Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400

Anbefalte innlegg

Ledige systemprosseser eller hva den heter bruker hele CPU en min... jeg vet ike når dette begynte, men det er irriterende som F***.

35% - 60% står CPU på hele tia DVS at vifte går for fullt hele tia.

Det er iallefall ingen av disse prosessene som belaster systemet ditt, kanskje du har vært så uheldig og fått spyware e.l. inn på systemet ditt? Jeg anbefaler at du kjører en grundig sjekk med Spybot-S&D:

http://beam.to/spybotsd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan man åpne ferrarien uten at det går ut over garanti eller slikt?

Er det noe spesielt man må passe på når man åpner pcen?

Tenkte å åpne for å se om det er noen løse skruer eller noe annet åpenbart som sperrer for kjøleløsningen, vifta går nemlig irriterende ofte ved lavintensitetsbruk (rundt hvert 5-7 min i motsetning til det som høres ut til å være vanlig ~30 min.)

Lenke til kommentar
Kan man åpne ferrarien uten at det går ut over garanti eller slikt?

Er det noe spesielt man må passe på når man åpner pcen?

Det vil ikke gå ut over garantien så lenge du ikke ødelegger noe i prosessen såvidt jeg vet, og hvordan man gjør dette står ganske detaljert beskrevet i service-guiden som du finner her:

http://wesonline.kewlstuff4u.org/Ferrari3200sg.pdf

Tenkte å åpne for å se om det er noen løse skruer eller noe annet åpenbart som sperrer for kjøleløsningen, vifta går nemlig irriterende ofte ved lavintensitetsbruk (rundt hvert 5-7 min i motsetning til det som høres ut til å være vanlig ~30 min.)

Har du prøvd å oppdatere BIOS'en til den siste tilgjengelige versjonen for å se om det hjelper? Du finner den siste BIOS wph-filen her:

ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/...IOS%20v3C23.zip

Flash denne BIOS wph-filen med WinPlash som du finner her:

http://csd.acer.com.tw/SI/Download...LE/WINFLASH.zip

BIOS'en passer både til Ferrari 3400 og Ferrari 3200 (jeg bruker den selv).

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Sir_cruz, reflekter litt over ordet "ledig" i denne sammenhengen, og finn det påfallende at denne verdien blir større jo mindre maskinen jobber med andre ting.

:hrm:

:hmm: men hvorfor jobber CPU på 30-60% hele tiden da ?

Det er jo det som er problemet og jeg har ikke spyware eller noe virus i følge Norton 2004 helt opdatert og Ad-Aware

Lenke til kommentar
Sir_cruz, reflekter litt over ordet "ledig" i denne sammenhengen, og finn det påfallende at denne verdien blir større jo mindre maskinen jobber med andre ting.

:hrm:

:hmm: men hvorfor jobber CPU på 30-60% hele tiden da ?

Det er jo det som er problemet og jeg har ikke spyware eller noe virus i følge Norton 2004 helt opdatert og Ad-Aware

En eller annen prosess som kjører i bakgrunnen belaster prosessoren slik at viften kommer på, så det tyder på at et eller annet rusk har kommet seg inn på systemet ditt. Hverken Norton 2004 eller Ad-Aware er istand til å finne alt, så jeg anbefaler at du kjører en runde med Spybot-S&D samt kanskje også Trojan Remover. En god kur mot spyware og ormer er å unngå bruk av Internet Explorer og Outlook Express og heller benytte bedre alternativer som f.eks. Firefox og Thunderbird :thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Regner med at det er en del som har peiling på ferrarien (3200) her..

Er det 4200 rpm på hardisken som følger med? Er ikke det litt lite, eller funker det bra?

Håper på svar for vurderer sterkt å kjøpe meg en fra it-butikken..

Leverer de forresten fort? Det står 17.02 på den nå..

-Mbra-

Lenke til kommentar
Regner med at det er en del som har peiling på ferrarien (3200) her..

Er det 4200 rpm på hardisken som følger med? Er ikke det litt lite, eller funker det bra?

Håper på svar for vurderer sterkt å kjøpe meg en fra it-butikken..

Leverer de forresten fort? Det står 17.02 på den nå..

-Mbra-

4200rpm er lite, men det funker helt bra. :tease:

ITButikken leverer kjapt, varen min var her 5 dager etter dem pakket den :)

Lenke til kommentar

Det er som AC7 sa, det er veldig lett å skifte selv. Hvis du blar litt tilbake eller spør snorreh får du vite hvilke RAM brikker og Harddisk som passer bra til Acer Ferrari. Han har også laget en guide hvor du lett kan gå gjennom skifte av RAM og Harddisk step by step (hvis jeg ikke tar feil).

Takker snorreh for alle guidene :yes:

Lenke til kommentar
Det er som AC7 sa, det er veldig lett å skifte selv. Hvis du blar litt tilbake eller spør snorreh får du vite hvilke RAM brikker og Harddisk som passer bra til Acer Ferrari. Han har også laget en guide hvor du lett kan gå gjennom skifte av RAM og Harddisk step by step (hvis jeg ikke tar feil).

Harddisk: Hitachi 7K60

RAM: Corsair XMS-3200LL :love:

Lenke til kommentar

Bare hyggelig å være til hjelp, og for fremtidig referanse så finner dere en permanent link til mine guider helt nederst i den første posten i denne tråden :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva er det som er så stort med denne maskinen egentlig? Pen å se på, og bra med tilkoblingsmuligheter, det skal den ha, men dårlig med minne og treig harddisk til å ha en så høy pris. DVD-brenneren dens har også fått dårlig omtale.

Selv er jeg på utgikk etter ny bærbar, men med unntak av utseende, hva er grunnen til at jeg skulle velge en slik maskin?

Lugger.

Lenke til kommentar
Hva er det som er så stort med denne maskinen egentlig?

Kombinasjonen av utmerket ytelse, mobilitet og kvalitet/design til en fornuftig pris. Få andre bærbare kommer i nærheten av denne totalt sett.

Pen å se på, og bra med tilkoblingsmuligheter, det skal den ha, men dårlig med minne og treig harddisk til å ha en så høy pris. DVD-brenneren dens har også fått dårlig omtale.

512MB minne er ganske standard på bærbare fra Acer, og disken er ikke så treig som du skal ha det til pga. høy datatetthet (det er stor forskjell på hastigheten til en 40GB 4200RPM og en 80GB 4200RPM) så de fleste er egentlig helt fornøyd med den. Når det gjelder DVD-brenneren så er jeg ikke enig i at den har fått dårlig omtale, den er etter min mening meget bra og gjør jobben utmerket. Den får et stort pluss for slot-in, men minus for at den er kresen på 4X DVD-R media og mangler sonefri firmware. Disse punktene hadde nok blitt løst dersom Acer hadde gitt ut en ny firmware-oppgradering...

Selv er jeg på utkikk etter ny bærbar, men med unntak av utseende, hva er grunnen til at jeg skulle velge en slik maskin?

Utmerket ytelse iforhold til mobiliteten er dens største styrke ved siden av kvalitet og design.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...