Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

2) Maskinen er knallvarm akkurat over de tre klistremerkene på venstre side. Skal det være slik?

Du vet det kanskje fra før av men, det er harddisken som ligger under der og det var slik på min og(er mener jeg) selv om jeg byttet til en annen harddisk(ikke derfor jeg byttet).

 

Snorreh skrev litt bakover her at den ikke har viftekjøling til hdd(noe du fort ser når du ser under) så det er derfor den blir så fryktelig varm når den har stått på i lang tid og brukt lenge(bare står den på så skrur den seg jo av, som du sikkert har merket).

 

Bla deg litt tilbake så linket snorreh til et program som heter "Feature Tool". Har ikke testet dette selv(har ikke kommet så langt), men får håpe det hjelper litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger også en billader til Ferrarien... ...ja og så til Ferrari-laptopen. Når jeg sjekker rundt på norske nettbutikker så står det som regel alltid bil/båt adapter, mens på utenlanske sider står det gjerne car/airplane adapter. Er det rimelig å anta at de mener det samme, og at om jeg kjøper en bil/båt adapter så vil den funke på fly? Må ellers innrømme jeg aldri har lagt merke til sigarettladere ved flysetene, men... (?)

Lenke til kommentar
Trenger også en billader til Ferrarien... ...ja og så til Ferrari-laptopen. Når jeg sjekker rundt på norske nettbutikker så står det som regel alltid bil/båt adapter, mens på utenlanske sider står det gjerne car/airplane adapter. Er det rimelig å anta at de mener det samme, og at om jeg kjøper en bil/båt adapter så vil den funke på fly? Må ellers innrømme jeg aldri har lagt merke til sigarettladere ved flysetene, men... (?)

Regner med det er med både sigarettener utgang og en de bruker på fly? :hmm:

Visste ikke at vi kunne få strøm på fly, weeee :w00t::w00t::w00t::dribble::dribble::dribble:

Lenke til kommentar

Da begynner ferrarien å bli døgngammel, fikk den i går.

Må nok slå meg sammen med resten av ferrariteamet her på barbara... :yes:

 

Alt går jo glatt som bare det, som det burde være å forvente av en ny pc, men har et par ankepunkter så langt.

 

-skjermen er litt dårlig på vinkler, hadde forventet bedre (mulig dette er vanlig på lcd'er av denne oppløsningen kanskje?)

 

-Tastaturet virker litt løst oppe i venstre kant rundt esc, tab og caps lock, "slår" litt når man bruker disse tastene. Mulig det mangler en skrue der eller noe.

 

-Støy. Største problemet så langt. Har kun hatt den med stikkontakt så langt, og vifta går på laveste konstant (som ikke er så sjenerende), men girer opp litt for ofte etter min smak, ca hvert 5 min ved vanlig surfing.

 

Har støyen noe å gjøre med innstillingene? Powerplay for grafikkortet står på maks performance med stikkontakt i, må man skru ned denne ved normal surfing?

 

Har ikke installert nyere drivere siden alt fungerer bra allerede, er det merkbar forskjell i performance/støy ved å gjøre dette?

 

 

Ellers fungerer ferrarien bra, kan ikke klage på noe spesielt ennu, kjøpte den på grunnlag av det som så ut som en god kombinasjon av spec/pris og byggekvalitet, samtidig som vekten er akseptabel og støyen ikke skulle være spesielt høy ved lav belastning. Men støyen plager meg litt må jeg innrømme, men mulig det kan bli bedre ved litt forskjellige innstillinger.

Lenke til kommentar
-Støy. Største problemet så langt. Har kun hatt den med stikkontakt så langt, og vifta går på laveste konstant (som ikke er så sjenerende), men girer opp litt for ofte etter min smak, ca hvert 5 min ved vanlig surfing.

 

Har støyen noe å gjøre med innstillingene? Powerplay for grafikkortet står på maks performance med stikkontakt i, må man skru ned denne ved normal surfing?

 

vekten er akseptabel og støyen ikke skulle være spesielt høy ved lav belastning. Men støyen plager meg litt må jeg innrømme, men mulig det kan bli bedre ved litt forskjellige innstillinger.

Hm, jeg har installert alle driverene (byttet ATI skjermkortdriver med Omega driver).

Når jeg surfer går vifta mi et par sekunder ca. hver halvtime :hmm:

Kanskje å installere driveren til prosessoren vil hjelpe?

 

Edit: skriveleif

Endret av Halvorsen
Lenke til kommentar
Mister man garantien når man setter inn ny harddisk/ram i Ferrarien?  :love:

Nei.

 

Når jeg går fra strømdrift til batteridrift blir skjermen med engang mye mørkere. Vet ikke om det er normalt?

Det er normalt, og hvis det plager deg så kan "LCD Auto Dim"-funksjonen skrus av i BIOS'en.

 

Kan noen si meg hvordan jeg kan få maksimal strømsparing?

Gjør xp dette ok når jeg kjører vanlig på batteri?

Se her:

http://notebookforums.com/showthread.php?p=458650#post458650

 

Lurer litt på å installere XP64bit versjon.... Men hva er det egentlig jeg vinner på det? Alle applikasjonene og evt. spill jeg har er 32bit. Så da er man vel like langt?

Du får et mer responsivt og stabilt system i det minste, og slipper å være like bekymret for virus. Windows XP x64 er fortsatt bare release candidate og ikke komplett, og dessuten mangler fortsatt 64-bits WLAN-drivere. Det er 100% bakoverkompatibelt med 32-bits applikasjoner, så det er ikke noe å bekymre seg over.

Lenke til kommentar
Da begynner ferrarien å bli døgngammel, fikk den i går.

Må nok slå meg sammen med resten av ferrariteamet her på barbara... :yes:

Gratulerer med ny maskin! :thumbup:

 

Alt går jo glatt som bare det, som det burde være å forvente av en ny pc, men har et par ankepunkter så langt.

 

-skjermen er litt dårlig på vinkler, hadde forventet bedre (mulig dette er vanlig på lcd'er av denne oppløsningen kanskje?)

Det er ganske normalt på 15" SXGA+ skjermer, og det har vel noe med LCD-pikslene de bruker på disse skjermene å gjøre tipper jeg. Du blir nok fort vant med det, for det plager ikke meg lenger siden skjermen ellers er meget skarp og har god kontrast.

 

-Tastaturet virker litt løst oppe i venstre kant rundt esc, tab og caps lock, "slår" litt når man bruker disse tastene. Mulig det mangler en skrue der eller noe.

Merkelig, for slikt skal det ikke være. Det er 5 skruer som holder tastaturet på plass (2 under og 3 over) samt at også står montert i et spor som skal hindre det i å bevege seg. Jeg foreslår at du sjekker om tastaturet er montert skikkelig, se punkt II her:

http://notebookforums.com/showthread.php?p=361430#post361430

 

-Støy. Største problemet så langt. Har kun hatt den med stikkontakt så langt, og vifta går på laveste konstant (som ikke er så sjenerende), men girer opp litt for ofte etter min smak, ca hvert 5 min ved vanlig surfing.

 

Har støyen noe å gjøre med innstillingene? Powerplay for grafikkortet står på maks performance med stikkontakt i, må man skru ned denne ved normal surfing?

 

Har ikke installert nyere drivere siden alt fungerer bra allerede, er det merkbar forskjell i performance/støy ved å gjøre dette?

Støy stiller jeg meg helt uforstående til, for på min sviver vifta kanskje i 30 sekunder hver halvtime på laveste nivå ved normal bruk og er sånn sett rimelig støyfri. Det virker på meg som at AMD PowerNow! ikke er aktivert skikkelig hos deg, se punkt 4-5 her:

http://notebookforums.com/showthread.php?p=458650#post458650

 

Du finner forresten alle de nyeste driverne her:

http://notebookforums.com/showthread.php?p=403768#post403768

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Har med gru og glede fulgt denne debatten fra sidelinjen en stund.

Jeg må si at jeg fortsatt er interresert i en rødgul Ferrari. Vet ikke hva som gjør at jeg ikke klarer å glemme den. :love:

Prisen til ITbutikken virker også forlokkende.

 

Det var like før jeg kjøpte en solid maskin fra Netshop (Netshop 1557GLS "bygg din egen bærbar" osv.osv), som mange av dere anbefaler, men Ferrarien surret fortsatt rundt i huet. :p

 

Ettersom jeg har lekt/jobbet lenge (Adobe, Macromedia, 3D Studio Max, Cubase osv.) på standard pc uten egentlig å tenke for mye på hva maskinens innehold, må jeg vel kalles newbe. Jeg har riktignok bestilt og satt sammen maskinene selv, MEN etter anbefalinger av venner og kjente.

 

Har noen fersking spørsmål.

Jeg har ikke kommet meg igjennom alle sidene og viss de spørsmålene jeg har er besvart allerede beklager jeg så mye. :blush:

 

1. Vil gjerne har 1GB minne...hva velger jeg...hva står i?

2. Setter ITBUTIKKEN inn ekstra ram for meg?

2. Er det like "lett" å oppgradere en bærbar?

3: Hva skjer med garanti o.l. viss man åpner en bærbar?

