Floxer Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg skal hjelpe et familiemedlem (15 år) å kjøpe/sette sammen en pc. Makspris er 10000,- Han skal bruke den mest til spilling, samt "vanlig" pc-bruk. Ikke noe video-redigering eller noe sånt. Han skal heller ikke overklokke. Jeg har ikke bygget en hel pc helt alene før, så jeg trenger hjelp... Selve byggingen tror jeg skal gå greit, men jeg er meget usikker på hvilke deler jeg skal gå for, samt hva som passer best sammen. Han har noen "krav": LCD-skjerm (17" ?) DVD-brenner Bortsett fra dette står jeg (dere) ganske fritt. Den bør kunne oppgraderes senere, uten å måtte bytte ut alt sammen. Vet at dette ikke er mye info å gå på, men håper det er noen som har noen bra forslag. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2582 Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2582 Lenke til kommentar
Floxer Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Litt av poenget ar at den ikke skal kjøpes ferdig montert... Han trenger heller ikke noe særlig programvare eller OS, da familien allerede har en ferdigbygget pc som ble kjøpt med programvare. I tillegg er jo også budsettet overskredet med 1000,- før frakt..... Bortsett fra dette, synes jeg det var et bra forslag Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 skal han ha 17" lcd + pc og den skal brukes til dagens spill skal jeg følge godt med på denne tråden:) Men sikker på at trådstarter kan ta kontakt med webshopp og høre om programvaren kan fjernes. Og gutta på denne webshoppen slutter aldri å overraske meg positivt Lenke til kommentar
Floxer Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Angående 17" LCD: Han har ikke høye krav angående oppløsning og ytelse på dagens, samt kommende spill. Det er nok at den takler dem, og gir en noenlunde grei oppløsning. Han har ikke spilt noe særlig på pc før..... og familien har ingen spill (de siste års "stor-utgivelser") på den pc-en de allerede har. Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Hei! En venn av meg skal kjøpe seg Pc til ca 11.000 så jeg lurer på hva som er best valg med tanke på kvalitet på skjermene og opsetett. Den linken der eller http://www.komplett.no/k/cl.asp?bn=10309 (Pc'en til 10.995,-) ? Takker for alle svar Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hei! En venn av meg skal kjøpe seg Pc til ca 11.000 så jeg lurer på hva som er best valg med tanke på kvalitet på skjermene og opsetett. Den linken der eller http://www.komplett.no/k/cl.asp?bn=10309 (Pc'en til 10.995,-) ? Takker for alle svar Lag din egen tråd. Du kan ikke bra stjele tråden slik. Lenke til kommentar
mav0 Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 De prøver å hjelpe Floxer her, da kan ikke du komme med ditt ønske om et nytt pc oppsett. Opprett en egen tråd i forumet "Hjelp, jeg skal ha ny PC". Lenke til kommentar
Blax Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 De prøver å hjelpe Floxer her, da kan ikke du komme med ditt ønske om et nytt pc oppsett. Opprett en egen tråd i forumet "Hjelp, jeg skal ha ny PC". Det er helt sant..Lag di egen Tråd! Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Ta det med ro. Var bare ett spørmål. Beklager.. Won't happend again Lenke til kommentar
Purify Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Gjør som oivind_dahle sier, kontakt de ansatte på Netshop og spør om de kan fjerne/la være å installere alt av software fra PC'en, også OS. Du kan eventuelt gå for akkurat det samme oppsettet, men en 2500+ istedetfor 3000+ og bygge den selv... Lenke til kommentar
Floxer Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå