Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Mulig dette er tatt opp før, men jeg orker ikke å lese igjennom 49 sider. Åssen vil cpuen til Acer Ferrari 3200 yte i forhold til pentium-m 2.0 ghz?? Da tenker jeg ikke på batterilevetid og støy og alt det der, men kun ytelsen.

Se her (sjekk også linkene mine i den samme posten):

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry3154805

eh... jeg skjønte ikke helt alle de tabellene og alt det der jeg :dontgetit: . Men sånn generelt, hvilken av de vil yte best i spill? Jeg er litt i tvil mellom de 2

 

EDIT: Hurra! :w00t: Innlegg nr 400 og jeg startet side 50 :tease::fun:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eh... jeg skjønte ikke helt alle de tabellene og alt det der jeg :dontgetit: . Men sånn generelt, hvilken av de vil yte best i spill? Jeg er litt i tvil mellom de 2

Se her:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...spx?i=2129&p=10

 

Som du kan se så yter de ganske likt på spill, men husk at skjermkortet på Acer Ferrari 3200 er klokket raskere enn på Centrino-bærbare med samme skjermkort.

 

EDIT: Hurra! :w00t: Innlegg nr 400 og jeg startet side 50 :tease:  :fun:

Gratulerer ;)

Lenke til kommentar

For dere som tenker på å oppgradere til mer minne så regner jeg med at denne grundige t-break testen vil være av stor interesse:

 

Memory and Performance

Today we take a look at the improvement in performance as you add more memory to your system. We took a Ferrari 3200 notebook that has a reasonable amount of features such as a 128MB Radeon 9700 VGA card and an Athlon64 2800+. This particular notebook is targeted towards the high-end sector and thus came with 2x256MB memory modules. We’ve benchmarked this notebook with 256MB, 512MB and 1GB RAM in our standard suite of benchmarks.

:thumbup:

Lenke til kommentar
For dere som tenker på å oppgradere til mer minne så regner jeg med at denne grundige t-break testen vil være av stor interesse:

 

Memory and Performance

Today we take a look at the improvement in performance as you add more memory to your system. We took a Ferrari 3200 notebook that has a reasonable amount of features such as a 128MB Radeon 9700 VGA card and an Athlon64 2800+. This particular notebook is targeted towards the high-end sector and thus came with 2x256MB memory modules. We’ve benchmarked this notebook with 256MB, 512MB and 1GB RAM in our standard suite of benchmarks.

:thumbup:

hmm , jeg syntes det var en god del tester som scoret bedre med 512 en 1024 ram jeg :hmm:

 

-**% er dårligere ikke sant ? med utgangspung på 256 ram ?

Lenke til kommentar
For dere som tenker på å oppgradere til mer minne så regner jeg med at denne grundige t-break testen vil være av stor interesse:

 

Memory and Performance

Today we take a look at the improvement in performance as you add more memory to your system. We took a Ferrari 3200 notebook that has a reasonable amount of features such as a 128MB Radeon 9700 VGA card and an Athlon64 2800+. This particular notebook is targeted towards the high-end sector and thus came with 2x256MB memory modules. We’ve benchmarked this notebook with 256MB, 512MB and 1GB RAM in our standard suite of benchmarks.

:thumbup:

hmm , jeg syntes det var en god del tester som scoret bedre med 512 en 1024 ram jeg :hmm:

 

-**% er dårligere ikke sant ? med utgangspung på 256 ram ?

Nei :lol:

Lenke til kommentar
For dere som tenker på å oppgradere til mer minne så regner jeg med at denne grundige t-break testen vil være av stor interesse:

 

Memory and Performance

Today we take a look at the improvement in performance as you add more memory to your system. We took a Ferrari 3200 notebook that has a reasonable amount of features such as a 128MB Radeon 9700 VGA card and an Athlon64 2800+. This particular notebook is targeted towards the high-end sector and thus came with 2x256MB memory modules. We’ve benchmarked this notebook with 256MB, 512MB and 1GB RAM in our standard suite of benchmarks.

:thumbup:

hmm , jeg syntes det var en god del tester som scoret bedre med 512 en 1024 ram jeg :hmm:

 

-**% er dårligere ikke sant ? med utgangspung på 256 ram ?

Nei :lol:

Det var nemmelig det jeg syntes var veldig veldig rart :)

Lenke til kommentar
Det der er jo DDR333  :no:

Enig, de skulle også ha testet med DDR400-minne.

 

Vedrørende DDR400, så har vi nå endelig også fått bekreftet at Corsair Value Select PC3200 1GB SO-DIMM (VS1GSDS400) minnebrikker fungerer fint med Acer Ferrari 3200/3400:

http://notebookforums.com/showthread.php?p=658215#post658215

I just installed 2GB of memory "Corsair Value DDR-DIMM PC3200" and disabled all disk-paging and it works just dandy

Disse minnebrikkene får man tak i her:

https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax=

 

Fra før vet vi at også Kingston ValueRAM PC3200 1GB SO-DIMM (KVR400X64SC3A/1G) minnebrikker fungerer fint:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=23068

 

Så da har de som ønsker seg 2GB DDR400-minne i sin Ferrari iallefall to gode alternativer :)

 

hmm , jeg syntes det var en god del tester som scoret bedre med 512 en 1024 ram jeg  :hmm:

 

-**% er dårligere ikke sant ? med utgangspung på 256 ram ?

Ja, men stort sett så yter maskinen best med 1GB minne. De testene som gir dårligere resultat skyldes trolig at de originale 256MB minnebrikkene har litt bedre tilgangstider enn de Kingmax 512MB minnebrikkene.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Snorreh, hvordan hadde det vært å brukt AMY DVD på Ferrarien for å spille av uten å tenke på sonesperren ?

AMY DVD? Du mener sikkert AnyDVD, isåfall se her:

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=101267

AnyDVD works with Matsushita (Panasonic) drives, as long as:

 

1.) The drive is set to a specific region code. If your drive isn't, set your preferred region.

2.) CSS protected discs match this region

 

AnyDVD does not allow you with Matsushita (Panasonic) drives to watch or copy a CSS protected disc, which has a different region then the drive, unless you have a patched firmware. (AnyDVD allows this with every other drive)

 

The reason is rather simple:

 

MMC standard requires, that a drive should not reveal a title key on a region mismatched CSS protected disc. (It should return "Illegal request - region code does not match"). Some drives are even less restrictive and even give you the title key on region mismatch.

But AnyDVD can usually reveal the title key with a brute force attack, as long as the drive allows you to read the scrambled sectors.

Matsushita (Panasonic) drives do not! You CANNOT read the scrambled data, if the region code doesn't match.

No other drive behaves this way, only Matsushita (Panasonic) drives do, as the standard does not require a drive to not reveal the protected data on region mismatch, but Matsushita (Panasonic) drives are more restrictive as they need to be.

 

There is nothing AnyDVD, DVDDecrypter, or any other software can do about this. Sorry.

 

Solution: Set the drive to a region, and only use matching discs. AnyDVD will remove CSS/Macrovision/Adverts/User prohibitions/forced subtitles/FBI warnings/... no problem.

 

It cannot bypass region codes with Matsushita (Panasonic) drives.

Lenke til kommentar
:cry:

Grisa Farris over Ferrarien i går, slo den av så fort jeg kunne og tørka av :( Var dum nok til å prøve å starte den en liten stund etterpå, og den startet ikke :thumbdown:

Gjett om jeg sov den natta mens den "hang til tørk" :ohmy:

 

Men heldigvis neste dag etter skolen FUNKA DEN! :dribble::thumbup:

:roll:

 

Ikke bra , men det er Utrolig bra at den begynte og fyre opp igjen,

 

"GL HF my friend" ;)

Lenke til kommentar
:cry:

Grisa Farris over Ferrarien i går, slo den av så fort jeg kunne og tørka av  :( Var dum nok til å prøve å starte den en liten stund etterpå, og den startet ikke  :thumbdown:

Gjett om jeg sov den natta mens den "hang til tørk"  :ohmy:

 

Men heldigvis neste dag etter skolen FUNKA DEN!  :dribble:  :thumbup:

:roll:

 

Ikke bra , men det er Utrolig bra at den begynte og fyre opp igjen,

 

"GL HF my friend" ;)

Takk :fun:

Lenke til kommentar

Oi! Jeg installerte 3Dmark03 nettopp og fikk bare 18** i score :(

 

Har Acer Ferrari 3200 med Omegadriver (v.4.12), standard hardware og standard clock.

 

Dette var med strømnettet tilkoblet og strømstyring på "Alltid på"

 

hva har jeg gjort galt, har lest litt tilbake i posten her, vet at det er mange andre som har spurt mye om det samme før, men jeg har ikke funnet svart enda :no:

 

Takker for svar, vil ikke henge etter med udugelig 3dmark03 score her :no:

Endret av Halvorsen
Lenke til kommentar

hva er klokken på skjermkortet ditt ?

 

husker min var Stuck på 100\100 en gang, den stiller seg ned når du tar ut laderen skjønner du...

 

Jeg har ikke installert driverene.. *gjøre nå*

De burde vært instalert de da ?

jeg bare testa den gjenopprettninga som følgte med og det er det samme som skjer når du kjøper den ny. da er de innstallert :)

 

rare greier.. hehe ,men får prøve da vet du

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...