Sir_cruz Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Regner med at på batteri instillinger sår på always on ? Da prøvde jeg å sette "Power Schemes" til "Always On" ja men over klokking er ikke noe stress. last ned power strip (som er bedre en andre siden du kan lage profiler , syntes jeg) du kan se noen av postene mine som du linket til , der står det noen nr. men vis du har ferrari 3200 så for all del ikke bruk min core\mem da kan du bruke snorreh's siffer Riva tuner er også et program du kan bruke. Begge er gratis Og vis du vill klokke mer kan du bare heve 5 og 5 ja EDIT : Last ned power now desktop eller hva det heter. Snorreh har linket til det et sted for ikke så lenge siden Endret 17. januar 2005 av Sir_cruz Lenke til kommentar
AC7 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Jeg har 3400 med samme ram og hdd som snorreh(som jeg mener jeg skrev i det første innlegget midt ang. 3dmarks03 resultater). Hva gjør Power now desktop? Jeg har AMD PowerNow! hvis det var det du mente. EDIT: Forresten, hva anbefaler du som moderat klokking? 485/250 ? Og, kan jeg bare gå rett til den uten å forvente noen major problemer(som f.eks overoppheting el.) Endret 17. januar 2005 av AC7 Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 475\240 dette greier den fint kjører 520\260 eller noe helt fint også men vis du skal beholde clocken lenge så ikke pomp den max 470\240 holder lenge tror jeg fikk minst 1000-1500 bedre score i 3dmark01 med den setup'en Hva gjør Power now desktop? Jeg har AMD PowerNow! hvis det var det du mente. det er et program som måler hvor masse Vcore osv som power now jobber på , og hvor mange mhz den går i kjør den også noen krevende programmer og se eller noe Lenke til kommentar
AC7 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Ok. Det er helt flaut å si det, men det kan kanskje være at det er noen flere(not likely) som har gjort samme feil som meg og satt på anti-aliasing på fullt(står jo performance... lureri er det!). Nå bencha jeg plutselig 3110 marks i 3DMarks03. (EDIT: Og 11356 marks i 3DMarks01 SE) (EDIT2: Tweaka noe shiz og fikk 3236 i 3DMark03 nå) Er hvertfall en start. Men, til det jeg egentlig lurte på. Er det verdt å overklokke til 475/240? Er det noe mer ustabilt mener jeg og sist men ikke minst, blir det mye varmere? Takk på forhånd. Endret 17. januar 2005 av AC7 Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Men, til det jeg egentlig lurte på. Er det verdt å overklokke til 475/240? Det kan du godt gjøre uten problemer , jeg kjørte på 520\260 tror jeg det var en stund blir det mye varmere? Du merker ikke at det blir varmere , i allefall ikke med 475\240 (jeg har aldri merket noe jeg da men) Det er vell Gpu en som blir varm og den ligger et sted inne i maskina , vet ikke hvor. HD blir mye varmere uansett så den er det eneste du kommer til og merke Er det noe mer ustabilt mener jeg og sist men ikke minst, Det blir ikke noe mer ustabilt , når du får såkalte Artifacts da er det ustabilt men kjør 3dmark når pcen har stått på en stund og er god og varm,så ser du vis det kommer masse rare farger\prikker osv (det kan til og med komme skjakk brett ) da er det på tide og klokke ned litt Ok. Det er helt flaut å si det, men det kan kanskje være at det er noen flere(not likely) som har gjort samme feil som meg og satt på anti-aliasing på fullt(står jo performance... lureri er det!) hehe , bra du fant ut av det =) Endret 18. januar 2005 av Sir_cruz Lenke til kommentar
davidsk Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Har nå hatt Ferrarien en uke (3200), og må si meg strålende fornøyd på (nesten) alle punkter. Mulig den trenger mer minne, men det venter jeg litt med. Men alt i alt, veldig mye for pengene! En ting har jeg forsåvidt å utsette: kjøleløsningen til Acer for harddisken må vel kunne kritiseres. Min harddisk er vanligvis rundt 50 grader ved vanlig bruk, men har sett den oppe i 61 (!) grader ved tung belastning (hashing av en fil på 4,5gb). Akkurat nå ligger den på 54 grader, men har nesten flatet ut. Tåler harddisken denne temperaturen i lengden? Jeg frykter at den får kort levetid dersom den må kjøre på dette nivået. Harddisker av merket Toshiba MK-8025 GAS har ifølge produsenten en max. driftstemperatur på 55 grader.. Hva kan gjøres her? Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Har nå hatt Ferrarien en uke (3200), og må si meg strålende fornøyd på (nesten) alle punkter. Mulig den trenger mer minne, men det venter jeg litt med. Men alt i alt, veldig mye for pengene! En ting har jeg forsåvidt å utsette: kjøleløsningen til Acer for harddisken må vel kunne kritiseres. Min harddisk er vanligvis rundt 50 grader ved vanlig bruk, men har sett den oppe i 61 (!) grader ved tung belastning (hashing av en fil på 4,5gb). Akkurat nå ligger den på 54 grader, men har nesten flatet ut. Tåler harddisken denne temperaturen i lengden? Jeg frykter at den får kort levetid dersom den må kjøre på dette nivået. Harddisker av merket Toshiba MK-8025 GAS har ifølge produsenten en max. driftstemperatur på 55 grader.. Hva kan gjøres her? bytte den , enkelt og greit Lenke til kommentar
davidsk Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 bytte den , enkelt og greit Haha, til hva da? Tviler på en disk som kjører på 5400 eller 7200 rpm er vesentlig kaldere, men det kan jo hende. Og dessuten er det dyrt, og burde være totalt unødvendig i en splitter ny maskin! Har ikke funnet noe om harddiskfeil på disse maskinene enda de har vært i salg et halvt års tid, og regner med at andre med samme utstyr opplever omtrent de samme temperaturene. Kan helle litt mot å tro at faren ved 60 grader på en HD er litt overdrevet. Lenke til kommentar
AC7 Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Min Hitachi 7K2 var på 58 grader celsius for litt siden(15 min ca.) og da hadde jeg spist middag og sett litt på tv mens den stod på å downloadet noe(Limewire). Nå er den på 56 grader og jeg har ikke gjort noen tunge oppgaver i det hele tatt. Skal være et slikt tool som gjør at den går saktere når du ikke bruker den(mer enn det som er innebygd eller hva nå enn det er) som heter FeatureTool. Jeg har ikke testet det grunnet lathet(må jo lage bootcd ) og ikke noe ufattelig stort behov for å få ned temperatur. Om det har noe å si så var lokket nede(har satt på "Do Nothing") så det kan være at det ble som et lokk på en kjele. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Er en Hitachi 7K60 mer kjølig? Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Er en Hitachi 7K60 mer kjølig? Ja , den er faktisk det og en ting til blir deres 3400 maskiner ganske varme under DVD rom'en når dere har i laderen ? (har ikke fullt batteri , så den lader) Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Er en Hitachi 7K60 mer kjølig? Ja , den er faktisk det og en ting til blir deres 3400 maskiner ganske varme under DVD rom'en når dere har i laderen ? (har ikke fullt batteri , så den lader) Må vel bestille meg en Hitachi 7K60 da Vil bare ikke reinstallere alt, har nettopp installert WinXP Pro. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hvis du bytter HD , kan du da bruke det orginale (som jeg har) OS'et ? jeg har prøvd de ''recovery'' diskene som følgte med og det ser ut som jeg trenger IMG for og bruke de man er ikke sikker. noen med noe Info om dette ? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hvis du bytter HD , kan du da bruke det orginale (som jeg har) OS'et ? jeg har prøvd de ''recovery'' diskene som følgte med og det ser ut som jeg trenger IMG for og bruke de man er ikke sikker. noen med noe Info om dette ? Det er jeg 99% sikker på at du kan. Du tenker på WinXP cd'ene som følger med, ikke sant? Vil ikke anbefale å bruke dem, den bruker jo FAT32 partisjoner Skaff deg heller vanlig WinXP Home/Pro. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Det er jo ikke winXP pro som følger med som setter den opp som FAT32 jeg har formatert d: til NTFS men det er det eneste. så jeg tror ikke det gjør den ''nye'' disken noe men hvordan får jeg C: over til NTFS uten og formatere med freeware ? partisjon magic er ikke free så vidt jeg vet Lenke til kommentar
jfinneru Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 trenger hjelp fra ekspertene. har en 3400. surfet litt før trening, men skrudde den av før jeg dro. når jeg kommer hjem så vil den ikke logge seg på med wlan. den stasjonære kommer på nett, samt at min philips Ipronto med wlan kommer seg på nett. maskinen finner nettet (sid id'en kommer opp), men den greier ikke å logge seg på. kjører mac filter. har prøvd å fjerne og legge til mac adressen samt å også skru av macfilteret. noen som har noen ideer? har også prøvd systemgjennoppreting Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 trenger hjelp fra ekspertene. har en 3400. surfet litt før trening, men skrudde den av før jeg dro. når jeg kommer hjem så vil den ikke logge seg på med wlan. den stasjonære kommer på nett, samt at min philips Ipronto med wlan kommer seg på nett. maskinen finner nettet (sid id'en kommer opp), men den greier ikke å logge seg på. kjører mac filter. har prøvd å fjerne og legge til mac adressen samt å også skru av macfilteret. noen som har noen ideer? har også prøvd systemgjennoppreting Det er rart , du kjører ikke noe annet Wlan program i tillegg ? når jeg kjører network stumbler funker ikke forbinelsen mellom router og pcen kan bare brukde det hvær for seg Lenke til kommentar
jfinneru Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 fikset det selv;) skrudde av wlan på routeren og deretter på igjen. da virket det ulogisk nok. Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 fikset det selv;) skrudde av wlan på routeren og deretter på igjen. da virket det ulogisk nok. Må det av og til jeg også Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Kjørte 3dMark03 i dag og fikk 3158 uten å overklokke Er det bra eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå