascript eller noe i den duren Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Del opp bildet ditt, og les på Arve87's rollover tut's for et norsk kort oppsummering av f.ek.s Pixy's... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Siden blir helt knust i firefox. Det er bare en beige firkant i midten av siden. Du bør forresten laste ned firefox, siden det ikke er en garanti for at siden fungerer overalt hvis den funker i IE og opera. zethyr: Genialt sitat i sigg! 3000-post-o-rama! Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Nå er siste fixene gjort før natten. http://213.184.216.249/newdesign2/index.html Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Den bugger en del fremdeles, men du burde la menyen din vere ei liste, og bruke CSS mouseovers istede for javascript Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå