Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Nå har engelske versjon av WinXP 64 bit kommet ut vel? Er det verdt å avinstallere Home som jeg har nå og kjøpe 64bit versjonen? Vil det merkes forskjel ved bruk av pc'en med 64 bit windows?

Vil ikke anbefale å installere det enda, dårlig med drivere osv. og du får ikke noe bedre ytelse, tvert imot, mye dårligere i mange spill.

 

Installer heller vanlig xp pro :p

Noen som kan forklare litt nærmere fordeler og ulemper med å installere Win xp 64? Hva kommer ikke til å fungere osv. Hvilke ytelsess forskjeller er det snakk om her og hvor mye på standard Ferarri 3200?

Endret av Gee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat samme styret da den første ferrarien kom (3000).

 

Tar her forbehold om forbedringer i den nye kontra den gamle! Men pass opp for følgende:

 

Kjøpte den da og har hatt den i ca. et år. Bruker den rundt hele verden og her er det negative som jeg har opplevd med den:

 

Som sagt, HD'en blir varm... jævla varm, faktisk så varm at min røyk til helvette og jeg måtte sende inn hele greia til acer norge for å få satt i en ny. Var relativt ny den gange og mista en hel masse bilder fra min datters fødsel o.l. da jeg aldri hadde drømt om at den kunne knele så raskt (jada burde ha hatt backup men slik er det nå en gang!). Har derfor sørget for å skru av ferrarien i ettertid når den ikke er i bruk.

 

synsvinkelen på skjermen er ikke noe å skryte av og kunne samtidig godt kunne vært litt lysere. I tillegg har jeg en "MEGET IRRITERENDE" dau pixel (som forøvrig oppstod meget kort tid etter at jeg mottok saken). Acer sin policy (og lik de fleste andre har jeg forstått) er 2 pixler innen 1 cm^3 før det er snakk om noen garantisak. Irriterende på en sak jeg ga nærmere 20 laken for.

 

Skjermdekslet er som nevnt i plast og føler jeg rett å slett må være forsiktig når jeg reiser rundt. En må av og til justere vinkelen på skjermen i forhold til hvordan du sitter og da ser en "bølgeeffekten" (alle som har lagt fingern på en lcd-skjerm skjønner hva jeg mener). Det samme gjelder hvis en trykker oppå lokket!

 

Fant her om dagen ut at DVD Combo brennern ikke er like glad i alt av brennte DVD'er. En kolega av meg hadde ingen problemer med å starte en film mens på min så funker det overhode ikke (De fleste funker fint, men ikke på alt).

 

Kortleseren i fronten støtter kun moduler opp til 128Mb. Fant ut dette først etter at jeg hadde kjøpt et SD ram kort til kameraet på 256Mb. Ingen måte å fikse dette på i henhold til Acer (muligens forandret nå(bør være det!))

 

Drivermessig har ikke undertegnede vært i stand til å oppdatere driverne for skjermkortet (må ha egne drivere fra acer så vidt jeg har skjønt). Har enda ikke funnet noen siden jeg kjøpte maskina. (her skal det sies at dette kan være lamer-tendenser fra min side!)

 

Batterimessig spiller det ikke så stor rolle for min del da jeg har for stor vom til å ha laptoppen på flippbordet på flyene likevelm (uansett skal det stå G/T på dette bordet ikke PC(G/T - Gin & Tonic :D )).

 

Bluetooth trixet funker meget bra sammen med mobilen min og har brukt den på de merkeligste plasser rundt om i verden.

 

WLAN er også i full gang og benyttes flittig når jeg er hjemme.

 

men dette er vel nå funksjoner som er mer eller mindre standard på alle laptoper.

 

Men for all del, ferrarien er i gang ca. 2-3 timer om dagen og har brukt den til å spille både Doom 3 og HL2 (ikke på flatt jern selvfølgelig men likevel meget bra!).

 

Ryktene om flassete lakk og smeltende klistremerker har jeg ikke sett noe til. Tastaturet er meget behagelig men den lille musa har knela (kan skyldes hardhendt behandling av meget små barn). Har ikke gidda å prøve å fikse den, men det er sikkert kabelen eller usb-pluggen som er problemet.

 

Så det er hvertfall mine erfaringer.

 

Bon voyage!

Lenke til kommentar
Akkurat samme styret da den første ferrarien kom (3000).

 

Tar her forbehold om forbedringer i den nye kontra den gamle! Men pass opp for følgende:

Acer Ferrari 3000 kan med respekt ikke sammenlignes med Acer Ferrari 3200/3400, bortsett fra kabinettet. Alt annet er tross alt ganske forskjellig.

 

Som sagt, HD'en blir varm...  jævla varm, faktisk så varm at min røyk til helvette og jeg måtte sende inn hele greia til acer norge for å få satt i en ny. Var relativt ny den gange og mista en hel masse bilder fra min datters fødsel o.l. da jeg aldri hadde drømt om at den kunne knele så raskt (jada burde ha hatt backup men slik er det nå en gang!). Har derfor sørget for å skru av ferrarien i ettertid når den ikke er i bruk.

Varm harddisk er et problem med alle Acer-bærbare siden de bare blir passivt kjølt igjennom kabinettet, og ikke spesielt for Ferrari-serien. Selv har jeg byttet ut standard-harddisken i den med en Hitachi 7K60 7200RPM 60GB harddisk og jeg har ikke hatt noen problemer :)

 

synsvinkelen på skjermen er ikke noe å skryte av og kunne samtidig godt kunne vært litt lysere.

Det med synsvinkelen er også ganske normalt på alle 15" SXGA+ LCD-skjermer, og er derfor noe man bare må venne seg til. Lysstyrken har jeg ingen problemer med, selv om jeg kunne ønsket en skjerm med enda bedre kontrast.

 

I tillegg har jeg en "MEGET IRRITERENDE" dau pixel (som forøvrig oppstod meget kort tid etter at jeg mottok saken). Acer sin policy (og lik de fleste andre har jeg forstått) er 2 pixler innen 1 cm^3 før det er snakk om noen garantisak. Irriterende på en sak jeg ga nærmere 20 laken for.

Hvorfor benyttet du deg ikke av 30 dagers full returrett da?

 

Her er forøvrig Acer sin "LCD Pixel Policy" mhp. døde piksler:

http://www.acerpanam.com/synapse/forms/por...ntral=1&pupv=pu

 

Den er ganske standard sammenlignet med andre produsenter, så derfor er 30 dagers full returrett ganske grei å ha :)

 

Dead Pixel Tester er et fint verktøy å bruke for å finne døde piksler på skjermen:

http://www.dps.uk.com/freeware_DTP.htm

 

Skjermdekslet er som nevnt i plast og føler jeg rett å slett må være forsiktig når jeg reiser rundt. En må av og til justere vinkelen på skjermen i forhold til hvordan du sitter og da ser en "bølgeeffekten" (alle som har lagt fingern på en lcd-skjerm skjønner hva jeg mener). Det samme gjelder hvis en trykker oppå lokket!

Merkelig, jeg ikke opplevd noe slikt selv på min.

 

Fant her om dagen ut at DVD Combo brennern ikke er like glad i alt av brennte DVD'er. En kolega av meg hadde ingen problemer med å starte en film mens på min så funker det overhode ikke (De fleste funker fint, men ikke på alt).

Jeg har heller ikke opplevd problemer med dette, men jeg vet at DVD-brenneren i maskinen er kresen på DVD-media så det forklarer nok hvorfor. Benytter du DVD-media fra Verbatim, TDK, Maxell eller Ritek så burde det ikke være noe problem.

 

Kortleseren i fronten støtter kun moduler opp til 128Mb. Fant ut dette først etter at jeg hadde kjøpt et SD ram kort til kameraet på 256Mb. Ingen måte å fikse dette på i henhold til Acer (muligens forandret nå(bør være det!))

