Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja da er jeg snart en lykkelig (forhåpentligvis) eier av en Ferrari dog uten hjul :p

Jeg har lest ørten tester og er rimelig sikker på at jeg ikke gjør noe dårlig kjøp. Mange av dem er jo direkte positive, og viss de ikke er er kjøpt av Acer ser det ut som jeg kan glede meg. Med litt ekstra hestekrefter under panseret er jeg sikker på at et par kamerater vil skjelve i buksene og vise mer respekt neste gang vi stiller til løp. Min datter likte rødfargen...hehe.

 

Ser ut som om at man kan takke broderfolket i sør for at de er dårligere i hoderegning en meg..men men...bra pris!

 

Ser at prisene faller her hjemme og...kansje det er en ny supermodel på gang?!

Kansje de er mer behjelpelige med oppgradering.

 

Sjekk priser her!

 

Får ta oppgraderingen etterhvert. Er det noen som har forsøkt å selge ram eller hardisk fra Ferrarien? Hva kan man evnt. ta for disse?

 

PEACE! Shonah :thumbup:

Lenke til kommentar
Årsskifte?

 

En kjenning av meg får ikke skiftet kalenderen i skjermbakgrunnen på sin Ferrari 3000. Nå står den å viser måned 12. Det gikk å skifte fra 2003 til 2004. Går ikke kalenderen lenger enn 2004?

Den går sikkert ikke lenger for den kalenderen som følger med Acer Ferrari 3000, men den som følger med de nyeste maskinene går lenger. Synd at Acer ikke legger ut oppdateringer, ellers er eneste vei å hente det ned her (krever registering):

http://ferrariworld.com/FWorld/fw/communit...jsp?language=en

Lenke til kommentar
En liten ting jeg lurer på er hvordan jeg kan lokke igjen pcen uten at den går i dvale ?

 

vill helst at den bare skal slå av skjermen på den. Mulig ?

I kontrollpanelet, velg strømalternativer, avansert, under "av og på knapper - "Når jeg stenger lokket på den bærbare maskinen:" Velg: For the love of God, don't do nuttin'!!!

 

Funker ihvertfall fint her...

ahh , nice thx

Lenke til kommentar

Er det forresten slik at når dere oppgraderer med mer RAM, større harddisk, etc. på denne maskinen deres, blir det en allerede har i maskinen overflødig, eller bruker en dette sammtidig i den bærbare men putter i ekstra RAM brikke, ekstra hardiskbrikke, etc. i tillegg til å beholde inne i maskinen det som er der fra før av ?

 

(ikke peiling, men lærer mye av dere guruer her inne)

 

Peer, Oslo

[email protected]

Lenke til kommentar

Skal visst gå fint ann å selge de etterpå.

 

Jeg har ikke gjort det enda, men vurderer sterkt å slenge ut en annonse på qxl.

 

En ting jeg synes var litt vrient var den rambrikka som er under tastaturet...

På den "how to" saken så står det jo at det er ubersimpelt nærmest, men det er jo mye småfiks som ikke står der. F.eks når man skal "slide" tastaturet framover så popper det opp. Vel, det er ikke bare å "slide" det. Man må holde den oppe forann og ta av alle de små festesakene på sidene og så kan man "slide" den framover for å få det av.

 

Får det til etterhvert, men det var mye mer vanskelig enn jeg trodde(selfølgelig, det var jo ikke VANSKELIG, men var et par ganger jeg måtte klø meg i hodet da tingen ikke gjorde som det stod).

 

Forresten, noen som har spesifikasjonene på hdd og ram som sitter i når du får den?

Lenke til kommentar
Skal visst gå fint ann å selge de etterpå.

 

Jeg har ikke gjort det enda, men vurderer sterkt å slenge ut en annonse på qxl.

 

En ting jeg synes var litt vrient var den rambrikka som er under tastaturet...

På den "how to" saken så står det jo at det er ubersimpelt nærmest, men det er jo mye småfiks som ikke står der. F.eks når man skal "slide" tastaturet framover så popper det opp. Vel, det er ikke bare å "slide" det. Man må holde den oppe forann og ta av alle de små festesakene på sidene og så kan man "slide" den framover for å få det av.

 

Får det til etterhvert, men det var mye mer vanskelig enn jeg trodde(selfølgelig, det var jo ikke VANSKELIG, men var et par ganger jeg måtte klø meg i hodet da tingen ikke gjorde som det stod).

 

Forresten, noen som har spesifikasjonene på hdd og ram som sitter i når du får den?

AC7 Si i far viss du får solgt sakene . :thumbup:

 

Disse står i har jeg forstått:

Toshiba MK-8025GAS 80GB ATA-100 harddisk (4200RPM)

2 stk. Nanya PC2700 (DDR333) 256MB SO-DIMM

 

 

snorreh anbefaler disse:

2 stk. Corsair XMS3200 (DDR400) 512MB SO-DIMM

Hitachi Travelstar 7K60 60GB 7200RPM

 

P.S. IT-BUTIKKEN er ikke villig til å bytte noe i maskinen, må kjøpes ved siden av.

 

PEACE! Shonah :thumbup:

Lenke til kommentar
Smak og behag :)

 

Jeg kommer til å kjøpe meg Acer Ferrari 3400 pga. litt lengre batterilevetid... Trenger den ekstra tiden jeg kan få..

 

Fredrik, har du forresten bestilt deg den Targus PCsekken enda ?

 

Peer, Oslo

[email protected]

Hvor mye mer batteritid er det snakk? Batteritid har ikke så mye å si for meg, dessuten blir jeg å oppgradere cpuen hvis det er mulig senere, tenker på de nye Lancaster cpuene :) Går ikke det oppgraderer jeg bare til det beste som er mulig (den som er i Ferrari 3400) senere, begynner å bli knapt med pengene nå ;) Skal først å fremst få oppgradert harddisk og ram! :thumbup:

 

Har ikke bestilt sekk enda, tenkte jeg skulle dra innom Morris (JanSport) og Elkjøp (Targus TSB312) for å se på dem :)

(Tenkte jeg skulle få moren min til å kjøpe den ;))

 

Jeg tok en titt på Acer.no i dag, og så at vekta på 3400 var mindre enn på 3200, er dette rett? Kanskje jeg heller må vurdere en 3400 da :ermm: Kan jo alltids benytte meg av angreretten ;)

 

Hilsen Fredrik! :D

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar
Noen som har noen forslag til en ryggsekk til Ferrarien?

Tidligere i tråden har det vært foreslått http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=TSB312 (personlig favoritt forløpig) og http://www.nbags.no/product_info.php?cPath=23&products_id=7

Trenger en som har god plass til bøker o.l.

Jeg anbefaler sistnevnte som er skikkelig kvalitet. Den passer perfekt til Ferrarien, er kraftig polstret og har i tillegg god plass til bøker o.l.

Lenke til kommentar

Jeg har nå endelig fått bekreftet 1GB PC3200-minnebrikker som fungerer skikkelig på Acer Ferrari 3200/3400 i tilfelle noen er interessert i det:

http://notebookforums.com/showthread.php?p=608804#post608804

I am using 2 X Kingston 1G DDR400 with my ferrari and works perfect.

[...]

KVR400X64SC3A/1G

 

I have used for more than two months without any problem. I have also checked with MemTest86 without any errors.

[...]

The parameters are 3-3-3-8.

Best pris på Kingston ValueRAM PC3200 1024MB SO-DIMM (KVR400X64SC3A/1G) finner man i prisguiden her:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=23068

 

Antakeligvis det beste alternativet for dem som ønsker seg opptil 2GB DDR400-minne til sin Ferrari :thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Er utrolig nysgjerrig på om det blir mulig å oppgradere til de nye cpuene som kommer senere i år? Støtter hovedkortet noe raskere enn 3000+?  :hmm: Og blir cpuene socked 754?  :ohmy:

Deler nysgjerrigheten med Fredrik her. Noen som har vært i kontakt med Acer?

 

 

PEACE! Shonah :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...