Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm , så nå atte CL1558 (whitebox) sier : CL1558 VERDENS RASKESTE BÆRBARE DATAMASKIN

 

Det er ikke noen som har noen tester VS. Ferrari eller noen andre ?

 

vill gjerne motbevise dette :p

 

1.7 alvision\sonomo Cpu

Sata disk (60 eller 80gb)

533 mhz ram (valgfritt antall med ram 512\1024\2048)

 

Er det virkelig : CL1558 VERDENS RASKESTE BÆRBARE DATAMASKIN ?

Lenke til kommentar
Er det virkelig : CL1558 VERDENS RASKESTE BÆRBARE DATAMASKIN ?

For noe tull å reklamere på denne måten. Uansett så MÅ det finnes råere løsninger en eller annen plass. Dvs. at de driver villedende reklame. Om de ikke kan dokumentere påstanden ekstremt godt så burde de får bot for villedende reklame.

 

PS. Kikk innom de bærbare fra Alienware. Da får du trolig motbeviset ganske kjapt.

 

Edit: Hvis det står et spørsmålstegn etter setninga så pårstår de ikke at den ER verdens raskeste, men SPØR OM den er det. Det er noe annet. Litt teit å reklamere slik siden svaret NEI også burde stått etter setninga med samme skriftstørrelse.

Lenke til kommentar
Ikke noe vits å klage på dette. De aller fleste gjør dette. Mobiltelefon produsenter etc.

syntes du ikke det er vits i og klage på dette ?

 

Hvor irriterende hadde det ikke vært vis du kjøpte en som var råere en denne og alle kameratene dine kjøpte denne , og de gikk og sa til deg at du hadde dårligere maskin en dem , for på hjemme sia til whitebox sto det at denne var Verdens Beste bærbar ?`

 

menne syntes det er feil av dem og oppgi sånnt , og alle gjør det ikke , det er ikke mange ganger jeg har sett "Verdens beste Mobil" (det er egentlig ingen ganger :/)

Endret av Sir_cruz
Lenke til kommentar
Ikke noe vits å klage på dette. De aller fleste gjør dette. Mobiltelefon produsenter etc.

Det er likevel villedende reklame, noe som er brudd på norsk lov. (reklameloven)

 

Hvis vi ikke klager så vil stadig flere anse det som helt ok at reklame er villledende og på den måten undergrave den loven vi har. Hvis vi reagerer på de tilfellene som dukker opp så får vi bukt med problemet. For du er vel enig i at villedende reklame er et problem? Jeg synes det er meget god grunn for å sende en mail til forbrukerrådet.

 

Og gjerne en mail om de tilfellene som måtte dukke opp i den norske mobilbransjen også. (I utlandet har ikke norsk lov noen myndighet) Har du noen konkrete eksempler?

Lenke til kommentar
Ikke noe vits å klage på dette. De aller fleste gjør dette. Mobiltelefon produsenter etc.

syntes du ikke det er vits i og klage på dette ?

 

Hvor irriterende hadde det ikke vært vis du kjøpte en som var råere en denne og alle kameratene dine kjøpte denne , og de gikk og sa til deg at du hadde dårligere maskin en dem , for på hjemme sia til whitebox sto det atte denne vat Verdens Beste bærbar ?`

 

menne syntes det er feil av dem og oppgi sånnt , og alle gjør det ikke , det er ikke mange ganger jeg har sett "Verdens beste Mobil" (det er egentlig ingen ganger :/)

Da har du ikke sett reklamen LG har for sin LG T5100 telefon. Der de skryter av å ha den beste skjermen på markedet. Den reklamen går rundt på norske tv kanaler. Og når jeg kjøper en pc så pleier jeg å sjekke fakta og info om maskinene jeg vurderer før jeg kjøper, så jeg blir nok ikke irritert over å ha kjøpt noe feil.

 

Dere irriterer dere sikkert over villedende reklame, men for meg så er ikke det et problem.

Lenke til kommentar
Dere irriterer dere sikkert over villedende reklame, men for meg så er ikke det et problem.

Slike lovbrudd irriterer meg en del ja. Ikke fordi jeg er så lettlurt når det gjelder mobiler og datautstyr, men fordi mange andre stoler på detsom blir sagt og rett og slett blir lurt.

 

Tenk deg at du skal handle en vare du ikke har peiling på, (la oss si vaskemakin som eksempel) Også står det reklamert med at dette er verdens beste vaskemaskin med sånne og sånne flotte egenskaper. Så kommer du hjem med den nye maskinen og oppdager at naboen har en 10 år gammel maskin som er mye bedre + at halvparten av de lovede funksjonene på din bare var humbug og løgn...

 

 

Jeg sier bare: Er det rart at vi har en LOV som forbyr slikt?

Vil du virkelig frasi deg muligheten til å anmelde/saksøke en selger som lurer deg trill rundt?

Synes du virkelig vi skal undergrave en slik lov så den kanskje blir fjernet en gang i fremtiden?

Lenke til kommentar
Dere irriterer dere sikkert over villedende reklame, men for meg så er ikke det et problem.

Slike lovbrudd irriterer meg en del ja. Ikke fordi jeg er så lettlurt når det gjelder mobiler og datautstyr, men fordi mange andre stoler på detsom blir sagt og rett og slett blir lurt.

 

Tenk deg at du skal handle en vare du ikke har peiling på, (la oss si vaskemakin som eksempel) Også står det reklamert med at dette er verdens beste vaskemaskin med sånne og sånne flotte egenskaper. Så kommer du hjem med den nye maskinen og oppdager at naboen har en 10 år gammel maskin som er mye bedre + at halvparten av de lovede funksjonene på din bare var humbug og løgn...

 

 

Jeg sier bare: Er det rart at vi har en LOV som forbyr slikt?

Vil du virkelig frasi deg muligheten til å anmelde/saksøke en selger som lurer deg trill rundt?

Synes du virkelig vi skal undergrave en slik lov så den kanskje blir fjernet en gang i fremtiden?

Men i ditt eksempel så skriver du jo at alle funksjonene står der. Hvis de er feil så er det jo selvfølgelig en annen sak. Spesifikasjonene MÅ være riktig (mener jeg), men om de skriver at det er verdens beste bryr jeg meg ikke noe om. Whitebox oppgir vel ikke feil spesifikasjoner også? Men det hadde vært greit å få whitebox til å svi litt :p .

Lenke til kommentar

Vel, uttalelsen "verdens raskeste" er like konkret som andre spesifikasjoner. Begge er sikkert brudd på de samme paragrafene i reklameloven.

 

Lover man at den skal være verdens raskeste så må den være det hverken mer eller mindre. Det må også være dokumenterbart på linje med andre spesifikajsoner.

Lenke til kommentar
Vel, uttalelsen "verdens raskeste" er like konkret som andre spesifikasjoner. Begge er sikkert brudd på de samme paragrafene i reklameloven.

 

Lover man at den skal være verdens raskeste så må den være det hverken mer eller mindre. Det må også være dokumenterbart på linje med andre spesifikajsoner.

At de sier det er verdens raskeste bærbare pc har da lite med spesifikasjonene å gjøre :dontgetit: . Synes det er veldig galt om de sier det er en 2 ghz pentium m cpu, også viser det seg å være en 1 ghz celeron cpu. Mulig du har et annet syn på det da ;) . Uansett så gidder jeg ikke bry meg om hva for noe dritt whitebox slenger ut av ord. Men jeg vil gjerne se et par tester for å se hvordan den yter :yes:

Lenke til kommentar

Godt forslag, men jeg slet litt med å finne frem til en plass jeg kunne klage. (Klageveiviseren på www.forbrukerportalen.no var for dårlig). Jeg endte opp med å fylle ut en klage på skjemaet her:

http://forbrukerportalen.no/kontakt_forbrukerradet_view

 

Edit: Bruk heller dette skjemaet: http://www.forbrukerombudet.no/index.db2?id=1608

eller denne epostadressen: [email protected]

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Hmm , så nå atte CL1558 (whitebox) sier : CL1558 VERDENS RASKESTE BÆRBARE DATAMASKIN

 

Det er ikke noen som har noen tester VS. Ferrari eller noen andre ?

 

vill gjerne motbevise dette :p

 

1.7 alvision\sonomo Cpu

Sata disk (60 eller 80gb)

533 mhz ram (valgfritt antall med ram 512\1024\2048)

 

Er det virkelig : CL1558 VERDENS RASKESTE BÆRBARE DATAMASKIN ?

Grafikkytelsen til denne maskinen (aka AOpen 1558) er helt elendig, siden den bare har Intel Graphics Media Accelerator 900 (aka Intel Extreme Graphics 3) integrert. Ytelsen på denne kan ikke sammenlignes med Mobility Radeon 9700 bare se f.eks. her:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...spx?i=2269&p=18

 

5320.png

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2143&p=6

 

3370.png

 

Som kjent så yter Mobility Radeon X600 vesentlig bedre enn Radeon X300, og omtrent likt med Mobility Radeon 9700.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...