Jeg har et 512MB SD-kort til mitt kamera og det leser min Acer Ferrari 3200 uten problemer.

 

Drivermessig har ikke undertegnede vært i stand til å oppdatere driverne for skjermkortet (må ha egne drivere fra acer så vidt jeg har skjønt). Har enda ikke funnet noen siden jeg kjøpte maskina. (her skal det sies at dette kan være lamer-tendenser fra min side!)

Omega-driverne fungerer glimrende på denne maskinen, og du finner dem her:

http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Omega-driverne fungerer glimrende på denne maskinen, og du finner dem her:

http://www.omegadrivers.net/img/menu/submeny/win2k_xp.gif

Er klar over at det går an å "gjemme" data i gif-filer, men det er vel ikke den mest ideelle måten å distribuere drivere?

 

:lol:

Tror nok heller det var at han høyreklikket på download-bildet og kopierte linken der (linken til bildet) :thumbup:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar
Omega-driverne fungerer glimrende på denne maskinen, og du finner dem her:

http://www.omegadrivers.net/img/menu/submeny/win2k_xp.gif

Er klar over at det går an å "gjemme" data i gif-filer, men det er vel ikke den mest ideelle måten å distribuere drivere?

 

:lol:

Tror nok heller det var at han høyreklikket på download-bildet og kopierte linken der (linken til bildet) :thumbup:

Jepp, gikk litt raskt i svingene der gitt :blush:

 

Har rettet det opp, her er den korrekte linken til disse driverne:

http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare litt nærmere fordeler og ulemper med å installere Win xp 64? Hva kommer ikke til å fungere osv. Hvilke ytelsess forskjeller er det snakk om her og hvor mye på standard Ferarri 3200?

Veldig faa drivere og programmer som per idag stoetter 64 bit. Selve operativsystemet ditt vil yte bedre, men ellers er saa og si alt annet spesifisert for 32bit, saa det har liten hensikt aa installere 64bit idag. Men det kan jo vaere kjekkt aa ha dual boot med vanlig XP og Longhorn bare for aa laere seg det nye OS et..

Lenke til kommentar

Da fikk jeg endelig pc'n min tilbake.

Feilen var som jeg regnet med hovedkortet.

Det står på lappen jeg fikk med at "The mainboard is malfunctioning and has been replaced with a new fucntionally unit.".

 

Kan ikke helt hva skjønt dette så konkluderer nå med at dette har vært noe som ikke har vært min feil. Jeg sånn ca. alltid(er vel 2 ganger jeg kan huske) som jeg ikke har brukt den på et bord eller andre ting som er rette slik at det blir lufting under. Det skal sies at en av gangene så skrudde den seg av pga. overoppheting(prøve å spille NFSU2 i senga er ikke noe særlig nei...). Den andre gangen så stod den på en tempurpute(rimelig hard så kom luft under, var ikke helt tett) og det var rett etter dette den ikke ville starte igjen så var vel det som fikk glasset til å renne over. Likevel synes jeg det er rart fordi folk driver jo å overklokker og deres kjøres fint som bare det(antar at også de bruker den under noenlunde like forhold).

 

En ting er sikkert, jeg skal passe mer på den. Sjekke om jeg får tak i noe jeg kan legge under putene(eller, gummiklossene).

 

Uansett. Ta vare på pc'ene deres og sørg for nok lufting.

Ikke noe problem med servicen bortsett fra at det tok litt tid(i overkant av 3 uker).

Lenke til kommentar
Tre uker. Det tok jo svært så lang tid. ER ikke det slik at du har rett på lånepc da?

 

RTP :)

Det vet jeg ikke, men hadde ikke noe stort problem bortsett fra at det var litt vel, trist å være borte fra den :blush:

 

Jeg tok beslag på fattern sin pc(1GHz Thunderbird, woha som det gikk) så det ordna seg.

 

Jeg sendte den på en torsdag eller fredag så var litt knotent tidspunkt regner jeg med og, men det viser at de ikke er så veldig raske der på Acer Service(Asker). Det var tom. sendt av et firma(er egentlig firmapc :whistle: ).

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare litt nærmere fordeler og ulemper med å installere Win xp 64? Hva kommer ikke til å fungere osv. Hvilke ytelsess forskjeller er det snakk om her og hvor mye på standard Ferarri 3200?

Eneste "ulempe" er at gamle 16-bits (DOS) programmer ikke vil fungere lenger, men bortsett fra det er det bare fordeler slik jeg ser det - både raskere og mer responsivt sammenlignet med vanlig Windows XP. Når det gjelder drivere og slikt så finnes det 64-bits drivere til alt på denne maskinen nå, så det er ikke noe å bekymre seg over. Med 64-bits programmer så kan du forvente en merkbar ytelsesforbedring sammenlignet med det som er standard på Ferrari 3200/3400, mens det på 32-bits programmer vil være akkurat som før. Jeg anbefaler oppgradering til Windows XP Pro x64 på det varmeste, men vent til fullversjon kommer i salg.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Synes det er på tide at det kommer en etterfølger snart jeg. Denne tråden er jo snart 1 år gammel og det har jo kommet bedere cpu'r og gpu'r til bærbare, har det ikke? Selv 3400 har jo ikke råe specs. akkurat nå? Eller er jeg helt på jordet nå?

 

Edit:Area-51m 7700 fra Alienware, her begynner vi å snakke bærbare :yes:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Synes det er på tide at det kommer en etterfølger snart jeg. Denne tråden er jo snart 1 år gammel og det har jo kommet bedere cpu'r og gpu'r til bærbare, har det ikke? Selv 3400 har jo ikke råe specs. akkurat nå? Eller er jeg helt på jordet nå?

 

Edit:Area-51m 7700 fra Alienware, her begynner vi å snakke bærbare :yes:

Bærbar er et ganske vidt begrep forstår jeg. Den pc'n er veldig stor, utvikler mye varme og er mest sansyneligvis veldig tung(i forhold til normale BÆRBARE altså...).

 

EDIT: Og 3400 har ikke de råeste spesifikasjonene lenger nei. Skjedd veldig mye de siste månedene i den bærbare verden. Først nå man kan bytte ut skjermkort og faktisk har brukbare skjermkort i en bærbar pc. Prosessoren er fortsatt noe av det raskeste innen bærbare though.

Endret av AC7
Lenke til kommentar
Det er da ikke noe forskjell på Win 2000 (NT5.0) og Win XP (NT5.1) annet enn at XP er nyere og generelt mer kompatibelt enn Win 2000.

Ja, og Windows XP x64 er NT5.2.

 

EDIT: Og 3400 har ikke de råeste spesifikasjonene lenger nei. Skjedd veldig mye de siste månedene i den bærbare verden. Først nå man kan bytte ut skjermkort og faktisk har brukbare skjermkort i en bærbar pc. Prosessoren er fortsatt noe av det raskeste innen bærbare though.

Jepp, men Acer kommer nok til å annonsere en ny og oppdatert Ferrari-modell iløpet av kort tid.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Snorreh:

Jeg mente jeg lesta at du hadde planer om å bytte CPU når den(Turion) kom på markedet.

 

Kunne du ha tatt et par bilder og kanskje laget en liten 'how-to' for oss andre som kanskje har lyst til å prøve på det samme?

 

Jeg vet jeg hadde satt veldig stor pris på det hvertfall.

 

Er det egentlig noen som har gjort noen mods for bedre lufting(f.eks ved harddisken)?

Tror dere det er lett å åpne opp og skifte viftene som sitter der inne til noen bedre og kanskje noen som ikke bråker så mye(når de først kjører i gang... jeez).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...