Gå til innhold

Verre dataproblem enn dette kan umulig tenkes. Kan noen hjel

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt ett lignende problem da jeg skulle bygge en ny maskin. Jeg satt alt sammen i kabinettet og hadde samme problemet. Jeg begynte å bytte ut RAm, CPU og skjermkort og gikk ut ifra at hovedkortet var ødelagt. Jeg pakka alt ned og var klar til å sende det tilbake da jeg bestemte meg for å gjøre et siste forsøk. Denne gangen uten å sette alt inn i kabinettet, og vips så funka det pluselig :smile: Jeg begynte da å gjøre en ting av gangen for å finne ut hva feilen var. Feilen oppstod da jeg satt i skruene. Jeg la en liten papirbit mellom kabinett og hovedkort så det ikke kunne være noe som leda strøm der og så funka alt fint.

Jeg har aldri opplevd noe lignende før, men du kan jo prøve hvis du gidder selv om det er veldig usannsynlig at det er problemet i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta ut alt absolutt alt, sett så i igjen. Pass på at du bruker rikitg FSB på cpuen (200/266).

Sett cpuen skikkelig i. MSI kortene har lamper som lyser rødt og grønt ettersom hvor maskinen er kommet i oppstartsfasen. Sjekk dette oppmot hovedkort manualen din så ser du hvor det stopper opp.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 11:07, Inkontinentus skrev:

sliter litt med dette med quote. :smile:

Hvis du skal bruke de quote greiene, trykker du på bruk sitat til den meldinga du skal svare på. Så kommer du inn et sted der du kan skrive en melding, med noen koder dom ligner HTML. Da kan du ta med hva du vil av meldinga.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 11:07, Inkontinentus skrev:

sliter litt med dette med quote. :smile:

FEIL FEIL FEIL =)

Det holder ikke å ta ut batteriet i et sekund pga av at en del kondensatorer på hovedkortet holder batterispenninga en stund. BIOSen blir ikke resatt før kondensatorene er "tømt" =)

Lenke til kommentar

Har du klart å finne ut av hvor svilukten kommer fra?

(ledning/cpu/etc)

legg deg på alle 4 og lukt mens maskina er i gang :smile:

Se også til at strømforsyningen til HK/CPU er korrekt. Mener det skal gå noen ledninger til nedre høyre hjørne på HK'et ditt... dårlig kontakt, feil satt i, svidd ledning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...