Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har en Ferrari 3200, Travelmate 60GB 7200 RPM og 512x2 Corsair XMS SO-DIMM ram. Plutselig kan maskinen finne på å slå seg helt av. Dette skjer når jeg kjører på strøm. Noen som har hatt lignende problem med sin? Jeg har SP2, NAV2005, kjører AD-Aware, spybot og Giant antispyware regelmessig.

Noen som har forslag? Når jeg tenker litt etter, så skjer dette kanskje bare når jeg spiller BFV.

En annen ting, synes viften min går hele tiden. Temp ligger på 52 C. Er det "normalt"?

Balleh

edit: spilte litt BFV nå, temp ligger på 57C. det er vel ikke helt bra?

edit: nå har jeg surfet i ca. 20 min og temraturen ligger på 50C

hjelp!!

Endret av balleh
Lenke til kommentar
Er Turion 64 kompatibel med 3200?

Vanskelig å si sikkert siden Turion 64 ennå ikke er tilgjengelig (skjer ikke før 18. april), men hvis det stemmer at prosessoren som brukes virkelig er "Lancaster" så regner jeg med at den vil være kompatibel siden den bruker samme sokkel som low-power Mobile Athlon 64.

Er det kommet noen crack på DVDsperren etter de fem sonevalgene ?

Nei, dessverre. Matshita vil ikke gi ut nye firmware-oppdateringer siden enheten er OEM, og hverken Acer eller de andre OEM-leverendørene har kommet med oppdateringer. Firmware 1.00 som er den eneste tilgjengelig har ingen klart å knekke foreløpig dessverre, så du må nok smøre deg med tålmodighet fortsatt.

Hei, jeg har en Ferrari 3200, Travelmate 60GB 7200 RPM og 512x2 Corsair XMS SO-DIMM ram. Plutselig kan maskinen finne på å slå seg helt av. Dette skjer når jeg kjører på strøm. Noen som har hatt lignende problem med sin?

Nei. Det høres ut som en maskinvarefeil, og jeg tipper at det er feil med hovedkortet eller minnet ditt. Jeg anbefaler at du først oppdaterer BIOS'en til den siste tilgjengelige versjonen for å se om det hjelper. Du finner den siste BIOS wph-filen her:

ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/...IOS%20v3C23.zip

Flash denne BIOS wph-filen med WinPlash som du finner her:

http://csd.acer.com.tw/SI/Download...LE/WINFLASH.zip

BIOS'en passer både til Ferrari 3400 og Ferrari 3200 (jeg bruker den selv).

Hvis ikke det hjelper så anbefaler jeg at du kjører en grundig test med Memtest86+ som du finner her:

http://www.memtest.org/download/1.51/memtest86+-1.51.iso.zip

Brenn ut .iso-filen med et NTI eller Nero og boot fra CD'en etterpå for å kjøre testen.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

For dem som av en eller annen grunn har problemer med den integrerte Bluetooth-driveren i Windows XP SP2 eller lisensproblemer med de alternative WIDCOMM-driverne så se her:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry3725985

However, having Bluetooth Nokia6820 cellphone, Bluetooth Sony Ericsson HBH-60 headset, Bluetooth Sony Clie PalmOS pda, DConnex BT GPS and Widcomm BT sw on my desktop PC, I was quite disappointed with the Microsoft SP2 Bluettooth software and decided to do some investigation. I managed to install the latest Widcomm BT software, 4.0.1.7 and it's amazing! I can actually use the bluetooth headset with MSN messanger, I can use the Ferrari 3400 as a Bluetooth headset with my cellphone and Hotsync my Clie using Bluetooth. None of this was possible before except using the phone as an EDGE/GPRS modem and the DConnex GPS with Streets and Trips (a bit challenging to configure)!

