bsaevik Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 For dem som er interessert i Windows XP x64 så har jeg laget en liste over alle tilgjengelige 64-bits drivere til Acer Ferrari 3200/3400 her:http://notebookforums.com/showthread.php?p=620381#post620381 Som dere kan se så er nå endelig 64-bits WLAN-drivere også tilgjengelig (kom med build 1289) er her noen som bruker xp-64 kva fordeler vil ein få med å oppgradere til denne versjonen. korleis vil den virke ilag med office osv? er det lurt å laste ned alle drivarane før ein instalerer xp-64. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Chris, det er ikke noe _knekk_ i kabinettet, du kan bare trykke det litt ned... blir veldig irritert over det ok , jeg har ikke denne knekken men du gjør vell som du vill. skal du da ha en ny ferrari eller ? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Fredrik Larsen: Det med at harddisken blir varm er vanlig på alle Acer sine bærbare, samt andre som har et lignende design mhp. plassering av harddisk. Jeg har heller ikke lagt merke til noen "knekk" under tastaturet iallefall, så jeg skjønner ikke hva du prater om? For dem som er interessert i Windows XP x64 så har jeg laget en liste over alle tilgjengelige 64-bits drivere til Acer Ferrari 3200/3400 her:http://notebookforums.com/showthread.php?p=620381#post620381 Som dere kan se så er nå endelig 64-bits WLAN-drivere også tilgjengelig (kom med build 1289) er her noen som bruker xp-64 kva fordeler vil ein få med å oppgradere til denne versjonen. korleis vil den virke ilag med office osv? er det lurt å laste ned alle drivarane før ein instalerer xp-64. Se denne svært nylige testen så får du svar på spørsmålene dine: http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...=xp64rc1&page=1 Endret 16. januar 2005 av snorreh Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Kjempe fornøyd med Ferrarien! Kunne vært bedre innsynsvinkel og jeg må definnitivt oppgradere ram. Musa er stilig men ynyttig til mitt bruk...hadde ingen forhåninger Hvike omega driver bruker dere? Har dere klokka skjerkort...i tilfelde hvor mye? Hvilke av utilitys'ene er viktige og hvilke er til pynt? Shonah Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Fredrik Larsen: Det med at harddisken blir varm er vanlig på alle Acer sine bærbare, samt andre som har et lignende design mhp. plassering av harddisk. Jeg har heller ikke lagt merke til noen "knekk" under tastaturet iallefall, så jeg skjønner ikke hva du prater om? Det er nedfor tastaturet, på kanten rett over Ferrari-merket Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Hvike omega driver bruker dere? Omega Drivers 2.5.97a (Catalyst 4.12), fungerer glimrende Har dere klokka skjerkort...i tilfelde hvor mye? Ja, 486/250 VPU/RAM. Hvilke av utilitys'ene er viktige og hvilke er til pynt? Tenker du på de som følger med fra Acer eller de som jeg har ramset opp her: http://notebookforums.com/showthread.php?p=403768#post403768 AMD PowerNow! Dashboard/MobileMeter, Battery Eater Pro, PassMark BatteryMon/Battery Monitor.NET, Central Brain Identifier/CPU-Z, Dead Pixel Tester, PowerStrip, ClockGen/CrystalCPUID/AMD64 Clock Utility, A64 Tweaker, DVDIdle og DVD Shrink er alle nyttige til hvert sitt formål synes jeg. Fredrik Larsen: Det med at harddisken blir varm er vanlig på alle Acer sine bærbare, samt andre som har et lignende design mhp. plassering av harddisk. Jeg har heller ikke lagt merke til noen "knekk" under tastaturet iallefall, så jeg skjønner ikke hva du prater om? Det er nedfor tastaturet, på kanten rett over Ferrari-merket Har du en skade på kabinettet ditt der, altså et synlig fysisk brudd? Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Hei snorreh! Først takke for at du har lagt ut de linkene til drivere o.l. Jeg har kjørt hele prossesen til gutta/jentene på http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=358240 Var ikke meningen...men jeg satt plutselig i saksa. Så nå har eg lagt inn alle driverene i xp cd'en (nLite). Tenker på disse ja http://notebookforums.com/showthread.php?p=403768#post403768. Er det noen som jeg/vi bare må inatallert? ser du svarte over her Shonah Endret 17. januar 2005 av Shonah Lenke til kommentar
Proliator Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Nå har jeg hatt ferrarien i snart et halvt år og er veldig fornøyd. MEN jeg har nå begynt å spille World of Warcraft og har store problemer der med artifact feil og plutselig blir skjermen hvit. Men pc'en fungerer fortsatt du bare ser ikke noe på skjermen. Er dette omega driverne eller hva kan feilen være? Tenkte jeg skulle spørre oraklet kjent som HW.no forumet. Finner ikke ut av det selv. Lenke til kommentar
AC7 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Nå må jeg si jeg er utrolig skuffet. Jeg bestemte meg for å prøve 3DMark03(for første gang...noen gang) og når jeg er ferdig med å sitte der under ufattelig hakking(sånn, 0 - 10 fps de fleste "scener") i rundt 10 min. eller hva det nå enn tar å fullføre den saken så kommer resultatet 983 fram. Hvordan i huleste er det mulig? Jeg har Ferrari 3400 med XP Pro, SP2, 7K2 Hitachi HDD, 2x512mb PC3200mb ram(Corsair XMS) og de nyeste Omega driverne. Ikke noe er klokket eller tweaket. Jeg har ikke peiling hva jeg egentlig ventet meg jeg, men når de andre(Snorreh og Chris_p4_2.8@800 fikk rundt 3500, http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=242658&st=640 ). Jeg kan ikke si jeg har merket noe særlig av det, men da igjen, jeg har ikke spilt så utrolig mye i det siste heller. Og, en annen ting. Jeg vet dere sier at man ikke skal begynne å overklokke hvis man er ny til det, men hvordan ellers skal man lære? Derfor, ikke det at jeg skal gjøre det akkurat nå, men kan man bare skippe rett til f.eks 475\240 (altså, droppe det 5 og 5 om gangen). Hvis man ikke kan droppe det 5 og 5 om gangen, tar man annenhver eller tar 5 og 5 på den ene til et visst punkt og så 5 og 5 av den andre? Takk på forhånd. EDIT: Dette blir bare mer og mer deprimerende. Jeg fikk 3579 marks i 3DMark01 1024x786 og 32bit. Endret 16. januar 2005 av AC7 Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hvike omega driver bruker dere? Omega Drivers 2.5.97a (Catalyst 4.12), fungerer glimrende Har dere klokka skjerkort...i tilfelde hvor mye? Ja, 486/250 VPU/RAM. Hvilke av utilitys'ene er viktige og hvilke er til pynt? Tenker du på de som følger med fra Acer eller de som jeg har ramset opp her: http://notebookforums.com/showthread.php?p=403768#post403768 AMD PowerNow! Dashboard/MobileMeter, Battery Eater Pro, PassMark BatteryMon/Battery Monitor.NET, Central Brain Identifier/CPU-Z, Dead Pixel Tester, PowerStrip, ClockGen/CrystalCPUID/AMD64 Clock Utility, A64 Tweaker, DVDIdle og DVD Shrink er alle nyttige til hvert sitt formål synes jeg. Fredrik Larsen: Det med at harddisken blir varm er vanlig på alle Acer sine bærbare, samt andre som har et lignende design mhp. plassering av harddisk. Jeg har heller ikke lagt merke til noen "knekk" under tastaturet iallefall, så jeg skjønner ikke hva du prater om? Det er nedfor tastaturet, på kanten rett over Ferrari-merket Har du en skade på kabinettet ditt der, altså et synlig fysisk brudd? Ser du egentlig svarte på spørsmålet mitt overt her. Shonah Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Nå har jeg hatt ferrarien i snart et halvt år og er veldig fornøyd. MEN jeg har nå begynt å spille World of Warcraft og har store problemer der med artifact feil og plutselig blir skjermen hvit. Men pc'en fungerer fortsatt du bare ser ikke noe på skjermen. Er dette omega driverne eller hva kan feilen være? Tenkte jeg skulle spørre oraklet kjent som HW.no forumet. Finner ikke ut av det selv. Det må da ha noe med drivere til skjermen å gjøre, hva med å reinstallere. Ikke gå for langt med overklokking av skjermkortet. Drivere og utilitys til Ferrari Shonah Lenke til kommentar
Proliator Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Nå har jeg hatt ferrarien i snart et halvt år og er veldig fornøyd. MEN jeg har nå begynt å spille World of Warcraft og har store problemer der med artifact feil og plutselig blir skjermen hvit. Men pc'en fungerer fortsatt du bare ser ikke noe på skjermen. Er dette omega driverne eller hva kan feilen være? Tenkte jeg skulle spørre oraklet kjent som HW.no forumet. Finner ikke ut av det selv. Det må da ha noe med drivere til skjermen å gjøre, hva med å reinstallere. Ikke gå for langt med overklokking av skjermkortet. Drivere og utilitys til Ferrari Shonah Altså har overklokket grafikkkortet og jeg tenkte også med en gang at det var feilen. Derfor klokket jeg det ned igjen men det er ingen forskjell. Den lager fortsatt artifacts feil osv. Det som fjerne feilene er bare å endre på skjerm oppløsningen. De kommer igjen etter en stund da. Så endrer man den bare igjen og de forsvinner igjen. Men kampen mot den hvite skjermen. Når den kommer så blir den.. Hjelp! Jeg er blitt avhengig av WoW og sliter litt med å få spilt det.. Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Nå har jeg hatt ferrarien i snart et halvt år og er veldig fornøyd. MEN jeg har nå begynt å spille World of Warcraft og har store problemer der med artifact feil og plutselig blir skjermen hvit. Men pc'en fungerer fortsatt du bare ser ikke noe på skjermen. Er dette omega driverne eller hva kan feilen være? Tenkte jeg skulle spørre oraklet kjent som HW.no forumet. Finner ikke ut av det selv. Det må da ha noe med drivere til skjermen å gjøre, hva med å reinstallere. Ikke gå for langt med overklokking av skjermkortet. Drivere og utilitys til Ferrari Shonah Altså har overklokket grafikkkortet og jeg tenkte også med en gang at det var feilen. Derfor klokket jeg det ned igjen men det er ingen forskjell. Den lager fortsatt artifacts feil osv. Det som fjerne feilene er bare å endre på skjerm oppløsningen. De kommer igjen etter en stund da. Så endrer man den bare igjen og de forsvinner igjen. Men kampen mot den hvite skjermen. Når den kommer så blir den.. Hjelp! Jeg er blitt avhengig av WoW og sliter litt med å få spilt det.. Høres plagsomt ut ut. Men siden du sier maskinen funker ellers er det ikke noe alvorlig får vi håpe. Jeg skal ikke spørr om spillet er cracka Bruker du denne http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php? Vil anbefale å reinstallere (men det har du sikkert gjort) drivere på ny, kanskje alle? Shonah Lenke til kommentar
Fred-rik Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Er Acer Ferrari 3400 best i sin prisklasse, eller betaler du bare for design & merke? Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Med IT-Butikken sin 16.574,- pris er den absolutt med å konkurerer....20.000,- er for mye etter min mening. Men ta å les litt bakover her i denne kule debatten før du bestiller. Shonah Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg har ikke peiling hva jeg egentlig ventet meg jeg, men når de andre(Snorreh og Chris_p4_2.8@800 fikk rundt 3500, http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=242658&st=640 ). Har faktisk greid 4000 nå men , hadde du laderen i ? skjerm kortet mitt klokker seg volsomt ned når laderen ikke står i Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg har ikke peiling hva jeg egentlig ventet meg jeg, men når de andre(Snorreh og Chris_p4_2.8@800 fikk rundt 3500, http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=242658&st=640 ). Har faktisk greid 4000 nå men , hadde du laderen i ? skjerm kortet mitt klokker seg volsomt ned når laderen ikke står i Hva får du uten å overklokke? Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) 3200-3400 Edit : har ikke fullt 4000 men 39** og noe Endret 17. januar 2005 av Sir_cruz Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Blir ikke pc'en mye varmere når du overklokker? Lenke til kommentar
AC7 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Jeg har ikke peiling hva jeg egentlig ventet meg jeg, men når de andre(Snorreh og Chris_p4_2.8@800 fikk rundt 3500, http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=242658&st=640 ). Har faktisk greid 4000 nå men , hadde du laderen i ? skjerm kortet mitt klokker seg volsomt ned når laderen ikke står i Jeg hadde laderen i ja, men jeg mistenker PowerNow! for å koble være på. Skal se på det nå, men fortsatt er det ganske tragiske resultater synes jeg nå. Ingen som har noen tips eller helst løsninger(og svar på overklokkingsspørsmålet mitt)? Takk på forhånd. EDIT: Da prøvde jeg å sette "Power Schemes" til "Always On" og fikk hele 977 marks i 3DMarks03. Endret 17. januar 2005 av AC7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå