Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Blir alle bærbare så varm over harddisken da?  :dontgetit:

Ikke alle, men de aller fleste som benytter et lignende design som Acer sine bærbare.

 

AC7: Installerte du bare over, altså oppgraderte? Jeg anbefaler heller en rein og ny installasjon, altså formatering av harddisken og installering av alle de nyeste driverene og Acer-verktøyene (se min post her).

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har egentlig ikke noe å spørre om eller komme med, men ville bare sa at jeg var oppe å går igjen og det var ikke bare å "stappe i win xp, boote fra den og formatere".

 

Delvis min egen feil.

 

1) Det tok en halv evighet(det viste jeg jo egentlig)

2) Jeg glemte å legge ved nettverkskortdriverne så jeg satt der uten internett

 

Uansett så er alt fint og bra nå og jeg sliter ikke med noe scrolle problemer og har ikke opplevd noe annet nå heller.

 

Har ikke merket noe merkbar forskjell mellom Home Edition og Pro heller, men det finner vi vel ut etterhvert.

 

Keep on ferrariing(ehm, ja)

 

EDIT:

 

Sette på 32bit farger er kjekt...

Endret av AC7
Lenke til kommentar
Ja, da ser det ut som det bare er noen timer igjen til jeg er over 14k fattigere og en Ferrari rikere, men hvordan skal min kjære Ferrari lades opp når jeg får den seinere idag?

Når du får den vil du antageligvis hive deg over den med en gang (slik jeg gjord) :p

Jeg anbefaler derfor at du tar ut battriet, kjører på strømnettet. Om kvelden når du skal legge deg eller noe annet som tar tid, slå den av, sett batteriet i og la den lade lenge :thumbup:

 

Viktig å ta godt vare på batteriet ;)

Lenke til kommentar

:w00t: Henta den nå :D

Et lite problem though. Strømkablen har 3 "tenner" (som ikke biter :p) noe som åpenbart tyder på at den er beregnet for bruk i Danmark. Nå er det sjeldent jeg er i Danmark og jeg bor faktisk i Norge så hvor finner jeg en norsk løsning? og ja, det haster... VEEEEEELDIG :green:

Lenke til kommentar
Tror nok hardisker i bærbare er beregnet til å holde en høy temperatur. Min 40GB 5400RPM Hitachi disk holder til vanlig 58 til 60 grader og stiger fort til 64 grader ved heftig spilling eller kopiering. Har hatt den i to år så tror ikke temperaturen din er noe problem.

Tja jeg vet ikke. Kanskje i sitt rette element. Men ekstern HD-variantene har av og til noe rare ideer. Jeg brukte store deler av julen hjemme hos foreldrene mine til å rippe mesteparten av CDene jeg har kjøpt meg, og så kastet jeg de ut på en esktern HD.

 

I går var jeg på den vanlige maskinen min, og skulle herje. Plutselig, midtveist under flyttingen klikker HDern. Ett eller annet error, bam en røys med Kataloger var bare vekke (Kataloger som jeg ikke hadde fått tatt og kastet over på den maskinen jeg bruker.). Fant ingen filer og tenkte som så "Svarte! Må jeg rippe hele drajten på nytt igjen nå?). Fikk heller ikke lov å koble fra HDen av windows, den blinket rødt konstant og jeg visste ikke mine arme råd.

 

Slo av maskinen, plugget HDen ut. Åpnet kabinettet jeg kjente på den. Var varm, men ikke over 60 grader. Lot den hvile til dagen etterpå og da funket den heldigvis igjen...

Lenke til kommentar

For dem som fortsatt lurer fælt på om "Lancaster" vil være sokkel-kompatibel med Acer Ferrari 3200/3400 så tyder nå alt på at det kommer til å stemme (jeg baserer dette på ganske sikre kilder). Da får vi bare håpe at eksisterende BIOS(er) støtter den eller at det kommer oppdateringer tidsnok til disse nye og raskere prosessorene med 25W TDP, 1MB L2 cache og SSE3-støtte blir tilgjengelige :thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte min norske kabel på expert, ca 50 kr tror jeg :thumbup:

Var på Expert nå, men der var de gått tom :(

Det har seg sånn at jeg er ganske blank når det kommer til data... Har bestilt en flott ferrari i dag, men leser at jeg må ha en ny strømkabel... Noen som, veldig enkelt og presist, kan fortelle meg hva slags kable jeg trenger?? Gjerne med bilde og produktnavn...

 

På forhånd takk...

Lenke til kommentar

Hmmm... noen som kan fortelle meg hvor Bluetooth ligger i windows? og trenger jeg forresten noen drivere for å ta dette i bruk på Ferrarin?

 

Edit:

En ting til. Er mye tekst her som er litt vel stort i forhold til det det skal være :S

Edit#2: glem det. Standard var 120ppt :dontgetit:

 

Jeg kjøpte min norske kabel på expert, ca 50 kr tror jeg :thumbup:

Var på Expert nå, men der var de gått tom :(

Det har seg sånn at jeg er ganske blank når det kommer til data... Har bestilt en flott ferrari i dag, men leser at jeg må ha en ny strømkabel... Noen som, veldig enkelt og presist, kan fortelle meg hva slags kable jeg trenger?? Gjerne med bilde og produktnavn...

 

På forhånd takk...

Du _KAN_ gjøre som jeg tilslutt gjorde. Det var enkelt og greit å hente frem litt passende utstyr, klippe over ledningen rett før kontakten, finne frem en vanlig kontakt m/jording og sette det hele sammen igjen. Svært billig løsning som funker fett. Dog er det vel rimlig åpenbart at man ikke får returnet den ledningen noen gang, men hvem bryr seg om det. Alternativt tar du med deg hele adapteren til nærmeste Expert eller lignende og ber de finne en passende kabel (dette har de fleste butikkene). Et annet alternativ vil være reiseadapter eller å kjøpe en ny komplett adapter. Er garantert noen her som kan gi deg eksakt hva som trengs (produktnavn osv.)

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Jeg synes skjermen til Ferrarien min "ghoster" for mye, og innsynsvinkelen er for dårlig :( Og knappene oppe til venstre "knepper", samme problem som en tidligere i posten :thumbdown: Den blir VELDIG varm over harddisken :nei: Og på høyre siden nedfor tastaturet er det et lite "knekk" i kabinettet, jeg kan trykke det litt ned :tease:

 

Litt irriterende :p

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar
Jeg synes skjermen til Ferrarien min "ghoster" for mye, og innsynsvinkelen er for dårlig :( Og knappene oppe til venstre "knepper", samme problem som en tidligere i posten :thumbdown: Den blir VELDIG varm over harddisken :nei: Og på høyre siden nedfor tastaturet er det et lite "knekk" i kabinettet, jeg kan trykke det litt ned :tease:

 

Litt irriterende :p

jeg har de problemene der jeg også , men tastaturet har blit bedre med tia

og jeg har ikke noe sprekk i kabinettet :S alt sitter som støpt hos meg

veldig god bygg kvalitet

 

En ting , min bror har samme maskin som meg (acer F 3400) ahn greide og miste den ut av bilen når han opnet døra. og da ble den slik du snakker om fredrik,

På høyre hjørne lønset kabinettet fra det andre hjørnet.

En ting du kan ikke se på pcen at den har vært i bakken... bare noen små riper på kanten der den datt. kansje pcen din har fått seg et lite slag den også ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...