Here is how:

1. Rename the file bth.inf to bth.bak in Windows/Inf (if you have XP SP2; it does not exist in XP SP1)

2.  Download and install Install the Widcomm software from here:

http://www.mobidick.biz/download/bluetooth...tw4-0-1-700.zip

3. Download the patch files from here (you will have to register for free first):

http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=179871

4. Unzip the patch files, reboot the Ferrari in Safe Mode and copy the patch files to the following locations locations:

c:\windows\system32 - btneighbourhood.dll & wbtapi.dll

c:\program files\widcomm\bluetooth software - bttray.exe & btstackserver.exe (you should be prompted to accept replacing existing ones).

5. Reboot the laptop. The Bluetooth tray icon should turn red (no device connected). Turn Bluetooth on. You will see the original Bluetooth icon in the System Tray too. Update your Bluetooth adapter in Device manager to use the files present in the Widcomm directory (where you unzipped the bcu-btw4-0-1-700.zip file), rather than those in the Windows directory. You can find instructions with screenshots here:

http://www.e-beam.com/support/Switching_fr..._to_WIDCOMM.pdf

6. Double-click the "My bluetooth places" on your desktop to initiate the Bluetooth wizard and complete the installation.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Noen her som vet hvor man kan kjøpe bluetooth øreklokker med mic som man kan bruke på pc?

Du kan bruke akkurat de samme som for mobiltelefon eller PDA, men Bluetooth stereo-høretelefoner med mikrofon er relativt vanskelig å få tak i hvis det er det du tenker på? Vanlige Bluetooth handsfree mono-headset m/mic kan du få tak i de fleste mobilbutikker, og jeg vil tro at alle disse også kan brukes på PC.

Lenke til kommentar

En annen ting. Jeg har noen BT enhter koblet til maskinen stort sett ganske permanent. Er det noen innstillinger for å kverke BT lyset? Jeg blir faktisk ganske forstyrret av den vedvarende blinkingen... :cry:

Jeg bruker driverene fra WC4017, men finner ingen instillinger for det.

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er noen annen "catch" enn at tastaturet er dansk. En liten detalj, men ø og æ har bytta plass.

Jeg tror også det er noen paranteser eller apostroffer som har litt forskjellig plass på norsk og dansk tastatur. Husker ikke helt lengre siden det er hele 7 år siden jeg hadde dansk tastatur. (fra ITbutikken) Jeg vippet i hvertfall ut Æ og Ø og byttet om plassen på de.

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er noen annen "catch" enn at tastaturet er dansk. En liten detalj, men ø og æ har bytta plass.

Jeg tror også det er noen paranteser eller apostroffer som har litt forskjellig plass på norsk og dansk tastatur. Husker ikke helt lengre siden det er hele 7 år siden jeg hadde dansk tastatur. (fra ITbutikken) Jeg vippet i hvertfall ut Æ og Ø og byttet om plassen på de.

Detaljert er følgende på "feil" plass o.l:

- æ og ø har byttet plass

- Tasten med | og § har blitt til | og 1/2

(- > < er plassert sammen med \. Tasten er plassert til venstre for høyre shift. På et vanlig fult tastatur er < og > til høyre for venstre shift. Må legge til at dette kan være pga tastaturdesignet og ikke forskjellen norsk vs. dansk. Derfor er punktet i parentes)

Merk at det å trykke på en dansk ø vil altså lage en æ hvis man kjører norsk oppsett. Samme gjelder selvsagt også |, § og æ.

Kort sagt: bytt ø og æ, og resten merker man ikke.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
En annen ting. Jeg har noen BT enhter koblet til maskinen stort sett ganske permanent. Er det noen innstillinger for å kverke BT lyset? Jeg blir faktisk ganske forstyrret av den vedvarende blinkingen... :cry:

Jeg bruker driverene fra WC4017, men finner ingen instillinger for det.

BT-lyset blinker fordi det ikke sendes data hele tiden, for med konstant trafikk så blinker den ikke. Hvis dette plager deg så mye, så hvorfor ikke prøve å dekke til lyset på et eller annet vis? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...