Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

JAAA!!! :!:

 

Da har jeg endlig mottatt min splitter nye Acer Ferrari 3200! Rød og fin!

 

Beklagligvis må jeg vente med prøvekjøringa til jeg har fått kjøpt meg en norsk strømkabel... :(

 

Kjøpte med ekstra forsikring, så nå slipper jeg å være redd når jeg skal oppgradere minne, harddisk og prosessor til høsten. :cool:

 

VROOOOM!!! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke lest heile tåden om denne pc`en, men blir en mobile Athlon 64 2800+ varmere en intel centrino 1,7?

Pentium-M 1,7 (banias) utvikler opp til 31,2W, Pentium-M (dothan) utvikler opp til 28,2W, i tillegg så tipper jeg brikkesettet utvikler opp mot 5W og WLAN-kortet opp mot 2-3W. Altså utvikler en Centrino-løsning med 1,7GHz CPU til sammen opp mot ca 40W i værste tilfelle.

 

Jeg fant ikke helt ut hvor mange watt Athlon64 2800+ (eller Athlon64-M hvis det var det du mente) utvikler men regner med snorreh kommer med utfullende info snart.

Lenke til kommentar
Jeg fant ikke helt ut hvor mange watt Athlon64 2800+ (eller Athlon64-M hvis det var det du mente) utvikler men regner med snorreh kommer med utfullende info snart.

Low voltage 2800+ har en TDP på 35W@1800MHZ, 26.4W@1600MHZ, 12W@800MHz, 2.1W-1.2W Halt/Stop Grant State, og 160mW i Suspend.

 

Dette er den siste modellen AMD har skikkelig offentlig informasjon om i dataarket sitt. De har slettet praktisk talt alt av interesse i revisjoner etter den jeg refererer her.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har nettopp fått meg strømkabelen jeg trengte og satt Ferrarien til lading.

 

Hvor lenge skal den lade for å bli fulloppladet? Hvordan vet man når den er ferdig ladet? Lyser et orange lys frampå maskinen, blir det noe forskjell på diode-lysene når den er klar?

 

Lugger.

Lenke til kommentar
Har ikke lest heile tåden om denne pc`en, men blir en mobile Athlon 64 2800+ varmere en intel centrino 1,7?

Pentium-M 1,7 (banias) utvikler opp til 31,2W, Pentium-M (dothan) utvikler opp til 28,2W, i tillegg så tipper jeg brikkesettet utvikler opp mot 5W og WLAN-kortet opp mot 2-3W. Altså utvikler en Centrino-løsning med 1,7GHz CPU til sammen opp mot ca 40W i værste tilfelle.

Ja, dette er korrekt for en forrige generasjons Centrino-løsning. Pentium M (533FSB) utvikler opptil 35.7W ved full hastighet og opptil 12.1W ved 800MHz, og andre generasjon Centrino-brikkesettet ("Sonoma") utvikler også en del ekstra watt, først og fremst fordi PCI-Express bussen krever mer enn AGP/PCI-bussen.

 

Jeg fant ikke helt ut hvor mange watt Athlon64 2800+ (eller Athlon64-M hvis det var det du mente) utvikler men regner med snorreh kommer med utfullende info snart.

qwert har allerede svart deg helt utmerket på dette spørsmålet, så jeg har egentlig ikke så mye mer å tilføye :)

 

Har nettopp fått meg strømkabelen jeg trengte og satt Ferrarien til lading.

Da foreslår jeg at du leser dette først:

http://notebookforums.com/showthread.php?p=387316#post387316

 

Vil jeg få bedre ytelse ved å bruke firewire heller enn USB2?

Ja, det vil jeg tro. Jeg oppnår iallefall både bedre overføringshastigheter og mindre CPU-bruk med Firewire fremfor USB2.0 på min eksterne harddisk.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Bare en bagatell, men er det noen andre som har problemer med skjermsparere i XP med denne maskinen? Hos meg går de fleste litt i rykk og napp. Dette viser best på "Marquee" der teksten scroller jevnt, men "hopper" en centimeter frem en gang eller to i sekundet.

Lenke til kommentar
Bare en bagatell, men er det noen andre som har problemer med skjermsparere i XP med denne maskinen? Hos meg går de fleste litt i rykk og napp. Dette viser best på "Marquee" der teksten scroller jevnt, men "hopper" en centimeter frem en gang eller to i sekundet.

Nei, det har jeg ikke lagt merke til på denne maskinen. Hvilken versjon er det på den grafikkdriveren som du bruker?

Lenke til kommentar
Bare en bagatell, men er det noen andre som har problemer med skjermsparere i XP med denne maskinen? Hos meg går de fleste litt i rykk og napp. Dette viser best på "Marquee" der teksten scroller jevnt, men "hopper" en centimeter frem en gang eller to i sekundet.

Nei, det har jeg ikke lagt merke til på denne maskinen. Hvilken versjon er det på den grafikkdriveren som du bruker?

Bruker Omega 2.5.97a

 

Har i tillegg til dette et problem som bekymrer meg mer. Skjermbildet blir korrupt (se vedlagte bilde), og maskinen må startes på nytt for at det skal bli normalt igjen. Det har bare skjedd 3 ganger på to måneder, og jeg klarer ikke reprodusere feilen.

post-72-1110384249_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Bare en bagatell, men er det noen andre som har problemer med skjermsparere i XP med denne maskinen? Hos meg går de fleste litt i rykk og napp. Dette viser best på "Marquee" der teksten scroller jevnt, men "hopper" en centimeter frem en gang eller to i sekundet.

Nei, det har jeg ikke lagt merke til på denne maskinen. Hvilken versjon er det på den grafikkdriveren som du bruker?

Bruker Omega 2.5.97a

Den skal være helt i orden, samme som jeg bruker forøvrig og jeg har ikke opplevd noen slike problemer.

 

Har i tillegg til dette et problem som bekymrer meg mer. Skjermbildet blir korrupt (se vedlagte bilde), og maskinen må startes på nytt for at det skal bli normalt igjen. Det har bare skjedd 3 ganger på to måneder, og jeg klarer ikke reprodusere feilen.

Det høres nesten ut som det er noe feil med maskinen din. Slikt skjer kun dersom man overklokker eller underklokker skjermkortet for mye, og jeg regner ikke med at du gjør det her? Du kan jo prøve å skru av POWERPLAY i skjermdriveren og se om det hjelper?

Lenke til kommentar
Bare en bagatell, men er det noen andre som har problemer med skjermsparere i XP med denne maskinen? Hos meg går de fleste litt i rykk og napp. Dette viser best på "Marquee" der teksten scroller jevnt, men "hopper" en centimeter frem en gang eller to i sekundet.

Nei, det har jeg ikke lagt merke til på denne maskinen. Hvilken versjon er det på den grafikkdriveren som du bruker?

Bruker Omega 2.5.97a

Den skal være helt i orden, samme som jeg bruker forøvrig og jeg har ikke opplevd noen slike problemer.

 

Har i tillegg til dette et problem som bekymrer meg mer. Skjermbildet blir korrupt (se vedlagte bilde), og maskinen må startes på nytt for at det skal bli normalt igjen. Det har bare skjedd 3 ganger på to måneder, og jeg klarer ikke reprodusere feilen.

Det høres nesten ut som det er noe feil med maskinen din. Slikt skjer kun dersom man overklokker eller underklokker skjermkortet for mye, og jeg regner ikke med at du gjør det her? Du kan jo prøve å skru av POWERPLAY i skjermdriveren og se om det hjelper?

Kortet er klokket på 452.25 / 209.25. Har ikke rørt innstillingene, maskinen er kjapp nok for min del foreløpig :)

 

Mulig at det er noe galt med laptopen, men tror ikke at jeg gidder å sende den inn på grunn av noen småting. Har uansett 3 års idiotforsikring, så jeg har vel mitt på det tørre. Så får vi se om det utvikler seg og blir plagsomt!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en Acer Ferrari 3400 med XP Home med SP2 installert. SP2 var inkludert når jeg kjøpte pc. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan få avinstallert SP2 nå? Ligger ikke tilgjengelig å gjøre det i Add/Remove Programs. Står bare vanlige xp oppdateringer jeg har gjort etterpå der.

 

Kan noen hjelpe meg? Jeg kjører engelske versjon av xp home.

Lenke til kommentar

Nå kommer jeg også til å bli en del av Ferrari-teamet. Jeg bestilte meg en Ferrari 3400, som ble sendt igår, får den sikkert på tirsdag etter påske da :thumbup:

 

Hva er det første jeg bør gjøre med den når jeg får den, noen "must" over hva som må legges inn osv?

 

Storeha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...