4: Hardisken er på 80 GB..kan den byttes i f.eks større/mindre/kjappere?

5. Gjør ITBUTIKKEN dette for meg?

6. Denne strømkontaktgreia..er det easy peasy å skifte den?

7. Viss man ser vekk fra rødmalinga og at jeg er litt forfengelig...bør jeg spytte i noen ekstra lapper og få en 3400?

8. Til slutt hva er egentlig kort fortalt forskjellen på de to 3400 maskinene?

 

Takker på forhånd...men skjønner viss noen av dere er dritleie disse spørsmålene.

 

Shonah :thumbup:

Lenke til kommentar
1. Vil gjerne har 1GB minne...hva velger jeg...hva står i?

2. Setter ITBUTIKKEN inn ekstra ram for meg?

Det står 2 stk. Nanya PC2700 (DDR333) 256MB SO-DIMM minnebrikker i, og jeg anbefaler at du oppgraderer til 2 stk. Corsair XMS3200 (DDR400) 512MB SO-DIMM minnebrikker men jeg tviler egentlig på at ITbutikken vil hjelpe deg med dette dessverre. Du kan jo likevel sende dem en epost og spørre?

 

Best pris på Corsair XMS3200 512MB SO-DIMM finner du her:

https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax=

 

2. Er det like "lett" å oppgradere en bærbar?

3: Hva skjer med garanti o.l. viss man åpner en bærbar?

Ja, det er relativt lett å oppgradere en bærbar bare se her:

http://notebookforums.com/showthread.php?p=361430#post361430

 

Man mister ikke garantien så lenge man er forsiktig og ikke ødelegger noe.

 

4: Hardisken er på 80 GB..kan den byttes i f.eks større/mindre/kjappere?

5. Gjør ITBUTIKKEN dette for meg?

Den kan byttes i en hvilken som helst annen 2.5" harddisk, f.eks. Hitachi Travelstar 7K60 60GB 7200RPM som jeg anbefaler men jeg tviler egentlig på at ITbutikken hjelper deg med det dessverre. Du kan jo likevel sende dem en epost og spørre?

 

Best pris på Hitachi Travelstar 7K60 finner du her:

https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax=

 

6. Denne strømkontaktgreia..er det easy peasy å skifte den?

Ja, men du kan også bruke en reiseadapter.

 

7. Viss man ser vekk fra rødmalinga og at jeg er litt forfengelig...bør jeg spytte i noen ekstra lapper og få en 3400?

Ja, hvis du har behov for portreplikator og trenger litt ekstra ytelse så er det absolutt verdt det.

 

8. Til slutt hva er egentlig kort fortalt forskjellen på de to 3400 maskinene?

Den ene leveres med Windows XP Home og den andre leveres med Windows XP Professional.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
1. Vil gjerne har 1GB minne...hva velger jeg...hva står i?

2. Setter ITBUTIKKEN inn ekstra ram for meg?

Det står 2 stk. Nanya PC2700 (DDR333) 256MB SO-DIMM minnebrikker, og jeg anbefaler at du oppgraderer til 2 stk. Corsair XMS3200 (DDR400) 512MB SO-DIMM minnebrikker men jeg tviler på at ITbutikken vil hjelpe deg med dette dessverre. Du kan jo likevel sende dem en epost og spørre?

 

Best pris på Corsair XMS3200 512MB SO-DIMM finner du her:

https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax=

 

2. Er det like "lett" å oppgradere en bærbar?

3: Hva skjer med garanti o.l. viss man åpner en bærbar?

Ja, det er relativt lett å oppgradere en bærbar bare se her:

http://notebookforums.com/showthread.php?p=361430#post361430

 

Man mister ikke garantien så lenge man er forsiktig og ikke ødelegger noe.

 

4: Hardisken er på 80 GB..kan den byttes i f.eks større/mindre/kjappere?

5. Gjør ITBUTIKKEN dette for meg?

Den kan byttes i en hvilken som helst annen 2.5" harddisken, f.eks. Hitachi Travelstar 7K60 60GB 7200RPM som jeg anbefaler men jeg tviler på at ITbutikken hjelper deg med det dessverre. Du kan jo likevel sende dem en epost og spørre?

 

Best pris på Hitachi Travelstar 7K60 finner du her:

https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax=

 

6. Denne strømkontaktgreia..er det easy peasy å skifte den?

Ja, men du kan også bruke en reiseadapter.

 

7. Viss man ser vekk fra rødmalinga og at jeg er litt forfengelig...bør jeg spytte i noen ekstra lapper og få en 3400?

Ja, hvis du har behov for portreplikator og trenger litt ekstra ytelse så er det absolutt verdt det.

 

8. Til slutt hva er egentlig kort fortalt forskjellen på de to 3400 maskinene?

Den ene leveres med Windows XP Home og den andre leveres med Windows XP Professional.

WOW!!! :p

 

Svar på alle mine spørsmål.

Kjapt og forståelig.

 

Et stort TAKK til snorreh.

 

 

Shonah :thumbup:

Lenke til kommentar

ser du spør snorreh , men jeg tar meg friheten til og svare :)

 

Jeg syntes skjermen på ferrarien er litt skarpere en andre SXGA+ skjermer

søstern min har en WSXGA+ skjerm om jeg ikke tar feil og jeg syntes den er litt dårligere når du tenker på skarp het.

 

mener bestemt også at han srev litt lengere opp at skjermen er utrolig skarp osv.

 

En liten ting jeg lurer på er hvordan jeg kan lokke igjen pcen uten at den går i dvale ?

 

vill helst at den bare skal slå av skjermen på den. Mulig ?

Lenke til kommentar
En liten ting jeg lurer på er hvordan jeg kan lokke igjen pcen uten at den går i dvale ?

 

vill helst at den bare skal slå av skjermen på den. Mulig ?

I kontrollpanelet, velg strømalternativer, avansert, under "av og på knapper - "Når jeg stenger lokket på den bærbare maskinen:" Velg: For the love of God, don't do nuttin'!!!

 

Funker ihvertfall fint her...

Lenke til kommentar

Kansje dette er nyttig for noen av dere der ute.

 

Etter anbefalinger fra snorreh sendte jeg denne mailen til IT-BUTIKKEN A/S

 

"Kan jeg få den levert med Hitachi Travelstar 7K60 60GB 7200RPM istedet for Toshiba MK-8025GAS 80GB ATA-100 harddisk (4200RPM)?

Kan jeg få den levert med 2 stk. Corsair XMS3200 (DDR400) 512MB SO-DIMM (eller tilsvarende, tror ikke dere fører Corsair) istedet for 2 stk. Nanya PC2700 (DDR333) 256MB SO-DIMM?"

 

I tilfeldet hva vil det prisen bli på dette?

 

Fikk dette som svar..ikke helt uventet ;)

 

Hej,

 

det kan du godt ja, men det skal købes ved siden af og du skal selv montere det...

 

Med venlig hilsen

Christian Pedersen

IT-BUTIKKEN A/S

 

Shonah :thumbup:

Lenke til kommentar

Hurra for IT butikken. :w00t:

Det er vel ikke akkurat det jeg kaller service. Nei, kjøp heller Dell. Der kan du velge og vrake og sette opp maskinen med akkurat de spekkene du vil ha.

 

Har selv vert i markedet etter ny laptop. Vurderte en hel masse forskjellige, men de var ingen som passet mine spesifikkasjoner. Enten var minne, harddisk, skjerm, oppløsning eller skjermkort feil etter mitt ønske. Og å få endre det var oftest umulig/veldig dyrt.

 

Hods Dell fant jeg det jeg ville ha. Inspiron 8600C.

 

Vurderte Ferrari, men gikk bort fra den pga. treg harddisk.

Endret av SHU
Lenke til kommentar
Årsskifte?

 

En kjenning av meg får ikke skiftet kalenderen i skjermbakgrunnen på sin Ferrari 3000. Nå står den å viser måned 12. Det gikk å skifte fra 2003 til 2004. Går ikke kalenderen lenger enn 2004?

 

-lasse-

Min kalender gikk fint over til 2005 den ;)

 

Bakgrunnen kan uinstalleres i legg til og fjern programmer :thumbup:

Lenke til kommentar
Tenkte på en ting Snorreh; Hvordan er det med selve standarden  på skjermen til Acer Ferrari 3400 i forhold andre eksklusive bærbare PCer i den prisklassen når det gjelder skarphet etc. ?

Skarpheten og kontrasten er meget bra etter min mening. Samme skjerm benyttes forøvrig også på vesentlig mer eksklusive bærbare som f.eks. Acer Travelmate 8006.

 

En liten ting jeg lurer på er hvordan jeg kan lokke igjen pcen uten at den går i dvale ?

 

vill helst at den bare skal slå av skjermen på den. Mulig ?

Gå til "Power Options" i kontrollpanelet og under "Advanced" kan du konfigurere dette.

 

'When I close the lid of my portable computer' velg "Do nothing".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...