Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når man ser etter minne eller harddisk til denne maskinen, hva må man se etter for å vite at det skal passe?

Bare sjekk at det er 2.5" IDE så passer den :)

Hvis jeg kjøper Ferrari 3200 og venter med å modifisere den, hvordan fungerer den å spille Half-Life 2, Doom 3, GTA San Marino, NFSU etc?

Spiller dem helt fint jeg :) (Har selvfølgelig ikke prøvd GTA SM)

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Nå blir det snart ferrari 3200 på meg også.. Bestillte i går og den ble sendt i dag.. Klarer nesten ikke vente...

Men lurer på en liten ting: Har forstått det sånn at man kan velge mellom dansk, engelsk og fransk versjon av xp når man starter den opp... Men har også hørt at det følger med norsk versjon.. Hvordan får man evnt den til å funke? Noen andre som har bestilt fra it-butikken eller veit noe om det?

-Mbra-

Lenke til kommentar
Når man ser etter minne eller harddisk til denne maskinen, hva må man se etter for å vite at det skal passe?

Ja, 2,5" S-ATA eller SCSI passer ikke. De gamle 12,5mm tykke 2,5"-diskene passer heller ikke, men moderne disker fins ikke i denne tykkelsen.

Lenke til kommentar
Nå blir det snart ferrari 3200 på meg også.. Bestillte i går og den ble sendt i dag.. Klarer nesten ikke vente...

Men lurer på en liten ting: Har forstått det sånn at man kan velge mellom dansk, engelsk og fransk versjon av xp når man starter den opp... Men har også hørt at det følger med norsk versjon.. Hvordan får man evnt den til å funke? Noen andre som har bestilt fra it-butikken eller veit noe om det?

-Mbra-

Hei. Jeg kjøpte min fra itbutiken.

Win xp-et du får har også Norsk som språkvalg og fungerer fint.

Når du får maskinen kommer du til å banne og steike om du ikke får vite en liten detalje først.

Du får med feil strømkabel! Støpselet passer ikke i norske kontakter.

Du har to alternativ: Gå på ekspert eller liknende og kjøp en ny strømkabel, en slik

eller kjøp et nytt støpsel, kapp av det gamle, og sett det nye på.

Jeg gikk for alt. 1 og det fungerer supert, ledningen kostet ca. 50 kr på expert da jeg kjøpte til min Acer Ferrari 3200 (bruker ikke hjemmlaget på en splitter ny maskin til 13 000kr :p ).

Lenke til kommentar

Ja, 2,5" S-ATA eller SCSI passer ikke. De gamle 12,5mm tykke 2,5"-diskene passer heller ikke, men moderne disker fins ikke i denne tykkelsen.

Tviler på at det er noen butikker som selger dem enda ;)

Lenke til kommentar
Når du får maskinen kommer du til å banne og steike om du ikke får vite en liten detalje først.

Du får med feil strømkabel! Støpselet passer ikke i norske kontakter.

Du har to alternativ: Gå på ekspert eller liknende og kjøp en ny strømkabel, en slik

eller kjøp et nytt støpsel, kapp av det gamle, og sett det nye på.

Jeg gikk for alt. 1 og det fungerer supert, ledningen kostet ca. 50 kr på expert da jeg kjøpte til min Acer Ferrari 3200 (bruker ikke hjemmlaget på en splitter ny maskin til 13 000kr  ).

Takk for tipset, men har vært borti det noen ganger etter å ha lest igjennom HELE tråden.. Puhh :ohmy:

Må være forberedt vettu :thumbup:

Takker spesielt snorreh som startet tråden og kommet med en hel haug med tips.. Og såklart mange andre..

Så da er det bare å sette seg å vente til over helga da herligheten kommer :cool:

Lenke til kommentar

Minne skal du ha SO-DIMM(DDR) 200pins pc2700 eller pc3200.

Dette har blitt anbefalt flere ganger her:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300843&cks=PRL

Av harddisk er denne som er anbefalt:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120500&cks=PRL

Ang. spill så kan jeg hvertfall si at den klarte NFSU2 helt fin hos meg, men det var 'bare' over middels grafikk.

Når det gjelder wax så mener jeg det var noe med turtelwax som gjorde at man ikke burde bruke den(bare å begynne å lete nå Fredrik larsen :yes: ).

Jeg anbefaler hvertfall Auto-Glym. Den ble glatt og deilig etterpå :D

Lenke til kommentar
Når det gjelder wax så mener jeg det var noe med turtelwax som gjorde at man ikke burde bruke den(bare å begynne å lete nå Fredrik larsen  :yes: ).

Jeg anbefaler hvertfall Auto-Glym. Den ble glatt og deilig etterpå  :D

og hvor får jeg kjøp det på internett? ;)

Blir mange av ripene borte? :love:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...