Gå til innhold

Verre dataproblem enn dette kan umulig tenkes. Kan noen hjel

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal ta det kort:

Jeg slår på datan og ingenting skjer, den bare står der med alle viftene på og reagerer ikke på noe, CPPU'en er tydeligvis ikke aktiv, ettersom at kjøleribba er helt kald selv om CPU vifta er av. Virker som BIOS eller noe er helt fucka.

Dette må være det jævligste problemet jeg har hatt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-07 20:38, fondus skrev:

Hei.

Skal ta det kort:

Jeg slår på datan og ingenting skjer, den bare står der med alle viftene på og reagerer ikke på noe, CPPU'en er tydeligvis ikke aktiv, ettersom at kjøleribba er helt kald selv om CPU vifta er av. Virker som BIOS eller noe er helt fucka.

Dette må være det jævligste problemet jeg har hatt!

Har du sjekka CPUen!!?? en kamerat av meg hadde AKKURAT samme problemet og det viste seg at det var cpuen som var svidd. piper den når du starter den opp? det skal komme ett pip da bekrefter den at cpuen funker trur eg... enn annen gang det var rammen som var noko galt med peip det i et kjør.

trur ikkje det er biosen med mindre du har flasha den feil eller noko..

Lenke til kommentar

Jeg tror det hele egentlig begynte før jeg slo av maskinen. I påska så fikk jeg vansker med å restarte maskina, da vile den ikke starte opp igjen før jeg hadde trykt inn resetknappen 2 ganger. da også ble PCU kald. Det har aldri pipi noe sted fra datan når jeg har slått den på. Både vifter, cd-romer og hardisker får strøm.

Lenke til kommentar

+++ sjekk att alt er i før du gjer noko.. neste steg kan vere å ta bort alt du ikkje trenger i maskina, og ha bare ramm, skjermkort og cpu i. viss det funker da er det noko med dei andre komponentane.(tviler på at det funker menmen.) Eg hadde et problem engang der eg ikkje hadde sett skjermkortet helt nedi agp slotten.. omtrent samme problemstilling som du har nå.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-07 21:13, eXpanium skrev:

+++ sjekk att alt er i før du gjer noko.. neste steg kan vere å ta bort alt du ikkje trenger i maskina, og ha bare ramm, skjermkort og cpu i. viss det funker da er det noko med dei andre komponentane.(tviler på at det funker menmen.) Eg hadde et problem engang der eg ikkje hadde sett skjermkortet helt nedi agp slotten.. omtrent samme problemstilling som du har nå.

Har gjort alt det der. Tilog med prøvd med annet skjermkort.

Ingen forandring

Lenke til kommentar

Sjå på CPUen om den er våt eller om den lukter, da er den garanter svidd! test med en anna CPU så får du svaret på problemet ditt :grin: viss det ikkje funker så er det HKet, (det er en liten mulighet for at du svir cpu2 og da...) men eg har gjort det og det funka. da fant eg ut at det var cpu1 som var fucka...

Lenke til kommentar

Har akkurat samme problem jeg og.(tror jeg)

Jeg har ikke funnet en løsning, men jeg får starta opp etter at jeg har trykket på restart knappen 2-7 ganger... Prøv mange ganger å se om det hjelper.

Det hendte en gang at jeg ikke fikk start i hele tatt. Da hadde jeg trykka på restart knappen så mange ganger at cpu'en ble klokka automatisk ned til 500 MHz eller noe sånt. Da starta den! :grin:

Lenke til kommentar

On 2002-04-07 21:45, Avidi skrev:

reset bios :smile:

hehe, det funka fett for meg..

(hakke peiling på sånt)

men jeg fikkk ikkeno skjermbilde i oppstarten, og cpu eller hdd jobbet ikke...

dermed hjalp det å resette bios

jaja..

-----------------------------------------------------

Hvordan resetta du bios'en??

Jeg har en Amd 1.4 ghz...på et Abit Kg7 hk.

Etter at jeg flasha biosen med nyeste update, var den HELT ustabil på 1.4 ghz.

Jeg kjører den nå på 1.3, og da er den nesten stabil.

Hvordan får jeg tilbake den "gamle biosen"?

Lenke til kommentar

Du sier det aldri har pipi noe sted.

Det bør det, siden pipene også gir beskjed ved enkelte feil. Så det kan være greit å koble til den interne speakeren din.

Da vil du også få beskjed om du har kontakt med skjermen.Du bør også se hvis skjermen din våkner når du skrur på.

- men siden den biten sannsynligvis er i orden, så sitter du vel igjen med CPU og hovedkort.

Som vel er de eneste to som kan stoppe deg fra å nå POST screen. CPU kan blokke om den er satt for høyt via jumpere, men du har kanskje et nyere kort :smile:

Har du mulighet, så kan du jo prøve CPU i annen maskin og.

Om du ikke selv har gjort noen endringer på bios, så tror jeg ikke du trenger å tenke så mye på den.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-07 21:09, fondus skrev:

Jeg tror det hele egentlig begynte før jeg slo av maskinen. I påska så fikk jeg vansker med å restarte maskina, da vile den ikke starte opp igjen før jeg hadde trykt inn resetknappen 2 ganger. da også ble PCU kald. Det har aldri pipi noe sted fra datan når jeg har slått den på. Både vifter, cd-romer og hardisker får strøm.

hvis ingenting piper så er sikkert hovedkortet fubar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...