Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I går når jeg holdt på å ordne batteriet ved å lade helt opp og så bruke det helt ned så fikk jeg rundt 2,5 time med 1 times surfing 30 min med idle og 1 time med full cpu bruk(var oppe i rundt 55/60W i følge Mobilemeter, ved rundt 800GHz så er det et forbruk på rundt 22W). Jeg satt pc'n til "Always On" for å få opp cpu-hastigheten til 2GHz fordi jeg ville bli ferdig med batterifiksinga.

 

Det skal også sies at jeg ikke brukte mus, men hørte på musikk, en ekstern hdd(med egen strøm) var tilkoblet og skjemlysstyrken stod på maks.

 

Regner da med at det blir en god del mer med den strømsettingsaken satt til 'Minimal Power Management'.

 

Jeg klarer meg uansett med rundt 2,5 time.

 

EDIT: WLAN var også i bruk hele tiden.

Endret av AC7
Lenke til kommentar
Btw: Bare jeg som klarer å tyne vesentlig mer enn 2,5t (som div tester påstår) ut av batteriet? Mener jeg kom opp i 3t og 15min ved bare surfing og annet lett arbeid hvor minst mulig enheter var tilkoblet/aktivert.

Nei du er ikke den første som klarer det, for jeg oppnådde en maksimum batteritid på 3 timer og 26 minutter når jeg benchmarket min Acer Ferrari 3200 i fjor sommer (se her for alle detaljene). Jeg vil tro at de som har Acer Ferrari 3400 vil klare å tyne ut enda flere minutter batteritid siden disse benytter en 90nm "Oakville"-prosessor som sies å være rundt 10% mindre strømkrevende enn den 130nm "Odessa"-prosessoren som finnes i Acer Ferrari 3200.

 

Jeg har også laget en guide med en rekke tips for å øke batteritiden her:

http://notebookforums.com/showthread.php?p=458650#post458650

 

Snorreh: Jeg har sett inne på Lunch manager , men jeg kan ikke velge noe med de 2 front knappene der, men jeg kan velge de 4 snarvei knappene i toppen av tastaturet.

 

Det er også 2 alterativer til , som ikke er bundet til noen knapper og det er :

 

BT always ON/OFF

WLan Always ON/OFF

Ja, det var de alternativene jeg tenkte på. Sett dem til "Always OFF" og se om det kanskje hjelper.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Men snorreh. Det er noe som heter Battery doubler. Dette er et program som fikser alt sånn for deg. Jeg har ikke fått sjangsen til å teste det ut enda men har hørte noe bra og noe dårlig om det.

Vet du noe om dette programmet gjør det faktisk det det lover med å øke batteri tiden?

ikke nødvendigvis med det dobbelte men med 30min til 1 time hadde jo vært helt ypperlig.

Lenke til kommentar
Men snorreh. Det er noe som heter Battery doubler. Dette er et program som fikser alt sånn for deg. Jeg har ikke fått sjangsen til å teste det ut enda men har hørte noe bra og noe dårlig om det.

Vet du noe om dette programmet gjør det faktisk det det lover med å øke batteri tiden?

ikke nødvendigvis med det dobbelte men med 30min til 1 time hadde jo vært helt ypperlig.

Jeg kan delvis svare på spørsmålet. Jeg har en Acer Ferrari 3200 med battery doubler.

Til vanlig bruk merker jeg lite effekt ved å kjøre battery doubler i bakgrunnen, men litt.

Størst er det som heter recalibration eller noe i programmet. Etter å ha kjørt en runde med det (tok ca 2.00 time ) steg batterilevetida ganske mye. Jeg opplevde opp mot 30 min høyere batterilevetid etter operasjonen i flere oppladinger fremover.

Har ikke hatt programmet så lenge, og ikke prøvd det ut så mye, men vil anbefale det :thumbup:

 

Håper det hjalp litt, så kan sikkert snorreh gi en mer detaljert beskrivelse av programmets funksjoner og resultater. :thumbup:

Lenke til kommentar
Snorreh: Jeg har sett inne på Lunch manager , men jeg kan ikke velge noe med de 2 front knappene der, men jeg kan velge de 4 snarvei knappene i toppen av tastaturet.

 

Det er også 2 alterativer til , som ikke er bundet til noen knapper og det er :

 

BT always ON/OFF

WLan Always ON/OFF

Ja, det var de alternativene jeg tenkte på. Sett dem til "Always OFF" og se om det kanskje hjelper.

Det var det da , det funker da , men da er ikke Wlan på. Og det var litt av poenget at jeg ikke skulle skru det av når jeg satt og spillte\surfa :)

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp formatert og installert xp pro. Husker det re postet en gang her hvordan og når en skal sette opp blåtanndrivere osv. for å få det til å fungere skikkelig i Service Pack 2. Har bladd i over en time nå, men finner det ikke :no:

 

Kan de som vet noe poste igjen, tror det var snorreh som postet fasiten sist :blush:

 

Edit: fant svaret selv, for de som lurer finnes svaret her

 

Gjelder problemet med at bluetooth-en kan forsvinne med SP2 av og te (no device)

Endret av Halvorsen
Lenke til kommentar
Men snorreh. Det er noe som heter Battery doubler. Dette er et program som fikser alt sånn for deg. Jeg har ikke fått sjangsen til å teste det ut enda men har hørte noe bra og noe dårlig om det.

Vet du noe om dette programmet gjør det faktisk det det lover med å øke batteri tiden?

ikke nødvendigvis med det dobbelte men med 30min til 1 time hadde jo vært helt ypperlig.

Battery Doubler er et relativt gammelt program, snart 3 år nå, og på den tiden så var nickel-cadmium batterier mer utbredt enn lithium-ion som er vanlig idag. Selv om jeg ikke har prøvd det selv, så har jeg en sterk misstanke om at det ikke vil være så effektivt på våre batterier. Men det skader ikke å prøve, selv om jeg heller anbefaler at man følger min batteri-trimmings guide her:

http://notebookforums.com/showthread.php?p=387316#post387316

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp formatert og installert xp pro. Husker det re postet en gang her hvordan og når en skal sette opp blåtanndrivere osv. for å få det til å fungere skikkelig i Service Pack 2.

[...]

Gjelder problemet med at bluetooth-en kan forsvinne med SP2 av og te (no device)

Jeg anbefaler at man ikke bruker Widcomm-driverne pga. lisenstull, men heller satser på å få blåtann (Bluetooth) til å fungere skikkelig i Windows XP SP2. Det fungerte iallefall glimrende da jeg installerte min nye Targus Bluetooth mini mouse nå nylig. Trikset var å holde inne "Connect"-knappen på musen mens "Add Bluetooth Device Wizard" søker og ikke benytte noen passkey. Funker glimrende! :thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Ja, høres lurt ut. Likte heller ikke widcomm driveren så godt selv. Problemet er at av og til når jeg starter blåtannen (med knappen fremme) får jeg opp "NO DEVICE", men dette er bare av og til, og det skjer både med windows driveren og widcomm driveren. Har dere samme problemet?

 

Og snorreh, fungerer targusmusa de med den innebygde musa :dontgetit:

Høres deilg ut å slippe ledning og blåtann usb stick, ja og bruker den mye batteri?

Lenke til kommentar
Ja, høres lurt ut. Likte heller ikke widcomm driveren så godt selv. Problemet er at av og til når jeg starter blåtannen (med knappen fremme) får jeg opp "NO DEVICE", men dette er bare av og til, og det skjer både med windows driveren og widcomm driveren. Har dere samme problemet?

Ja, men det skjedde bare etter at jeg hadde eksperimentert med diverse Widcomm-drivere. Brukte rollback for å få det helt bort, og har ikke hatt det problemet siden :)

 

Og snorreh, fungerer targusmusa de med den innebygde musa :dontgetit:

Høres deilg ut å slippe ledning og blåtann usb stick, ja og bruker den mye batteri?

Ja, Targus-musen fungerer glimrende med den integrerte Bluetooth-enheten i Ferrarien (behøver ikke USB-stick!) samt med touchpad'en. Windows XP SP2 gjenkjenner den og installerer automatisk drivere for en "HID-compliant mouse". Og nei, den bruker ikke mye batteri i det hele tatt:

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2150

The bottom of the mouse houses the power switch, latch for releasing the battery cover, pairing button and the 800 dpi optical sensor. The mouse runs on two AAA batteries that have a very long life, especially when the mouse is turned off when not in use. Targus doesn't quote battery life in their manual, but I got about 6 weeks on my first set. In addition to the ability to power off the mouse, it will go to sleep after 20 minutes to help preserve juice.
Lenke til kommentar
Har nettop bestilt meg Razer Diamondback jeg :love:

Den hadde vært bra vis ikke de 2 fæle knappene på siden hadde vært der

 

den sitter godt i honda og den har sinnsykt store deilige knapper(mouse1 og 2)

hjulet er ganske greit det også

 

Et veldig stort minus er da knappene på siden som er veldig sensitive og knepper høyt...

 

for min del gjir jeg musa 5 av 10

 

Bare en liten "Det syntes Christoffer om denne musa" review :p

Lenke til kommentar
Hva er alternativet?

Jeg er meget fornøyd med min Targus Bluetooth mini mouse, som tross alt er beregnet for bærbare og lett å ta med seg (medfølgende etui) :)

 

Her er et par andre alternativer:

- EPoX Bluetooth Mouse

- Logitech MX900 Bluetooth Optical Mouse

- Logitech MX510 Performance Optical Mouse - Red

 

Jeg har selv både MX900 og MX510 på jobben og på hjemme PC'en og er kjempefornøyd med dem, men synes ikke de blir for store til å drasse med seg på tur. Mus fra Microsoft kunne jeg aldri tenkt meg å vurdere engang.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Mus fra Microsoft kunne jeg aldri tenkt meg å vurdere engang.

:omg:

 

Microsoft intelli 3.0 :love:

Unnskyld meg, men jeg synes den klassiske Microsoft IntelliMouse-serien er veldig dårlig spesielt sett utifra et ergonomisk synspunkt. Jeg vil faktisk advare imot å bruke en slik mus i lengre perioder, da jeg kjenner flere storspillere som sverget til denne mus-typen i en årrekke som i dag sliter med musesyke :thumbdown:

 

Jeg liker heller ikke ledninger noe særlig og foretrekker derfor trådløst så godt det lar seg gjøre, og er nå på jakt etter noen gode og rimelige stereo Bluetooth hodetelefoner til min Ferrari. Foreløpig har jeg bare funnet HP Bluetooth Stereo Headphones og BLUETAKE i-PHONO Bluetooth Hi-Fi Sports Headphone, men førstnevnte synes jeg blir for dyr og sistnevnte er dessverre ikke å få tak i her til lands (?). Finnes det andre alternativer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...