bardh Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Hei Jeg har et Nikon coolpix 775 kamera, og skal kjøpe et større minnekort. Jeg har derimot hørt at noen kameraer bruker svært mye lengre tid på lagre bildene når det sitter store (>128mb) kort i. Derfor lurer jeg på om det vil være verd å kjøpe et type II kort. De koster sånn ca. dobbelt så mye, men vil jeg oppleve raskere lagring? Er det snakk om mye spart? eller er det andre fordeler med type II compact flash kort? Vennlig hilsen Bård Lenke til kommentar
bardh Skrevet 1. november 2001 Forfatter Del Skrevet 1. november 2001 Vel, fant vist ut at 775 kun tar type I...Men rett meg hvis jeg tar feil da :smile: Bård Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Du vil ikke nødvendigvis oppleve raskere lagring, dette vil variere fra kort til kort. Forskjellen mellom type I og II går så vidt jeg vet ikke på hastighet, men på "innpakning" og kombatibilitet. De fleste kortene er type I, mens et par av de aller største er type II. Vennlig hilsen Martin Wirak Digitalkamera.no Lenke til kommentar
Stubdal Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Det er helt riktig som martin tenker - type 1 og type 2 er for alle praktiske formål en hentydning til "innpakning" - type II krever større plass, og ikke alle kameraer støtter dette. For eksempel er alle IBMs microdrives (340 MB og 1 GB) type II. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå